Kako napisati SEO optimizirani web sadržaj?

Kako napisati SEO optimizirani web sadržaj?

Čitam puno blogova – neki su dobri, neki loši. Bez dobrog web sadržaja – relevantnog i originalnog za čitatelja, ni najbolji tim web dizajnera i programera na svijetu ne može pomoći vašim web stranicama. U vrijednom i relevantnom sadržaju se temelji svrha content marketinga.

Ciljani sadržaj mora biti usredotočen na razrađeno i pametno pisanje, te pružanje jasne i koncizne poruke koja govori ciljnoj publici.

Ali pretpostavimo da to već imate. Možda prenamjenjujete neki sadržaj koji ste koristili za drugi medij. Želite ga prilagoditi da dobro radi na drugoj mreži. Želite da bude koristan čitateljima da nešto urade, da nešto nauče ili da nešto osjete. Ili želite da ga ljudi pronađu.

Ako želite da vas ljudi pronađu, morate razgovarati s tražilicama. Morate kreirati SEO optimizirani sadržaj.

Ako želite da ostanu na vašoj stranici, morate razgovarati s posjetiteljima. Morate kreirati izvrstan sadržaj s korisničkog iskustva. S krajnom namjerom, kreirajte sadržaj koji izravno podupire prodaju.

Pisanje za pretraživanje i pisanje za posjetitelje često su konkurentska nastojanja. U članku ćemo dati savjete kako napisati vrijedan sadržaj za čitatelje i kako napisati SEO optimizirani web sadržaj.

U knjizi pod nazivom: “Elementi strategije sadržaja”, autorice Erin Kissane stoji jasno objašnjenje kako dobar sadržaj funkcionira povezujući se s kontekstom čitatelja. Postoje tri elementa: fizički (čini), emocionalni (osjeća) i kognitivni (uči).

Ako se naš sadržaj ne povezuje na jednoj od ovih razina, vjerojatno nije vrijedan vremena čitatelja (i oni ga sigurno neće podijeliti).

elementi strategije sadržaja

Moramo biti sigurni da naš sadržaj zadovoljava jedan ili više od ova tri kriterija:

  • Čitatelj može nešto UČINITI. Praktičan sadržaj s opisom koraka koje mogu poduzeti. Takav sadržaj je podložan formatima popisa, što objavu čini preglednijom i lakšom za čitanje. Primjer: Kako napisati članak na blogu koji će biti visoko rangiran?
  • Čitatelj može nešto NAUČITI. Ako želite nešto podučiti, potrebni su vam dokazi. Činjenice, istraživanje i stručni doprinosi čine vaše tvrdnje vjerodostojnijima.
  • Čitatelj može nešto OSJEĆATI. Sadržaj koji se povezuje s čitateljem na emocionalnoj bazi. Nešto ste osjetili dok ste to pisali. To je vaš glas i vaše mišljenje. To vam nešto znači, dobro ili loše. Ako vas nije briga, zašto bi vaše čitatelje?

Dajte upute: upute “korak po korak” (kao što je ovaj), popis radnji ili članci: “Kako”, iznimno su popularni iz dobrog razloga. Pomažu čitatelju. Primjer: Najbolje prakse za prodajnu stranicu – checklista za kreiranje prodajne stranice

Dodajte primjere: ako iznosite tvrdnje, ali ne dajete primjere, možda iznosite nepotkrijepljene tvrdnje. Dodajte primjere, ankete, statistike, citate, snimke zaslona i bilo koji drugi sadržaj za potkrjepu tvrdnji.

Dodajte malo stava: Uredite rečenicu tako da izbacite nepotrebne riječi i skratite muku čitatelju. Tijekom uređivanja teksta možete prilagoditi ton i ojačati mišljenja bez dugih rečenica s puno kvalificirajućih riječi.

Evo primjera: …ako to učinite kako treba i duga rečenica poput ove:

“U mnogim su slučajevima članci na blogu nejasni i možda nisu korisni čitateljima. To je često zato što ne daju dovoljno korisnih savjeta.”

…postaje ovakva rečenica:
“Nejasni članci na blogu nisu korisni, budući da jednostavno nisu djelotvorni za čitatelje.”

…ili čak ovo:
“Ako članak na blogu nije djelotvoran, beskoristan je.”

Držite svoje standarde visokima: Poštujte vrijeme svojih čitatelja usklađivanjem sadržaja s barem jednim od navedenih kriterija za pisanje, osobito ako izrađujete bilten ili newsletter putem e-maila. Ako usvojite savjete za uspješan e-mail marketing možda će vas čitatelji nagraditi pretplatom.

Kako gledate online sadržaj na vašem laptopu, tabletu ili smartphone-u? Prvo skenirate sadržaj, preletite naslove i uzmete u obzir prvih nekoliko zanimljivih rečenica članaka. Ako početak zaokupi vašu pažnju čitate dalje kako biste došli do srži članka.

Novinari i tekstopisci često rano nastoje izazvati emocije i potaknuti znatiželju čitatelja. Nakon što zaokupe njihovu pozornost, razvijaju središnje teme priče.

Web content pisci s druge strane, strukturiraju sadržaj u obliku inverzne piramide (neke vrste obrnutog trokuta). Prvo srž, detalji kasnije. Zašto oštar kontrast?

Zamislite kako gledate sadržaj vaše web stranice: kliknite – bacite pogled, kliknite – skenirate, pročitate malo, kliknite – sljedeća stranica, kliknite – kliknite…

Vaše oči brzo shvate o čemu se radi na stranici. Vaš mozak brzo odluči jeste li zainteresirani, a zatim još malo čitate ili idete dalje. Cijeli proces traje samo nekoliko sekundi.

Inverzna piramida

Lako dolazimo do zaključka, da za ovakvo ponašanja online čitatelja, web sadržaj bi trebao biti lak za skeniranje i razumljiv na prvi pogled. Trebao bi uključivati sljedeće:

  • Popisi s grafičkim oznakama (kao ovaj)
  • Opisi
  • Naslovi i podnaslovi (H1, H2, H3, H4)
  • Podebljavanje (boldirani tekst)
  • Kratki paragrafi (2-3 rečenice)
  • 3 unutarnje poveznice na druge članke (razlog zašto korisnici moraju ostati na stranici i nastaviti učiti)
  • Skočni prozor s namjerom izlaza – usmjeren na besplatnu pretplatu za vaš newsletter

Preporuka je da pišete za 1 konkretnog čitatelja, da ga upoznate i dobijete odgovor što on želi. Budite specifični i u sadržaj unesete osobne priče iz vlastitog iskustva.

3. Pišite za robote

Ako ste zabrinuti za svoj poredak u internet tražilicama, ovaj sljedeći dio je za vas. Ciljani web sadržaj, bogat ključnim riječima jedan je od ključeva uspješne SEO optimizacije za tražilice.

Postoje 3 osnovna koraka kako napisati SEO optimizirani web sadržaj koji će poboljšati vašu poziciju u pretraživanju:

  • Istražite optimalne ključne fraze za svoje poslovanje
  • Odaberite ključne riječi
  • Pokažite svoju relevantnost

Pogledajmo primjer:

Recimo da izrađujete web mjesto za svoju prodavaonicu pletiva u Đakovu. Kako biste tražilicama pokazali da ste relevantni, morat ćete povećati učestalost ključnih riječi – što znači da ćete možda morati prekršiti pravila pisanja za ljude.

Kreirajte klastere ključnih riječi

Fokusirajte se na jednu ključnu riječ i uključite dalje 2-10 drugih srodnih fraza. Pomoći će vam u poretku za više ključnih riječi. Tu se radi o primjeni semantičke SEO strategije. Idealan alat za kreiranje klastera je Semrush.

U idealnom slučaju, vaša ključna fraza će se pojaviti 5 – 7 puta u tekstu stranice (veze i zaglavlja se ovdje ne računaju – iako bi se vaša ključna riječ svakako trebala pojaviti i tamo).

Dakle, počinjete s ovim:

“Lako je naučiti plesti. Samo se prijavite za naše prikladne tečajeve.”

No, budući da je “tečaj pletenja” ciljni izraz, promijenite ga u ovo:

“Pletenje je lako naučiti kada se prijavite za naše praktične tečajeve pletenja.

U prvom slučaju, “tečajevi pletenja” nikada se nisu pojavili kao potpuni izraz. Zapravo, riječ “pletenje” uopće se nije pojavila. Kao bonus, “pletenje” se pojavljuje dvaput u revidiranoj rečenici.

Istina, prvi primjer zvuči bolje. Ali ako se natječete za rangiranje u tražilici, bolje vam je druga verzija.

Klasteri ključnih riječi u SEmrushu

Spremni za pravi izazov? Dodajte riječ “Đakovo” na stranicu 5-7 puta i držite je pored “tečaja pletenja”, ako možete. Ovdje postaje zeznuto. Uostalom, mogli biste izgubiti posjetitelje, ako je vaša kopija previše nezgrapna i ponavlja se, poput ove:

“Lako je naučiti plesti u Đakovu ako se upišete na tečajeve pletenja u Đakovu.”

Nemojte pretrpavati ključne riječi

“Nova klasa đakovačkih tečajeva pletenja sada je dostupna u Đakovu za one koje zanima tečaj pletenja.”

To se zove pretrpavanje ključnim riječima i ja to ne preporučujem. Ide predaleko.

Održavajte zdravu ravnotežu ključnih fraza i solidan marketinški tekst, tako da tekst ima smisla za ljude. To je lakše postići ako imate nekoliko stotina riječi na stranici. (Uostalom, tražilice vole stranice s puno teksta.)

Sve je u uspostavljanju ravnoteže. Nemojte žrtvovati svoju poruku za svoj rang. Umjesto toga, usredotočite se na to da dovučete ljude na svoju stranicu i zadržite ih ciljanim i sažetim sadržajem.

Savršen recept SEO optimizacije

SEO optimizirani web sadržaj bi trebao bi uključivati sljedeće:

  • Vanjske poveznice na web stranice i to s jačim rejtingom domene
  • Meta naslov & opis (optimizirajte svoje meta značajke drugačije od konkurenta i pozovite ljude na radnju – angažman)
  • Mobilna responzivnost (optimizirajte ga za bolje čitalačko iskustvo za radnu površinu, mobilni uređaj i tablet)
  • Dodajte FAQ ili često postavljena pitanja (uključuje pitanja ljudi kako biste se mogli rangirati za njih, također)
  • Napravi učinkovitu “kuku” za svaki paragraf (početna rečenica svakog paragrafa treba “uhvatiti” čitatelja i tjerati ga da čita više)

Ako unatoč ovim savjetima se ne snalaziš da to sprovedeš u praksi, još uvijek možeš upisati jednu od naših digitalnih tečajeva koje se baziraju na praktičnom radu.

4. Uključite slike i video

Postavite privlačnu i istaknutu sliku za svaki članak, kako bi razbili tekst i dodali vrijednost za čitatelja. Barem jedna slika bi trebala uključivati ključnu frazu u nazivu (alt tag). Osim SEO-a sa slikama će vaš članak izgledati profesionalnije.

Marketing je “pričanje priča”, a priče imaju svoje likove. Što znači da su slike ljudi ključne za povezivanje s potencijalnim kupcima. Uključite TV i vidjet ćete, da gotovo svaka reklama prikazuje ljude. Postoji nešto u ljudskoj slici što se povezuje s nama na način prije nego bilo što drugo.

Naravno, možete koristiti slike s različitim temama – vlastite ili od drugih autora. Slike mogu biti grafički prikazi, analitike, grafovi, statistike, infografike i sl.

Pogledajmo 4 načina da na svoj članak postavite izvrsne slike: stock fotografije, vaše slike, video s vama i slike vaše tvrtke.

Stock fotografije

Najbrže i najjeftinije mjesto za pronalaženje slika je web mjesto za stock fotografije. Evo nekoliko opcija:

Stock.xchng: Slike su besplatne, ali možda neće biti lako pronaći ono što tražite

iStockphoto: Jeftine fotografije (ispod 10 USD) s pristojnim izborom

Getty Images: Slike koštaju nešto više (obično ispod 100 USD, ako se držite besplatne naknade), ali će vam pomoći pronaći pravu fotografiju

Usluge poput ovih vam olakšavaju dodavanje profesionalnog elementa na vašu stranicu.

Vaše slike

Vaša stranica mora pokazati da je vaše poslovanje vjerodostojno, a autentične slike vaših ljudi pomoći će u uspostavljanju tog povjerenja. Iskoristite svoje slike kao priliku da pokažete stil i kreativnost.

Slike možete koristiti u mnogim materijalima, kao što su tiskane brošure, prezentacije, PR objave za medije, posjetnice, pa čak i na društvenim mrežama kao što su Facebook i LinkedIn.

Video

S videom vaši rezultati u pretraživanju će ostvariti veliki pomak. Možete kreirati vlastiti video ili pronaći postojeći visoke vrijednosti na Youtube-u i ugraditi ga u članku.

Zamislite sebe u akciji na vlastitoj web stranici, kako pričate svoju priču. Što bi moglo biti uvjerljivije?

Iz marketinške perspektive, vlasnik tvrtke je neprocjenjiv glasnogovornik. Vaš govor tijela, geste i ton glasa oživljavaju vaš posao. Vrijednost tog dojma uvelike nadmašuje troškove ili nelagodu stvaranja vašeg videoisječka.

Slike vaše tvrtke

Ako imate trgovinu, pokažite sliku. Ili objavite slike svojih ureda. Čak i usko izrezana fotografija vašeg znaka učinit će vaš posao stvarnijim, opipljivijim.

Ovdje tvrtka s fizičkom lokacijom može biti u prednosti u odnosu na web poslovanje.

Marketing za sve stranica je dobar primjer za to. Kako bismo se razlikovali od tisuća virtualnih tvrtki u našoj djelatnosti dodali smo fotogaleriju na našu stranicu koje prikazuju naš prostor.

Ponovimo kako napisati SEO optimizirani web sadržaj

Ovaj članak smo započeli otkrivanjem svrhe content marketinga. Pronalazi se u relevantnom, originalnom i vrijednom sadržajem za čitatelja. Izvrstan sadržaj za čitatelja počiva na vašem razgovoru s njima.

Sadržaj vašeg članka čitatelja mora potaknuti da se njime nešto može uraditi, naučiti ili osjetiti.

Uz vrijedan sadržaj posebnu pažnju moramo obratiti da bude lak za skeniranje i razumljiv na prvi pogled. To postižemo uključivanjem paragrafa, naslova, podnaslova, podebljanog teksta, popisom, grafičkim oznakama i poveznicama u sadržaj članka.

Dodavanjem relevantnih ključnih riječi, meta naslova i opisa, često postavljenih pitanja i brinući o mobilnoj responzivnosti sadržaja, završena je SEO optimizacija našeg članka.

Uz korištenje slika i videa gdje vas posjetitelji gledaju ravno u oči, vaši blogovi postaju sve bolji, s više SEO-a prometa na tražilicama, što dovodi do više potencijalnih kupaca.

Ako imate nekoga koga muči kako napisati SEO optimizirani web sadržaj? Ili znate nekoga tko želi ostvariti više SEO prometa za svoj biznis, bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.

Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje

Podijeli članak

Marketing za sve

Agencija za digitalni marketing s punom uslugom za mala i srednja poduzeća!

Adresa: Dinka Šimunovića 2, Split

Kontakt: 098 9561 530

info@marketingzasve.hr

Pridruži se više od 600 osoba koji primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve