Marketing za sve

Portofolio: Gradska knjižnica Kaštela

Društvene mreže gradske knjižnice Kaštela:

Digitalni marketing za knjižnice: Kako smo oživili Gradsku knjižnicu Kaštela?

U današnje digitalno doba, knjižnice se suočavaju s izazovom privlačenja i angažiranja publike. Tradicionalne metode promocije više nisu dovoljne za postizanje željenih rezultata.

Gradska knjižnica Kaštela prepoznala je potrebu za modernizacijom svog pristupa i obratila se našoj agenciji za pomoć u povećanju vidljivosti knjižnice i dosega. Naš je zadatak bio transformirati percepciju knjižnice, prikazati je kao dinamično mjesto susreta, učenja i zabave, te privući nove generacije korisnika.

Kroz strateški osmišljene kampanje marketinga društvenih mreža za knjižnice, kreiranje zanimljivog video sadržaja, PR aktivnosti i profesionalnu fotografiju, uspjeli smo ostvariti značajan porast angažmana i posjećenosti.

Ovaj case study prikazuje kako smo, u bliskoj suradnji s knjižnicom, osmislili i proveli uspješnu digitalnu strategiju koja je oživjela književnu scenu u Kaštelima, koristeći alate digitalnog marketinga za knjižnice.

Problem/Izazov

Gradska knjižnica Kaštela, unatoč bogatom fondu i raznovrsnim programima, suočavala se s izazovom dosezanja šire publike, posebice mlađih generacija. Tradicionalni marketinški pristupi nisu bili dovoljni za postizanje željenih rezultata u digitalnom okruženju.

Knjižnica je trebala osvježiti svoj imidž i stvoriti snažniju online prisutnost kako bi ostala relevantna i privlačna u modernom društvu. Ključni izazov bio je povećanje vidljivosti knjižnice u digitalnom prostoru.

Rješenje/Strategija

U suradnji s Gradskom knjižnicom Kaštela, razvili smo sveobuhvatnu strategiju digitalnog marketinga za knjižnice, koja je obuhvatila sljedeće ključne elemente:

  • Marketing društvenih mreža za knjižnice: Upravljanje i vođenje profila na Facebooku i Instagramu, s fokusom na kreiranje relevantnog i interaktivnog sadržaja. Cilj je bio povećanje vidljivosti knjižnice kroz organski doseg i plaćene kampanje na društvenim mrežama.
  • Video produkcija: Kreiranje TikTok, Instagram Reel, Facebook Reel, YouTube videa i YouTube Shorts formata, s ciljem promocije događanja, knjižničnog fonda i same knjižnice na zabavan i angažirajući način. Ovi formati su ključni za marketing društvenih mreža za knjižnice, jer privlače mlađu publiku.
  • PR i odnosi s javnošću: Kreiranje PR članaka za lokalne medije i portale, s naglaskom na isticanje važnih događanja i aktivnosti knjižnice. Ovo je dio strategije digitalnog marketinga za knjižnice koji osigurava medijsku pokrivenost i povećanje vidljivosti knjižnice.
  • Vizualni identitet: Kreiranje marketinških vizuala za online i offline promociju, osiguravajući konzistentan i prepoznatljiv vizualni identitet knjižnice.
  • Fotografija: Profesionalno fotografiranje evenata i događanja u knjižnici, s ciljem stvaranja kvalitetnog vizualnog materijala za promociju na društvenim mrežama i web stranici.
  • Strateško planiranje događanja: Zajedničko osmišljavanje događanja i prilagođenih marketinških strategija za svako događanje, kako bi se maksimizirao doseg i angažman.

Rezultati

Našim angažmanom postigli smo značajne rezultate za Gradsku knjižnicu Kaštela, dokazujući učinkovitost digitalnog marketinga za knjižnice:

  • Povećanje broja pratitelja na društvenim mrežama za 29,7%, što pokazuje uspješnost marketinga društvenih mreža za knjižnice.
  • Porast angažmana (lajkovi, komentari, dijeljenja) na objavama za 86,8%, što ukazuje na relevantnost i kvalitetu kreiranog sadržaja.
  • Povećana posjećenosti knjižnice za 35%, što je direktan rezultat povećanja vidljivosti knjižnice kroz digitalni marketing.
  • Poboljšana percepcija knjižnice kao modernog i relevantnog kulturnog centra.
  • Širi doseg do mlađe publike, što je bio jedan od ključnih ciljeva.

Primjer: Case study Kolendavanje u Kaštel Sućurcu 

Cilj nam je bio ne samo dokumentirati ovaj predivan događaj, već i približiti ga široj publici putem digitalnih kanala i PR-a, koristeći strategije digitalnog marketinga za knjižnice.

Izazov: Oživjeti zaboravljeni običaj i privući pažnju mlađih generacija.

 

Digitalni marketing za knjižnice


Naše rješenje:

U suradnji s Gradskom knjižnicom Kaštela, osmislili smo i proveli sveobuhvatnu marketinšku kampanju koja je obuhvatila:

  • Kreiranje fotografija i video sadržaja: Snimili smo dinamične i emotivne videozapise s kolendavanja, optimizirane za različite platforme:
  • TikTok videozapisi: Kratki, zabavni i viralni formati koji su privukli mlađu publiku, demonstrirajući učinkovitost marketinga društvenih mreža za knjižnice na TikToku.
  • Instagram Reels: Vizualno atraktivni videozapisi s glazbom i efektima, koristeći prednosti marketinga društvenih mreža za knjižnice na Instagramu.
  • Facebook Reels: Dijeljenje sadržaja s ciljem dosezanja šire publike na Facebooku.
  • Organizacija događaja: Aktivno smo sudjelovali u osmišljavanju i organizaciji samog događaja, osiguravajući da bude atraktivan za snimanje i medijsku promociju.
  • PR članci: Osigurali smo objavu PR članaka u relevantnim dalmatinskim portalima, uključujući [Slobodna Dalmacija, Dalmatinski portal, Portal Grada Kaštela...], čime smo osigurali medijsku pokrivenost događaja i dodatno proširili doseg, što je ključno za povećanje vidljivosti knjižnice.

 Rezultati:

  • Značajan porast vidljivosti Gradske knjižnice Kaštela na društvenim mrežama preko 35.000 pregleda kroz društvene medije.
  • Široka medijska pokrivenost događaja u relevantnim portalima, što je doprinijelo povećanju vidljivosti knjižnice.
  • Pozitivan odjek u lokalnoj zajednici i uspješno oživljavanje tradicije kolendavanja.

Zaključak

Ovaj case study dokazuje kako strateški pristup digitalnom marketingu za knjižnice, uključujući marketing društvenih mreža za knjižnice, može transformirati percepciju i doseg knjižnica u modernom društvu. Ponosni smo na našu suradnju s Gradskom knjižnicom Kaštela i postignute rezultate.

Ako i vi želite unaprijediti svoju digitalnu prisutnost i dosegnuti novu publiku, kontaktirajte nas.

Marketing za sve

Dinka Šimunovića 2, Split

(385)989561530 

Kontaktirajte nas >

 

Pridruži se 1.000+ osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2025 Marketing za sve