Posljednjih godina je značajno porasla potražnja za izradom web shopa, sve popularnijeg načina za poduzeća iz raznih djelatnosti da prodaju svoje proizvode i usluge na mreži. U prvom redu, razlog su pandemijske “lockdown” godine kada je prodaja putem e-trgovine ostvarila svoj vrhunac.
U drugom redu, ljudi su shvatili da je postavljanje virtualnog izloga e-trgovine mnogo jeftinije, kada ga usporedite s fizičkom trgovinom. Fizičke trgovine imaju višestruke fiksne troškove kao što su najamnina, računi za struju, plaće zaposlenicima, održavanje infrastrukture itd.
Poduzećima je važno stvoriti e-trgovinu prilagođenu korisniku kako bi se izdvojili od konkurencije i kupcima pružili pozitivno iskustvo kupnje.
Nije nužno da se fizičke trgovine i one na mreži međusobno isključuju. Mogu se lijepo nadopunjavati kada ljudima kažete o svojoj fizičkoj trgovini na web stranici e-trgovine. Primjer toga je globalno poznati Amazon, koji otvara fizičke trgovine nakon nevjerovatnog uspjeha svoje web trgovine.
Svaka uspješna e-trgovina ima gotovo ustaljenje elemente web shopa bez kojih nebi bila tako uspješna.
Slijedom toga, u ovom članku donosim 17 ključnih elemenata koje treba imati svaki web shop prilagođen korisniku za ostvarivanje konverzija.
1. Navigacija jednostavna za korištenje
a) Navigacija u zaglavlju
Jednostavna navigacija je jedan od najvažnijih aspekata e-trgovine prilagođene korisniku. Proizvodi bi trebali biti logično kategorizirani, pri čemu su obično najpopularnije kategorije navedene prve.
Preporuka je da pojednostavite navigaciju svoje e-trgovine organiziranjem proizvoda u jasne kategorije i potkategorije. Potrebno je koristiti opisne oznake i izbjegavati zbunjujući žargon vezan za djelatnost.
Ključ u dizajnu vašeg web shopa je pomoći korisnicima da brzo pronađu tražene proizvode. To im jedino može ponuditi navigacijski sustav jednostavan za korištenje.
Svakako, navigacijska traka bi trebala imati poveznice na jeftine proizvode i rasprodaju što je korisnicima često prva kategorija koju posjete.
b) Pretraživanje web shopa
Još jedan neizostavni element web shopa je dodatak za pretraživanje web mjesta. Ne smijemo zaboraviti, da neki posjetitelji posebno traže proizvode prema marki, dok drugi kupuju prema kategoriji.
Pretraživanje web shopa omogućuje korisnicima da zaobiđu navigaciju i traže upravo ono što žele. Većina pretraživanja stranica se može pratiti pomoću Google Analyticsa 4.
c) Navigacija u podnožju
Najbolji način korištenja podnožja stranice vaše e-trgovine je pomoći korisnicima da pronađu vaše najbolje proizvode. To se svakako, odnosi na popis poveznica na najbolje proizvode, usluge i informacije koje korisnici žele ili trebaju pronaći.
Možete koristiti podnožje web shopa na način da usmjerite kupce na profile društvenih medija, višejezične stranice, istaknute telefone i planove, podršku i informacije o vašoj tvrtki.
2. Visokokvalitetne slike i video zapisi proizvoda
Web shop bez slika ili videozapisa je nezamisliv i besmislen. Visokokvalitetne slike proizvoda su neophodne za vaš web shop. Korištenje slika ili videozapisa loše kvalitete ili prevelikih dimenzija može značajno usporiti učitavanje stranice vašeg web shopa, što negativno utječe na korisnički doživljaj.
Preporuka je da upotrijebite bijelu pozadinu kako bi se vaši proizvodi istaknuli. Razmislite o dodavanju zumiranja i prikaza od 360 stupnjeva kako biste kupcima dali bolju predodžbu o tome što kupuju.
Kupci žele vidjeti što kupuju, stoga koristite jasne slike visoke razlučivosti koje prikazuju vaše proizvode iz različitih kutova.
Dodavanje videozapisa stranicama proizvoda ističe njihove značajke i može značajno povećati konverzije. Većina platformi web dizajna e-trgovine dopušta dodavanje videozapisa i slika na stranice proizvoda.
Osim što dodavanje videozapisa i slika stranicama proizvoda ističe njihove značajke i može značajno povećati konverzije, bitno je i s aspekta SEO optimizacije web stranice kako bi privukla veći organski promet putem internet tražilica.
3. Detaljni opisi proizvoda
Izrada web shopa uz visokokvalitetne slike i videozapise, te uz detaljne opise proizvoda je krucijalno za e-trgovinu jednostavnu za korištenje. Detaljno opišite svoje proizvode, uključujući njihove značajke, specifikacije i prednosti.
Koristite nabrajanje i kratke odlomke kako bi vaši opisi bili laki za čitanje i skeniranje. Tu morate jako paziti na responzivnost za mobilne uređaje gdje većina korisnika skenira web shop i njegov sadržaj.
Kao i u prethodnom elementu web shopa, relevantan i kvalitetan sadržaj je važan za SEO optimizaciju koja se nameće kao glavni prioritet poduzećima koje svoje poslovanje temelje na e-trgovini i promet ostvaruju putem pretrage na tražilicama.
4. Recenzije proizvoda
Najpopularniji oblik sadržaja koji generiraju korisnici i koji ih u konačnici pretvara u kupce, a nalazi se na stranicama web shopa su recenzije i ocjene proizvoda.
Ovaj element prodajne stranice je ključan za pružanje društvenog dokaza kupcima da će vaš proizvod odgovarati njihovim potrebama.
Na gornjem screenshotu vidimo kako eBay omogućuje kupcima ocjenjivanje i recenziranje proizvoda, prikazujući recenzije ispod opisa proizvoda i sponzoriranih artikala. Njihovi korisnici također imaju opciju ocijeniti recenzije kao korisne ili ne, premještajući najbolje recenzije na vrh popisa na stranici proizvoda.
5. Politika povrata
Želite li povećati povjerenje potrošača u proizvode koje prodajete na svom web shopu ponudite politiku povrata i uključite je na stranicu proizvoda.
Postavite je blizu gumba “Dodaj u košaricu” kako bi povećali šanse da će imati pozitivan učinak na broj kupnji.
6. Najčešće postavljena pitanja za proizvode i trgovinu
Još jedan vrlo bitan element web shopa i način uključivanja korisnika u generiranje sadržaja vaše e-trgovine je dodavanje odjeljka s najčešće postavljanim pitanjima od strane kupaca.
Ovaj odjeljak može pomoći vašoj e-trgovini na više načina, kao što su:
- Povećanje prodaje odgovarajući na najčešća pretprodajna pitanja svojih kupaca o vašim proizvodima;
- Odgovaranje na sva opća pitanja koja posjetitelji mogu postaviti o online privatnosti, sigurnosti, plaćanjima, otpremi, povratima i drugim problemima oko kupnje;
- Smanjivanje vremena koje vaša služba za korisnike mora potrošiti na odgovaranje na pitanja o proizvodima, prije i nakon kupnje i na općenita pitanja.
7. Praćenje narudžbi
Nakon što vaš kupac izvrši narudžbu glavno pitanje koje postavlja je: “kada će moja narudžba stići?”. Olakšajte kupcima provjeru trenutnog statusa narudžbe na vašoj web stranici.
Preporuka je da kreirate stranicu za praćenje narudžbi koja ne zahtijeva prijavu kupaca. Potrebna im je samo njihova adresa e-pošte i broj narudžbe koji su primili u e-poruci s potvrdom narudžbe.
8. Uključivanje putem e-pošte
Ovo je važno s obzirom na potencijal e-trgovine za stvaranje prihoda. Ako ne možete natjerati posjetitelje da kupe na vašoj web stranici, jedna od sljedećih najboljih konverzija za vašu trgovinu bila bi pridobiti posjetitelja kao pretplatnika na vašoj email listi.
To bi vam omogućilo da dođete do njih budućim rasprodajama i promocijama putem emaila.
Kreiranje “pop-upa” ili skočnog prozora s pozivom na radnju posjetiteljima da se pretplate na vaš popis e-pošte kako bi primali najnovije ponude je jedna od idealnih opcija.
Još jedan način na koji trgovci e-trgovinom mogu uhvatiti adrese e-pošte je dodavanje obrasca za prijavu u zaglavlje i podnožje svoje web stranice.
Push obavijesti
Ako želite zaobići filtre neželjene pošte i algoritme društvenih medija, sljedeći najbolji način da posjetitelje svoje e-trgovine uhvatite kao pretplatnike je putem push obavijesti. Takve usluge omogućuju posjetiteljima da se pretplate na vaša najnovija ažuriranja u svom pregledniku.
Kada imate promociju o kojoj želite obavijestiti pretplatnike, možete poslati poruku koja će biti isporučena u njihov centar za obavijesti putem njihovog preglednika.
9. Live Chat i Chatbotovi
Live chat i chatbotovi postaju sve popularniji načini pružanja trenutne podrške korisnicima. Koristite live chat kako biste odgovorili na pitanja kupaca i riješili probleme u stvarnom vremenu. Alternativno, koristite chatbotove za automatizaciju jednostavnih zadataka, poput praćenja narudžbi i odgovaranja na često postavljana pitanja.
Prema anketi koju je proveo LivePerson na 5000 potrošača, pozitivni osjećaji o korištenju chatbota gotovo su se udvostručili između 2020. i 2021., s 31% na 61%.
Prednost web shopa je sposobnost generiranja prihoda: 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, tijekom cijele godine. To znači pružanje podrške klijentima tijekom cijelog vremena.
Mnogi web shopovi koriste chatbotove kako bi pomogli online kupcima s osnovnim pitanjima i uputili ih na određeni proizvod ili stranicu za podršku.
10. Kodovi kupona
Ako želite zadržati kupce na svojoj web stranici tijekom cijelog postupka naplate, dajte im odlične ponude putem vlastitih kodova kupona.
Kada posjetitelji kliknu na “Pogledaj ponude”, dobit će dodatne ponude i kodove kupona koje mogu primijeniti prilikom naplate.
11. Filtri dostupnosti proizvoda
Bitan element web shopa prilagođenog korisniku ovisi o vašoj ponudi opcija kupcima, kada su u pitanju načini preuzimanja ili dostave proizvoda.
Pružite kupcima mogućnost da brzo pronađu proizvode koji su dostupni uz željenu opciju preuzimanja ili dostave.
Potrebno je kupcima ponuditi filtar dostupnosti artikala koji će sortirati proizvode na temelju preuzimanja, dostave istog dana ili dostupnosti na zalihama. To vam daje najbolju priliku za konverziju kupaca na temelju brze dostupnosti.
12. Mobilna aplikacija web shopa
Osim e-trgovine prilagođene mobilnim uređajima za kupce koji mogu kupovati s bilo kojeg uređaja, razmislite i o mobilnoj aplikaciji za svoju trgovinu.
Vrlo popularne mobilne aplikacije će vam omogućiti da svoj brend zadržite u mislima kupaca, postavljajući ikonu vaše aplikacije/logotipa robne marke na pametne uređaje koje korisnici najviše koriste.
Ne morate čekati da korisnici otvore preglednik ili neku drugu aplikaciju za društvene mreže ili e-poštu kako bi dobili najnovije prodajne poruke. Promotivna ažuriranja možete proslijediti putem svoje aplikacije svim korisnicima koji imaju uključene obavijesti.
13. Višejezična podrška
Ako vaš web shop želite ponuditi na stranom tržištu primjerice EU, onda definitivno morate uključiti višejezičnih verzija svog web shopa za određene jezike.
Imate nekoliko plaćenih pružatelja usluga prijevoda u sklopu dodataka vaše web stranice ili se možete osloniti na Google prevoditelj koji će pomoći klijentima da prevedu vašu web stranicu na njihov jezik.
Sadržaj bi se trebao lagano prebaciti na drugi jezik u ponudi na glavnoj navigacijskoj traci.
14. Program vjernosti
Jedan od načina da potaknete ljude da ponovno kupuju u vašoj e-trgovini jest ponuditi besplatni program nagrađivanja za svoje vjerne kupce.
To su obično besplatni ili plaćeni programi u kojima kupci dobivaju privatni ili rani pristup najboljim ponudama. Mnogi omogućuju kupcima prikupljanje bodova po kupnji koji vode do raznih nagrada, kao što je određeni iznos popusta u eurima na sljedeću kupnju ili besplatni proizvod.
15. Vrtuljci
Veliki e-trgovci kao što su Walmart, eBay, Home Depot, Samsung i drugi maju vrtuljke sa svojim najnovijim promocijama i rasprodajama. Vrtuljci izgledaju vizualno privlačno i prikazuju trenutno najaktualnije događaje vaše e-trgovine.
Koliko su efektivni toliko i usporavaju učitavanje vašeg web mjesta, pa se korištenje vrtuljaka treba uzeti s dozom rezerviranosti.
16. Informacije o lokalnoj trgovini
Ako vaša e-trgovina također ima fizičke lokacije trgovine tada možete povećati prodaju izvan mreže dodavanjem pojedinosti o najbližoj trgovini u zaglavlje svog web shopa.
To kupcima omogućava kupnju na mreži, rezerviranje za preuzimanje u trgovini ili pregledavanje zaliha u lokalnoj trgovini prije nego što kupe u trgovini. Možete ponuditi vezu do najbliže trgovine na temelju vašeg poštanskog broja.
17. Politika osobnih podataka
Ovisno o tome gdje se nalazi vaša e-trgovina i kupcima koje poslužuje, vaš web shop treba pravilo koje obavještava posjetitelje o podacima koji se o njima prikupljaju na vašoj web lokaciji pomoću kolačića s web mjesta i drugih alata za analizu.
Obično se radi o skočnom prozoru koji savjetuje posjetitelje o upotrebi kolačića, kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo i analizirao promet na web stranici. Posjetitelji tada imaju opciju prihvatiti pravila ili prilagoditi svoje postavke kolačića.
Počnite stvarati fantastična iskustva kupnje!
Pojednostavljenom navigacijom, optimiziranjem za mobilne uređaje, korištenjem visokokvalitetnih slika i detaljnih opisa proizvoda, pojednostavljenim procesom naplate, upotrebom live chata i chatbota, te personaliziranjem iskustva možete stvoriti web shop jednostavan za korištenje i ugodan za kupnju.
Zapamtite, da ne morate uvijek iznova izmišljati nešto novo kako biste svojim korisnicima pružili fantastično iskustvo kupnje. To je jednostavno stvar slušanja povratnih informacija koje dolaze od strane vaših kupaca i praćenja konkurenata, kako biste vidjeli pojavljuju li se novi trendovi e-trgovine.
Iako ne morate isprobati svaku novu značajku koju vaš web shop nudi, trebali bi pogledati one koje vaši kupci očekuju od najboljih trgovaca u vašoj branši.
Treba vam iskusan tim web shop dizajnera, koji će kreirati vašu e-trgovinu na koju ćete biti ponosni? Ili imate nekoga koga muči isto? Bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.
Kombinirajte povratne informacije svojih kupaca s A/B testiranjem kako bi vidjeli koje implementacije potiču veću prodaju i veće zadovoljstvo kupaca.
Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje!
Sljedeće: Što trebaš odmah ukloniti sa svoje web stranice? Nejasno zaglavlje (naslov) početne stranice… Zbunjujuće navigacijske oznake ili kategorije u izborniku… Besmisleni podnaslovi… i još 8 stvari!