Marketing za sve
Što je stopa konverzije i kako je povećati?

Što je stopa konverzije i kako je povećati?

Ako imate puno prometa na web mjestu, to ne znači da imate i mnogo prodaje. Posjetitelji vaše web stranice poduzmu nešto ili ne. Neki postaju potencijalni klijenti, pretplatnici, registranti ili kupci. Ali većina njih to ne čini. Oni koji poduzmu neku radnju stvaraju konverziju.

Ako vaše poslovanje uključuje e-trgovinu (ili ako razmišljate o web dizajnu e-trgovine), ovo je nešto o čemu morate razmišljati. Pod pretpostavkom da vašu web stranicu nisu pronašli slučajno, posjetitelji su barem donekle zainteresirani za vaš proizvod. Hoće li ga kupiti ili ne, ovisi o mnogo faktora.

Stopa konverzije je postotak posjetitelja koji poduzmu radnju na vašoj web stranici.

Vaša sposobnost da ih preobratite u kupce započinje sposobnošću da ih razumijete, govorite o njihovim specifičnim potrebama i date nadu za njihovo rješenje. Svaki vaš posjetitelj radi izračun isplativosti. Što ja imam od toga? Što tu ima za mene? Ako je vrijednost veća od napora potrebnog da se dobije ta vrijednost, oni se pretvaraju u kupce.

Možda ste čuli da je optimizacija konverzije vrijedna ulaganja vremena, energije i novca samo kada imate “dovoljno prometa”. Istina je, da vam ne treba gomila posjetitelja da započnete optimizirati svoju web stranicu, kako bi postala najbolja verzija same sebe s najvećim brojem konverzija.

Što prije počnete, dodatni će prihodi brže početi pristizati. Što znači, da ćete si moći priuštiti dovođenje dodatnog prometa na svoje web mjesto.

Ovim člankom ćemo vam pokušati pomoći da se usmjerite prema najboljim metodama rasta stope konverzije.

Kako povećati stopu konverzije na svojoj web stranici?

Uglavnom se to svodi na dvije vrste problema s kojima se susrećemo:

  1. Vezan za sadržaj: Je li prezentacija privlačna? Je li posjetitelj dobio odgovore na sva pitanja? Jesu li riješeni njegovi problemi? → Utječe na motivaciju posjetitelja
  2. Vezan za jednostavnost upotrebe: Je li navigacija web mjesta za posjetitelja jednostavna? Je li posjetitelju lako kupiti proizvod? Iritira li ga nešto u tom procesu? → Olakšava poduzimanje radnji posjetitelja

Preporuka je da date posjetiteljima sve informacije koje žele i da im pomognete u brzoj kupovini. Tu ne bi smjelo biti greške. Treba razumjeti posjetitelja.

Ako znamo što misle, možemo ih uvjeriti da smo najbolje rješenje, povećati njihovo samopouzdanje i smanjiti njihovu nesigurnost.

konverzija posjetitelja

Shvatite to primjerice ovako: krenete u trgovinu, uđete u nju, a onda vas nazivi prolaza pogrešno navode. Kada pronađete svoj proizvod, niste zadovoljni, jer i dalje imate pitanja. Kada dođete na blagajnu, pokretna traka se kreće jako sporo, a na blagajni je aparat za kartično plaćanje u kvaru. Sada samo zamislite, da možete odmah skočiti u drugu trgovinu jednim klikom miša. puf! Gotov si!

Navedeni primjer bi trebao pomoći da shvatite važnost lakog pronalaženja sadržaja, davanja sveobuhvatnih informacija, uvjeravanja o sigurnosti i brze naplate na vašem web mjestu.

Odakle početi?

Započinjemo s pitanjima i nedoumicama naše publike:

  1. Odgovoriti na pitanja i riješite nedoumice
  2. Potkrijepiti (naše) tvrdnje dokazima
  3. Prenijeti poruku u pravom obliku
  4. Pružiti jednostavan način za poduzimanje radnji
  5. Testirati korisnike

Izgleda dosta jednostavno. Ali većina web stranica u tome ne uspijeva. Ostavljaju pitanja bez odgovora, tvrdnje ne podupiru, prenose poruku u pogrešnom obliku i ne daju privlačne pozive na radnju. Svaka prodajna web stranica uspijeva ili ne uspijeva na temelju ovih kriterija.

Odgovori na pitanja posjetitelja

Ako poznajete svoju publiku, dodavanje odgovora nije teško. Postavite svom prodajnom timu pitanje: Koja tri pitanja ljudi uvijek postavljaju prije nego što kupe od nas ili nas angažiraju?

Sada samo postavite to glavno pitanja i napišite odgovor na stranici za taj proizvod ili uslugu. Tako je jednostavno. Zato tvrdim, da bez učešća marketera u dizajniranju web stranice, web stranica je osuđena na prodajni neuspjeh.

Evo, još neka pitanja i odgovore koje možete ponuditi:

  • Što nas čini drugačijima od naše konkurencije? (početna stranica)
  • Zašto smo pokrenuli ovu tvrtku? Za što se zapravo zalažemo? (o nama)
  • Tko radi u ovoj tvrtki? (stranica tima ili o nama)

Shvatite, vaša web stranica bi trebala oponašati razgovor između prodajnog predstavnika i potencijalnog klijenta. Svrha vaše web stranice je odgovoriti na pitanja posjetitelja.

Napomena: Ne stavljajte odgovore na važna pitanja na stranicu s često postavljanim pitanjima. Stavite ih na relevantnu stranicu proizvoda ili usluge. Nemojte tjerati posjetitelje da traže odgovore, nego istaknite glavne odgovore na istaknuto mjesto na stranici.

Nakon što smo dodali odgovore moramo potkrijepiti dokaze za naše tvrdnje.

Potkrijepi tvrdnje dokazima

Postoje dvije vrste dokaza koji podupiru vaše marketinške tvrdnje: stvarni podaci, izvještaji iz prve ruke i društveni dokazi. Najbolje marketinške stranice nude brojke koje pokazuju rezultate i daju izjave klijenata (po mogućnosto s licima, imenima i logotipovima tvrtki).

Amazon je izvrstan primjer za to, kako što možemo vidjeti na slici.

Napomena: Ne stavljajte recenzije na stranicu s recenzijama. Stavite ih na relevantnu stranicu proizvoda ili usluge. Posjetitelji će vjerojatno propustiti dokaze ako nisu u kontekstu.

Prenesi poruku u pravom obliku

Poruka mora biti specifična za interese posjetitelja. Znamo, da ima više vrsta content marketinga, i da tekst nije jedini način da se prenese poruka. Tekst je zapravo najslabiji način. Vizuali su moćniji, uvjerljiviji način za prenošenje poruke.

Baš kao što su ostali (treće strane) i korisnici – klijenti jači glasnici, slike i videozapisi su jači oblici. Poruka se može prenijeti na različite načine: jake i slabe.

Evo primjera:

Kako se glasnici i oblici kombiniraju za poruku neki brend daje tvrdnje o sebi u tekstu. To je uobičajeno, očekivano i slabo. Ne očekujte da će ovaj pristup poboljšati vaše stope konverzije.

Glas kupca – klijenta dodaje dokaze. Sada je tvrdnja podržana na kvalitativan način korištenjem društvenih dokaza. Ali tekst ima ograničenu mogućnost povećanja konverzija.

Certifikat ili nagrada dolazi od druge ili treće strane. To nije kupac, ali ipak dolazi iz izvora koji nije naša robna marka. Vizualno dodaje zanimljivost i vjerodostojnost.

Potpuno nadograđena video izjava najjača je poruka u najučinkovitijem obliku. Nema moćnijeg oblika dokaza uz iznimku osobne preporuke prijatelja od povjerenja.

Sad kad smo odabrali najučinkovitiju metodu prenošenja poruke moramo pružiti mogućnost jednostavnog načina poduzimanja radnji.

Pruži jednostavan način za poduzimanje radnji

Jedna od bitnijih preporuka za započeti digitalni marketing je poboljšanje poziva na radnju naše web stranice. Svaka sjajna stranica ima pozive na radnju. Ako ga nema, stranica jednostavno završi u slijepoj ulici i stopa konverzije će biti manja.

Ako stranica završi s jednostavnim, osobnim prijedlogom da stupite u kontakt, očekujte porast odgovora.

Napomena: Nemojte samo dodati gumb “kontaktirajte nas”. Postoje najmanje tri načina da napravite bolji gumb.

  • Budite precizni: “Kontaktirajte stručnjaka za pretvorbu”
  • Budite osobni: “Spremni za početak? Razgovaraj s Ivom”
  • Koristite jezik u prvom licu: “Spreman sam poboljšati svoje stope konverzije”

Jezik u prvom licu je moćan, jer postaje unutarnji dijalog u umu posjetitelja. Umjesto da razgovara s njima, poziv na radnju govori KAO njima.

Svi smo mi posjetitelji i svi postajemo potencijalni kupci i kupci svaki dan. Da biste preslikali konverziju, testirajte korake svoje posljednje online kupnje.

Pronađite web mjesto. Prisjetite se koja ste pitanja imali, kako je na njih odgovoreno i koji su dokazi pruženi za izgradnju vašeg povjerenja.

Sada pogledajte svoju web stranicu, svoj digitalni marketing. Nedostaje li nešto na vašoj stranici pretvorbe? Testirali ste sebe, a sad testirajte korisnike.

Testiraj korisnike

Nema ničeg boljeg od primanja povratnih informacija izravno od vaših postojećih kupaca, pretplatnika e-pošte, pratitelja na društvenim mrežama itd. Stoga, zamolite korisnike da izvedu neke ili sve radnje konverzije na vašem web mjestu i pitajte ih stvari poput:

  • Što je nejasno na našoj stranici?
  • Postoje li neke informacije koje ne vidite na našoj stranici, ali biste ih željeli prije poduzimanja bilo koje akcije?
  • Na koje probleme nailazite dok pokušavate poduzeti ove radnje?

Dok vam Google Analytics daje sjajne kvantitativne podatke koje vam govore što se dogodilo na vašem web mjestu, provođenje ovakvih korisničkih testova dat će vam pronicljive kvalitativne podatke, koji će vam pomoći da poboljšate svoje web mjesto i pomognete većem broju posjetitelja, da poduzmu radnje koje želite da poduzmu.

Kada vam posjetitelji kažu da ne znaju gdje unijeti svoje podatke ili da određeni gumb ne radi, možete napraviti potrebne promjene. Uvidi za poboljšanje konverzije ne zahtijevaju uvijek ogromne količine podataka.

Imate određenu fleksibilnost u odabiru alata za povratne informacije koje ćete koristiti na svojoj web stranici. Neki uobičajeni i učinkoviti su obrazac za chat uživo ili jednostavan okvir za unos.

Bez obzira na metodu, možete pitati svoje posjetitelje nešto poput: “S kojim se problemom(ima) suočavate na ovoj web stranici?” ili “Možemo li vam pomoći?”

Hotjar je izvrstan, pristupačan alat koji može snimati sesije, ankete s povratnim informacijama (ali ne chat uživo) i još mnogo toga (uključujući toplinske karte i regrutiranje posjetitelja da za vas obave testiranje korisnika).

Ove snimke korisničkih sesija pomoći će vam istaknuti, gdje se posjetitelji muče s vašim obrascima, izgledom ili navigacijom, kao i gdje korisnici gube interes za sadržaj vašeg web mjesta (označeno točkom u kojoj se počinju brzo pomicati ili gdje se nalaze kada odluče napustiti vaše web mjesto).

Zaključak

Temeljem napisanog trebali biste imati nekoliko ideja. Pogledajte marketinške stranice na svojoj web stranici. Provedite ih kroz sljedeći brzi kontrolni popis od 5 točaka:

  1. Navodi li ova stranica jasno prednosti mog proizvoda ili usluge?
  2. Odgovara li ova stranica na najčešća pitanja posjetitelja?
  3. Sadrži li ova stranica dokaze koji podupiru naše tvrdnje? (svjedočanstvo, podrška, statistika, studija slučaja)
  4. Ima li ova stranica jasan poziv na radnju?
  5. Koristi li ova stranica druge oblike osim teksta?

Ako nešto nedostaje, vjerojatno se može dodati sadržajem. Nije potreban dizajn ili programiranje. U mnogim slučajevima to se može popraviti uz malo pisanja i uređivanja. Deset minuta rada može dovesti do bolje stope konverzije i godina boljih rezultata.

Ako imate nekoga koga muči kako povećati stopu konverzije na svojoj web stranici bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.

Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje

Podijeli članak

Marketing za sve

Agencija za digitalni marketing s punom uslugom za mala i srednja poduzeća!

Adresa: Dinka Šimunovića 2, Split

Pridruži se više od 600 osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve