Dosta ljudi smatra email marketing zastarjelim, neefikasnim i svakako nečim što više nije u trendu. Pored toga, većina njih ne zna skoro ništa o njemu. Smatraju da se sve svodi na to da napišete email s nekom ponudom i onda ga pošaljete na puno adresa mimo email liste.
Istina je, ipak nešto drugačija. Zapravo, u SAD-u to je dominantni kanal digitalnog marketinga (prema Anketi o preferencijama kanala provedenoj u SAD-u prije nekog vremena, email je preferirani marketinški kanal na temelju dopuštenja i dijeljenja sadržaja).
Pametni marketeri vole email jer zadržava ljude u konverzijskom toku. Neće svatko kome pošaljemo email odmah kupiti proizvod ili postati potencijalni kupac, ali kada im damo način da se prijave, možemo ostati povezani.
Posjetite bilo koji veći blog i vidjet ćete klizeće i padajuće obrasce za prijavu putem emaila. Vidjet ćete ih čim sletite na stranicu i čim budete odlazili s nje.
Zašto to potenciranje email pretplate mora biti tako naporno? Jer je email poseban kanal digitalnog marketinga.
U društvenim medijima, organski doseg je nizak. U pretraživanju, klikovni postoci su u padu. Za te izvore prometa se morate boriti s velikima na vrhu koji stoje između vas i vašeg potencijalnog posjetitelja.
Email marketing je najpošteniji oblik digitalnog marketinga. Nakon što posjetitelji podijele svoju email adresu, imate dopuštenje izravno ih kontaktirati. Da bi otvorili vaš email u moru drugih, njegova struktura i dizajn treba biti privlačan.
U ovom članku ćemo se pozabaviti strukturom visoko učinkovitog emaila i donijeti preporuke kako povećati stopu otvaranja emaila. Podijelit ćemo 14 ključnih čimbenika uspjeha u stopama otvaranja email koje možete implementirati odmah.
1. Proširite popis email liste
Dakle, prvi korak je proširiti svoj popis, što znači korištenje okvira za prijavu putem emaila s visokom konverzijom. Kreiranje vaše email liste može biti sporo. Potrebno je dosta strpljenja i ustrajnosti. Pravi savjet za ubrzavanje procesa je sjajan obrazac za prijavu putem emaila.
On ispunjava sljedeće kriterije:
- Isticanje: neka obrazac za prijavu bude dovoljno velik i vizualno istaknut. Obavezno koristite boju podloge, kako biste privukli pozornost na polje obrasca. Pokušajte staviti obrazac na nekoliko mjesta na stranici, uključujući stranicu “O nama”.
- Obećanje: ako ljudima ne kažete što će dobiti, zašto bi se prijavili? Napišite im koliko je sadržaj koristan i koliko često će ga dobivati.
- Dokaz: ako je ikako moguće, pokažite legitimitet pokazujući koliko je ljudi već prijavljeno, odnosno koliko pretplatnika imate na vašem popisu? Primjerice recite posjetiteljima: “Pridružite se stotinama financijskih stručnjaka koji svaki mjesec dobivaju savjete za ulaganje.”
Evo primjera obrasca za prijavu putem emaila koji čini sve troje:
Email lista je sastavljena od ljudi koji očekuju vaš email u nekom trenutku. Možemo im “kapati” s određenom vremenskom odgodom relevantan sadržaj u njihovu pristiglu poštu, pozivajući ih da nas ponovno posjete. Zato takav sadržaj zovu “marketingom na kapaljku”.
2. Definirajte ciljnu grupu
To je ono što morate definirati na samom početku. Podijelite vašu email listu na više grupa, segmentirajte ih po nekim specifičnostima. Za svaku grupu dodajte posebnu oznaku ili formirajte posebnu poruku, vodeći se tim osobinama po kojima ste ih i odvojili. Dobit ćete mnogo bolje rezultate.
Vrlo bitna stvar je dobiti od potencijalnih klijenata iz tih grupa dozvolu da budu dio vaše email liste. Pozovite ljude da se prijave na vašu email listu. Jedan od najefektnijih načina za to je prilikom posjete vašoj web stranici.
Koristite skočni prozor ili “engl. pop-up“, ali se potrudite da ne bude previše iritantan. Ponudite nešto u zamjenu za prijavljivanje na email listu. Možda ovo čudno zvuči, ali je u praksi mnogo puta dokazano da je ispravno. Mora postojati nešto što oni mogu dobiti – popust, specijalna ponuda, obećanje.
3. Koristite osobno ime pošiljatelja
To je najistaknutiji dio pregleda emaila, tako da je veliki faktor u stopama otvaranja emaila. Primatelji ga gotovo nikada ne zaborave pogledati.
Ako ime pošiljatelja uključuje ime osobe, email je osobniji i veća je vjerojatnost da će se otvoriti. Na primjer, email od “Pero Perić iz Central Maxa” imat će višu stopu otvaranja od emaila od “Central Maxa”.
Ako ste čovjek, imate prednost. Lako je otkazati pretplatu na poruke koje dolaze od tvrtke. Ali kada poruka dolazi od osobe, to je drugačije.
Postoji mnogo alata koji pomažu da optimizirate svoj predmet. Ne postoji prečac za optimizaciju retka “OD…” Sve ovisi o vama i vrijednosti koju pružate.
Optimizirajte redak pošiljatelja sa svakim emailom tako što ćete izgraditi svoju reputaciju za dodanu vrijednost, jer je ono na mobilnom telefonu mnogo više vizualno istaknuto nego predmet.
Ime pošiljatelja lako je promijeniti unutar vašeg davatelja usluga e-pošte. Vaš ESP može čak olakšati A/B testiranje različitih imena pošiljatelja. Brzo ćete otkriti utječe li ljudskije ime pošiljatelja na stope otvaranja.
Sljedeći najveći čimbenik u stopama otvaranja emaila je predmet.
4. Koristite kratki predmet i izbjegavajte velika slova
Nakon imena pošiljatelja, predmet je sljedeći najvažniji faktor povećanja stopa otvaranja. Tu se nameće logičan odabir pisanja malim slovima, a velikim slovom početak rečenice. Izbjegnite pisanje cijelog predmeta velikim slovima.
Zašto? Bolje razumijevanje i brzina čitanja.
Predmet neka bude kratak (najviše 7–9 riječi). Zašto? Dugi predmeti se skraćuju u mobilnom sandučiću ulazne pošte.
Mobilni Gmail u portretnom prikazu može prikazati samo 30-40 znakova. MailChimp preporučuje najviše devet riječi i 60 znakova.
Evo kako to izgleda unutar mobilnog sandučića vaših pretplatnika. Možete odmah vidjeti koliko malo informacija pretplatnik ima dok odlučuje hoće li otvoriti email ili ne, i koliku razliku mogu napraviti ime pošiljatelja, redak uvjerljivog predmeta i tekst predzaglavlja.
5. Na početku predmeta koristite najupečatljivije riječi
Ako ipak napišete dulji naslov, pobrinite se da najupečatljivije riječi budu na početku.
Ekrani su mali, a mobilni pretinci skučeni. Tih prvih nekoliko riječi moglo bi biti sve što vaš pretplatnik vidi. Stoga, svakako stavite važne riječi i izraze na početak retka predmeta emaila.
6. Koristite brojeve
Brojevi se ističu naspram slova u redovima teksta. Osim ako nisu ispisani slovima, brojevi poboljšavaju vizualnu istaknutost vašeg predmeta. Ističu vaš email u pristigloj pošti primatelja emaila. Češći slučaj je korištenje neparnih brojeva, koji možda bolje funkcioniraju.
Zašto brojevi dobro funkcioniraju u predmetima? Osim vizualne istaknutosti, kada broj označava da je sadržaj popis, on govori primatelju da će ga lako skenirati. Zbog toga email zvuči kao da će biti lako brzo dobiti vrijednost.
7. Koristite najuspješnije riječi
Vaša tema je vaša udica. Ako ne ukazuje na veliku korist ili ne izaziva znatiželju, ne radi svoj posao. Neke riječi djeluju bolje od drugih.
Prema analizi američke tvrtke za marketinško istraživanje Marketing Profs najbolje riječi s najvećom stopom otvaranja su: nadogradnja, samo, sadržaj, ići, predivno; najgore riječi s najlošijom stopom otvaranja su: uvjeti, petak, propustiti, divan, ponude.
Predmet ne mora biti isti kao naslov članka. Predmet nema nikakve veze sa SEO-om, tako da nema potrebe za uključivanjem ciljne ključne fraze.
Predmeti su isključivo o empatiji i psihologiji. Budite neočekivani, korisni, provokativni – ili sve troje. Zato ga prilagodite posebno za inbox. Zapravo, trebali biste prilagoditi svaku vrstu naslova (oznake naslova, H1 zaglavlja, objave na društvenim mrežama, retke predmeta, naslove videozapisa) za svaki specifični kontekst.
Stručni savjet: Koristite svoja najčešća pitanja kao retke predmeta!
Koje je najčešće pitanje koje vam ljudi postavljaju? Ili pitajte svoj tim? Upotrijebite točno to pitanje kao sljedeći redak predmeta emaila. Vaša vlastita publika je najbolji izvor uvida.
8. Koristite riječi koje označavaju vizualne elemente
Ako email promovira članak s grafikonom, dijagramom, infografikom ili videom, spomenite to u retku predmeta. Naš skup podataka je mali, ali primijetili smo porast u stopama otvaranja i klikovnim postocima kada koristimo slikovnu riječ u našim predmetima emaila.
Evo primjera s istaknutim tim riječima:
- Slike njihovih stolova: 10 vrhunskih brend trendova
- Ovaj dijagram toka prikazuje cijeli proces stvaranja sadržaja
- Koliko zarađuju trgovci? 5 grafikona koji prikazuju trendove plaća
- 7 grafikona koji pokazuju kako donositi bolje marketinške odluke
U usporedbi s drugim predmeta s drugim vrstama riječi, ovi su bili bolji. I ima smisla. Baš kao i brojevi, slikovna riječ označava da će sadržaj biti lako konzumirati.
9. Napišite smisleni tekst predzaglavlja
Nakon imena pošiljatelja i retka predmeta, tekst predzaglavlja sljedeći je najvidljiviji element vaše poruke u ulaznoj pošti. To je još jedan način da se ukaže na prednosti čitanja i poveća stopa otvaranja emaila.
Tekst predzaglavlja zaslužuje istu brigu koju ste posvetili predmetu emaila.
No mnogi digitalni marketeri i prodavači obraćaju malo ili nimalo pozornosti na predzaglavlje. Dopuštaju da usluga emaila stavi zadanu poruku na vrh emaila, a taj prvi redak teksta koristi se kao predzaglavlje.
U gornjoj slici vidimo primjere teksta predzaglavlja koji ne daje primatelju razlog za otvaranje. Neki od loših predzaglavlja:
- “Ne vidite ovaj email? Pogledaj poruku u pregledniku”
- “Pratite nas na Facebooku”
- “Dodajte nas na popis sigurnih pošiljatelja”
- “Kliknite ovdje da biste otkazali pretplatu”
Savjet: Pošaljite sebi testni email. Pogledajte u inboxu. Ne otvarajte email. Samo pogledajte poruku i zapitajte se: Ima li predzaglavlje smisla? Jeli opisni? Zanimljiv? Skraćuje li se? Biste li kliknuli na ovo?”
10. Pošaljite svaki email dva puta
Zadnjih pet mjeseci većinu naših newslettera šaljemo dva puta. Prvo slanje je svima. Drugo je za one koji se nisu uključili s prvim emailom. Postupak je jednostavan:
- Pošaljite newsletter cijelom popisu putem emaila
- Pričekaj pet dana
- Generirajte popis primatelja koji nisu otvorili newsletter
- Pošaljite ovom popisu drugi newsletter s drugim predmetom
Prema našoj analitici, drugi email povećava ukupnu stopu otvaranja i klikanja za 15% – 30%. Zvuči li ovo pretjerano agresivno?
Ne bi trebalo. Ako doista vjerujete da će im vaš članak pomoći, ne biste trebali oklijevati pokušati dvaput doći do njih. Pretplatili su se jer žele dobiti vaš sadržaj. Ako im dosadi vaš email, uvijek se mogu odjaviti.
11. Očistite svoj email popis
Stari, neaktivni pretplatnici smanjuju vaše stope otvaranja. Njihovo brisanje s popisa odmah će poboljšati stope otvaranja emaila.
Slanje velikog broja kampanja niske izvedbe također može naštetiti vašem ugledu kod pružatelja usluga pristigle pošte, što može naštetiti isporučivosti vaših emailova svima kojima šaljete.
Niske stope otvaranja emaila mogu negativno utjecati na ukupnu isporučivost, što dodatno šteti vašim stopama otvaranja.
Savjet: Prije nego što ih izbacite s popisa, neaktivnim pretplatnicima pošaljite kampanju ponovnog angažmana i tako im dajte posljednji poticaj za interakciju.
12. Koristite email autentifikaciju za poboljšanje isporuke (DKIM, DMARC, SPF)
Provjerite jeste li postavili autentifikaciju e-pošte (DKIM, DMARC, SPF). Vaša e-pošta trebala bi da “dolazi od” vas umjesto iz vašeg CRM-a. Uz dodatno ne puno tehničkog rada, davatelji usluga pristigle pošte mogu potvrditi da vaše e-poruke dolaze od vas, a ne od spamera ili phishing napada.
Ovo povećanje ugleda može poboljšati isporučivost i držati vas podalje od mape neželjene pošte. Postoje tri metode i standarda za autentifikaciju: SPF, DKIM i DMARC:
- SPF (Sender Policy Framework) omogućuje vam da odredite koje su IP adrese ovlaštene za slanje emaila u vaše ime.
- DKIM (DomainKeys Identified Mail) je šifrirani potpis koji vas potvrđuje kao pošiljatelja emaila, koristeći protokol za provjeru autentičnosti.
- DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) kombinira rezultate SPF-a i DKIM-a za provjeru vašeg identiteta kao pošiljatelja.
13. Pošaljite email dobrodošlice u 3 serije
Neki emailovi imaju puno veće stope otvaranja od drugih. Možete povećati svoju stopu otvaranja slanjem više emailova s visokom stopom otvaranja.
Emailovi s najvišim stopama otvaranja obično su automatski poslane serije emailova dobrodošlice koje se pokreću kada imate novog pretplatnika. Postavljeni su u vašem davatelju usluga e-pošte ili sustavu marketinške automatizacije prema rasporedu koji odaberete.
Najčešće se koriste 3 serije slanja emailova :
- Odmah nakon što se novi pretplatnik prijavi, dobiva email dobrodošlice
- Tjedan dana kasnije, drugi email dobrodošlice, dijeleći jedan od najpraktičnijih članaka
- Dva tjedna kasnije dobivaju treći email dobrodošlice s još jednim od najboljih članaka
Zašto su stope otvaranja emaila serije dobrodošlice tako visoke? Vrijeme slanja ovih poruka pokreće posjetitelj. Dakle, šalju se kada je interes pretplatnika velik. Oni su novi na popisu.
14. Koristite društvene mreže za testiranje slanja poruka emailom
Koja je bila vaša najuspješnija objava na društvenim mrežama? Pogledajte analitiku svojih društvenih medija. Koja god objava imala najbolji angažman na društvenim mrežama, vjerojatno će dobro funkcionirati kao predmet emaila.
Trebali biste barem razmisliti o korištenju riječi i fraza iz svojih najzanimljivijih društvenih objava u svom email marketingu.
Stručni savjet: Testirajte retke predmeta na društvenim mrežama!
Napišite nekoliko naslova i koristite ih kao objave na društvenim mrežama tijekom nekoliko dana. Upotrijebite objavu na društvenim mrežama koja je dobila najviše angažmana kao predmet vašeg članka u emailu.
Slično tome, marketinški stručnjaci za plaćeno pretraživanje često koriste plaćene društvene mreže za testiranje izraza i poziva na radnju za Google Ads kampanje.
Često postavljana pitanja o email marketingu
Kako se mjere stope otvaranja emaila?
Sada smo prošli preporuke koje poboljšavaju stope otvaranja pozabavimo se malo o pojmovima vezanim za stope otvaranja kao: kako se stope otvaranja emaila mjere? Koja je dobra stopa otvaranja? Što je stopa klikanja? Što je omjer klika za otvaranje?
Praćenje emaila je malo čudno. Kako bi pratili otvaranja emaila i stope otvaranja, ESP-ovi e-pošte dodaju maleni nevidljivi piksel svakom emailu. Ako se ovaj piksel učita, oni znaju da je email otvoren.
Ali neki pretplatnici mogu imati isključene slike, pa se neka otvaranja nikada ne bilježe. Drugi pretplatnici mogu otvoriti email s nekoliko lokacija, tako da se neka otvaranja bilježe više puta.
Ovo su inherentni izazovi koji dolaze s email marketingom. Cilj nije imati savršene podatke. Cilj su korisni uvidi. Potrebne su nam samo informacije koje su dovoljno točne da usmjere našu sljedeću odluku.
Stalno poboljšanje ključno je za svaku email marketinšku strategiju.
Koja je dobra stopa otvaranja emaila?
Negdje sam pročitao da je prosječna stopa otvaranja emaila 30,4%. To se temelji na analizi 200 milijuna poruka iz svih industrija, od lipnja 2022. Dobra stopa otvaranja je sve u tom rasponu.
Što je stopa klikanja?
Ovo je postotak isporučenih emailova na koje se klikne. Svaka poveznica ili gumb na koji netko klikne utječe na vaš klikovni postotak, čak i ako ta poveznica nije vodila na vašu web stranicu. Stoga ne pokreću svi klikovi promet.
Ovi klikovi mogu podržati neke od vaših ciljeva (jednostavna svijest o vašem brendu), ali ne i druge (promet i konverzije). Budite oprezni i promišljeni kada postavljate veze na bilo što osim na vlastitu web stranicu.
Sve veze ili gumbi koji dovode ljude na vašu web stranicu moraju imati dodane kodove za praćenje kampanje pomoću alata za izradu URL-ova. To vam daje sljedeću razinu metrike kampanje.
Što je omjer klika za otvaranje (CTOR)?
Ako želite vidjeti koliko su primatelji angažirani nakon otvaranja, ovo je korisna metrika. Stopa klikanja za otvaranje je postotak jedinstvenih klikova i jedinstvenih otvaranja za vašu email kampanju.
Drugim riječima, od primatelja koji su otvorili email, koji je postotak kliknuo? To je koristan način za promatranje čimbenika koji utječu na stope otvaranja, tako da se možete usredotočiti na čimbenike koji utječu na stope klikanja.
Prikazuje učinkovitost kreativnog dijela sadržaja emaila odvojeno od imena pošiljatelja i retka predmeta.
Ovih 5 aspekata emaila… | …uglavnom utječe na… |
---|---|
1. Ime pošiljatelja | Stope otvaranja |
2. Predmet | Stope otvaranja |
3. Tekst predzaglavlja | Stope otvaranja |
4. Tijelo emaila | Stope klikanja |
5. Poziv na radnju | Stope klikanja |
Zaključak
Kreiranje visoko učinkovitog emaila temelji se na pažljivoj strukturi i usmjerenim tehnikama koje potiču primatelje da otvore i reagiraju na vaše poruke.
Implementacijom preporuka spomenutih u članku odmah možete ostvariti vidljive rezultate. Imajte na umu da je email marketing kontinuiran proces usavršavanja, stoga pratite metrike, testirajte različite pristupe i neprestano prilagođavajte svoje strategije kako biste maksimizirali uspjeh.
Nadam se da vam je članak pomogao u proširenju vaših spoznaja i razmišljanja u vezi email marketinga. Ako imate nekoga kome bi pomogao ovaj članak proslijedite mu ga. Ako se mučite sa stopama otvaranja emaila svakako nam se obratite.
Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje!