Marketing za sve
Što je content marketing?

Što je content marketing?

Iako se može činiti da je content marketing samo poštapalica, on je zapravo moćan alat koji može igrati ključnu ulogu u strategiji rasta poslovanja svake tvrtke.

Primjećujemo, da u današnjem digitalnom dobu tradicionalne metode oglašavanja koje su nekoć bile učinkovite, više nisu. Potrošači su neprestano bombardirani oglasima, a kao rezultat toga mnogi su postali imuni na takve poruke za koje uopće nisu zainteresirani.

Dapače, takve ih poruke često prekidaju i iritiraju. Tu na scenu stupa content marketing ili sadržajni marketing. Ne radi se samo o stvaranju sadržaja radi sadržaja, radi se o stvaranju sadržaja koji donosi dodatnu vrijednost životima vaših kupaca i potencijalnih kupaca.

Content marketing je strateški pristup stvaranju i distribuciji vrijednog i relevantnog sadržaja, kako bi se privukla i zadržala jasno definirana publika.

Nastavno na gornje, content marketing ili sadržajni marketing je strateški marketinški pristup usmjeren na stvaranje i distribuciju vrijednog, relevantnog i dosljednog sadržaja (pisanog i vizualnog), kako bi se privukla i zadržala jasno definirana publika i u konačnici potaknulo profitabilno djelovanje kupaca.

Sadržaj je sadašnjost i budućnost marketinga. Umjesto predstavljanja proizvoda ili usluga svrha content marketinga je da pruži relevantan i koristan sadržaj vašoj publici s ciljem rješavanja njihovih problema u poslu (B2B sadržaj) ili osobnom životu (B2C sadržaj).

Velika većina marketinških stručnjaka u svijetu koristi sadržajni marketing. Zapravo, koriste ga mnoge istaknute organizacije, također ga razvijaju i provode mala i srednja poduzeća diljem svijeta.

Zašto? Zato jer djeluje.

Ako ovo nije dovoljno da vas uvjeri, zašto je content marketing glavni dio njihove sveobuhvatne strategije marketinga, u nastavku ovog članka ćemo objasniti zašto ga koristiti. Isto tako, bavit ćemo se vrstama content marketinga i načinima njegova funkcioniranja.

Već smo utvrdili da izlazne marketinške strategije (ili bilo što, što prekida vašu publiku) nisu tako učinkovite u pretvaranju publike u kupce kao nekad. Danas, vaš sadržaj mora doprijeti do vaše publike na način koji se čini prirodnim (tzv. ulaznim putem).

Uobičajeni način da to učinite je stvaranje jedinstvenog sadržaja ili “pričanje priče”. Čineći to, vaš će sadržaj biti autentičniji, privlačniji i prilagođeniji vašoj publici.

Sjajan osjećaj je kada se vaši kupci vesele vašem marketingu. To je i svrha content marketinga. Bilo da ga primaju putem tiska, e-maila, društvenih kanala, vašeg bloga ili web stranice, proveli su neko vrijeme baveći se njime. Možda su to podijelili svojim prijateljima.

Kao drugo, marketing je danas nemoguće zamisliti bez sjajnog sadržaja. Sadržaj treba integrirati u marketinški proces, a ne tretirati ga kao nešto zasebno. Kvalitetan sadržaj je dio svih oblika marketinga, uključujući:

  • E-mail marketing: konstantan kvalitetan sadržaj “trenira” vašu publiku da očekuje, otvori i pročita e-mail vašeg brenda;
  • Marketing putem društvenih mreža: strategija sadržajnog marketinga dolazi ispred vaše strategije objavljivanja na društvenim mrežama;
  • SEO: tražilice nagrađuju tvrtke koje objavljuju kvalitetan, dosljedan i SEO optimizirani sadržaj;
  • PR: uspješne PR strategije trebale bi se baviti pitanjima do kojih je čitateljima stalo, a ne njihovim poslom;
  • Google oglašavanje: da bi funkcioniralo, potreban vam je odličan sadržaj;
  • Ulazni marketing: sadržaj je ključan za privlačenje prometa i potencijalnih kupaca;
  • Digitalni marketing: content marketing čini temelj za poboljšanu ili ponovljenu strategiju digitalnog marketinga.

Zastanimo i još jednom pročitajmo definiciju content marketinga. Obratite pozornost na izraz “relevantno i vrijedno”. To je razlika između content marketinga i informativnog spama koji šalju tvrtke koje prvo žele prodati, a ne pomoći svojoj publici.

Prednosti za tvrtke

Kada stvaraju kvalitetan sadržajni marketing tvrtke mogu očekivati jednu ili više od ove četiri prednosti:

  • Povećana prodaja na web stranici;
  • Ušteda troškova;
  • Bolji kupci koji imaju veću lojalnost;
  • Prihod temeljen na sadržaju (tj. sadržaj kao profitni centar).

HubSpot istraživanje iz 2023. kaže da 70% tvrtki koristi sadržajni marketing. Prema istom istraživanju, 29% marketinških stručnjaka koristit blog ili web mjesto za privlačenje potencijalnih kupaca i konverziju.

Sadržajni marketing je proces planiranja, stvaranja, distribucije, dijeljenja i objavljivanja sadržaja putem kanala kao što su društveni mediji, blogovi, web stranice, podcasti, aplikacije, priopćenja za medije, tiskane publikacije itd. Cilj je doseći svoju ciljnu publiku, povećati njhov angažman i lojalnost, svijest o robnoj marki i prodaju

Hubspot

Zašto je content marketing vrijedan? Zato što:

  • Educira vaše potencijalne kupce o proizvodima i uslugama koje nudite;
  • Pospješuje konverzije;
  • Gradi odnose između vaših kupaca i tvrtke koji rezultiraju povećanom lojalnošću;
  • Prikazuje publici kako vaši proizvodi i usluge rješavaju njihove probleme;
  • Stvara osjećaj zajedništva oko vašeg brenda.

Kako funkcionira content marketing?

Kada smo u početku članka pokušali dati odgovor na pitanje: “što je content marketing?” brzo smo mogli zaključiti da je svrha content marketinga privlačenje publike uvjerljivim pričama i dijeljenjem vrijednih informacija. Također, koristi sadržajne kanale za izgradnju zajednice.

Dakle, content marketing za tvrtke nije samo tehnika ili strategija, već jedinstven oblik komunikacije. Imajući to na umu, ljudi imaju različite potrebe u različitim fazama procesa kupnje. Da biste bili sigurni da vaš sadržaj zadovoljava potrebe u svakoj fazi, trebali biste razmisliti o svom toku konverzije ili prodajnom toku.

U nastavku ćemo reći nešto više o fazama toka konverzije ili popularnog lijevka. Tok kroz lijevak od vrha do sredine i dna, klasičan je model koji koriste prodajni timovi. Usredotočen je na izazivanje interesa, informiranje potencijalnih kupaca, uvjeravanje na kupnju i izgradnju lojalnosti kako bi postali stalni kupci.

lijevak konverzije

Vrh lijevka ili toka (engl. TOFU)

Na vrhu lijevka, želite izgraditi svijest svojim sadržajem. Vaša ciljna publika možda zna da ima problem, ali nije sigurna kako ga riješiti. Potencijalni kupac ulazi u ovu fazu, kada stupi u interakciju s vašom robnom markom. Često putem vaše web stranice, plaćenog oglasa, e-maila ili društvenih medija.

Sadržaj u ovoj fazi bi trebao privući potencijalne kupce kako bi im pomogao da bolje razumiju određeni problem. To vam daje relevantnu priliku da ih upoznate sa svojim rješenjem. Uobičajeni izazovi za sadržaj na vrhu toka uključuju konkurenciju, balansiranje između edukativnog i promotivnog sadržaja i praćenje povrata ulaganja.

Kako biste riješili te probleme, potrebno je stvoriti strategiju sadržaja koja privlači pažnju određene publike. Vaša strategija također će vam pomoći da napravite plan koji usklađuje teme i formate sadržaja s poslovnim ciljevima.

Vrste sadržaja na vrhu toka uključuju:

  • Blog objave
  • Objave na društvenim mrežama
  • Videozapisi kratkog formata
  • Podcaste
  • Infografike
  • Popisi (checkliste)
  • E-knjige
  • Webinari
  • Video oglasi

Sredina lijevka ili toka (engl. MOFU)

Jednom kada potencijalni kupac prijeđe u fazu sredine lijevka, on razmatra vaš proizvod. Zna za vaš brend i bavi se njime kako bi saznao više. Pretplaćuje se za vaš e-mail newsletter i postaje dijelom vaše mailing liste, prati vas na društvenim mrežama ili preuzima vodiče i predloške s vaše web stranice.

Sadržaj sredine toka izgrađuje odnos s tom osobom. Osoba u ovoj fazi razumije svoj problem i uspoređuje moguća rješenja. Dakle, vaš bi ih sadržaj trebao educirati o specifičnostima vašeg rješenja i pokazati kako zadovoljava njihove jedinstvene potrebe.

Ovo je također, važan trenutak za izgradnju povjerenja. Potencijalni kupac možda nije spreman za kupnju, stoga obratite pozornost na promjene u njegovom ponašanju. Može biti primamljivo stvarati pretpostavke, ali to može oštetiti vezu. Umjesto toga ponudite detaljne informacije i vrijednost kako biste njegovali odnos.

Vrste sadržaja srednjeg toka uključuju:

  • Newsletteri putem e-pošte
  • Demonstracije proizvoda
  • Odredišne stranice
  • Bijele knjige
  • Studije slučaja
  • Videozapisi dužeg formata
  • Blog objave
  • Interaktivni sadržaj
  • Webinari

Možda ste čuli da su društveni mediji isključivo sadržaj na vrhu toka. Ali sve više korisnika koristi društvene medije i kupuje putem njih. Uz to, oni su popularni kanal za korisničku podršku. Dakle, svakako uključite sadržaj putem objava na društvenim mrežama i dajte potencijalnim kupcima do znanja da ste im spremni pomoći na ovim kanalima.

Dno lijevka ili toka (engl. BOFU)

U ovoj fazi konverzije potencijalni kupac se nalazi neposredno prije kupnje, što znači da ste mu dali dobre informacije i relevantne dodirne točke. Pomozite mu da izvrši konverziju, tako što ćete mu olakšati kupnju, ponuditi probu, navesti cijene ili poslati popust u obliku koda za njegove napuštene košarice.

Sadržaj dna toka pomaže vašem potencijalnom klijentu da donese odluku i u idealnom slučaju, ostvari konverziju. Ova je faza usredotočena na konverziju. Dakle, sadržaj u ovoj fazi bi trebao olakšati testiranje proizvoda, razumijevanje cijene i izvršenje kupnje.

Sadržaj koji konvertira treba potaknuti akciju i stvoriti osjećaj hitnosti. Pripremite se odgovoriti na uobičajene prigovore i druge blokatore koji mogu utjecati na prodaju s vašim sadržajem. Personalizacija može povećati utjecaj vašeg sadržaja u ovoj fazi. Stvaranje snažnih poziva na radnju (CTA) je važno i treba ih imati svaka prodajna web stranica.

Vrste sadržaja na dnu toka uključuju:

  • Personalizirane e-poruke
  • Sadržaj koji generiraju korisnici, poput izjava kupaca
  • Studije slučaja
  • Stranice s cijenama
  • Usporedbe konkurenata
  • Blog objave
  • Video demonstracije
  • Bijele knjige
  • Kampanje za remarketing

Utvrdili smo što je content marketing i koja je svrha content marketinga. Sada pogledajmo neke njegove vrste i primjere.

Vrste content marketinga

Postoje mnoge vrste content marketinga koje možete uključiti u svoju marketinšku strategiju. Evo nekih od najčešćih:

1. Online content marketing

Odnosi se na bilo koji materijal koji objavite na mreži, točnije na vašim web stranicama. Snažna marketinška strategija online sadržaja pomoći će vam da se bolje rangirate na stranicama s rezultatima tražilice (SERP) i dovesti vas ispred pravih ljudi u pravo vrijeme. Marketing za sve početna stranica je jedan primjer, odmah privlači posjetitelje određenim sadržajem o našim uslugama.

pisanje h1

2. Content marketing putem društvenih medija

S više od 4,5 milijardi globalnih korisnika društvenih medija lako je razumjeti zašto toliko mnogo tvrtki ulaže u marketing putem društvenih medija. Postoje mnoge platforme (kao što su Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, TikTok) s kojima možete raditi i nekoliko načina na koje možete kreirati i dijeliti sadržaj na svakoj od njih (kao što su fotografije, videozapisi uživo, unaprijed snimljeni videozapisi, priče itd.).

društveni mediji

3. Infografski content marketing

Infografike prikazuju sadržaj, informacije i podatke u lako razumljivom grafičkom formatu. S kombinacijom jednostavnih riječi, kratkih izjava i jasnih slika, infografike su izvrstan način za učinkovito komuniciranje vašeg sadržaja. Funkcioniraju dobro ako pokušavate pojednostaviti edukativnu ili složenu temu tako da je svi članovi publike mogu razumjeti.

4. Content marketing putem bloganja

Blogovi su moćna vrsta ulaznog sadržaja i dopuštaju mnogo kreativnosti u smislu njihove svrhe i teme. Pomoću bloga možete činiti stvari poput promoviranja drugog internog i vanjskog sadržaja i članaka na blogu s vezama, dodavati gumbe za dijeljenje na društvenim mrežama i uključivati informacije o proizvodu.

bloganje

5. Content marketing podcast sadržaja

Više od 60 milijuna ljudi slušaju podcaste na platformama Spotify i Apple Podcasts. Iz tog su razloga mnoge tvrtke i medijske kuće počele stvarati i dijeliti vlastite podcaste. Podcasti dopuštaju mnogo kreativnosti, jer se mogu baviti temom po izboru. Osim toga, sami odlučujete o raznim čimbenicima povezanim s podcastom, kao što je ritam kreiranja epizoda, tko je na podcastu, gdje oglašavate podcast i koliko su dugačke epizode.

6. Content marketing videosadržaja

Prema Wyzowl istraživanju, 73% potrošača kaže da više vole učiti o proizvodu ili usluzi robne marke putem videa. Osim toga, video web marketing može povećati stope konverzije, poboljšati ROI i pomoći vam da izgradite odnose s članovima publike. Možete odlučiti podijeliti svoj videosadržaj na platformama društvenih medija, odredišnim stranicama ili na web mjestu.

7. Content marketing plaćenih oglasa

Plaćeni oglasi mogu vam pomoći da dosegnete široku publiku i omogućiti vam da se pozicionirate na svim mjestima na kojima želite da vas vide. Plaćeni oglasi posebno su korisni kada su upareni s ulaznim marketingom. Postoji mnogo mjesta na kojima možete dijeliti plaćene oglase, uključujući društvene medije, odredišne stranice, bannere i sponzorirani sadržaj.

Facebook ads

Što je content marketing? Zaključak!

Ako čitate ovaj članak na blogu, vjerojatno provodite puno vremena na internetu. To znači da se stalno susrećete s content marketingom. A vi to čak i ne shvaćate.

Govorim o YouTube videozapisima, objavama na blogu, e-mailu i hrpi drugog sadržaja. Svakodnevno konzumirate ovaj sadržaj ne shvaćajući da vam tvrtke reklamiraju svoje proizvode i usluge. Naravno, to nije reklama. U oglasu biste prodavali izravno publici.

S content marketingom dajete sadržaj ljudima kako bi se mogli educirati, informirati ili zabaviti. U isto vrijeme posredno plasirate svoje poslovanje. To je svrha content marketinga.

Radi se o ulaznoj strategiji u kojoj vaši idealni klijenti dolaze do vas kada su im potrebne informacije. Nasuprot tome, u izlaznom marketingu izravno dolazite do svojih idealnih kupaca.

Člankom smo odgovorili što je content marketing. Ako trebate pomoć oko content marketinga slobodno nam se obratite.

Više o našoj content marketing usluzi možete pročitati ovdje ili iskoristite naše 100% besplatne konzultacije na ograničeno vrijeme.

Za sve ostalo slobodno nam se javite Ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje!

Podijeli članak

Marketing za sve

Agencija za digitalni marketing s punom uslugom za mala i srednja poduzeća!

Adresa: Dinka Šimunovića 2, Split

Pridruži se više od 600 osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve