Redizajniranje web stranica je kao rasprava o politici na društvenim mrežama. Svatko ima mišljenje i želi imati posljednju riječ.
Postoji nekoliko uobičajenih čimbenika koji potiču tvrtke da preoblikuju svoj online identitet, kao što su: zastarjeli dizajn i loše performanse, neadekvatan web sadržaj, loše mogućnosti navigacije i pronalaženja informacija, rebrendiranje i promjene u poslovanju.
Samo zato što su ljudi dosadni s dizajnom ili tekstom nije dovoljno dobar razlog za redizajn. Tvrtke koje su dosadne sa svojom porukom trebale bi provesti A/B testove i pustiti svoju publiku da glasa svojim klikovima, kako bi vidjeli koja verzija bolje rezonira s publikom.
Ova metoda može uštedjeti vrijeme i resurse, osiguravajući pritom da redizajn odgovara preferencijama korisnika.
Neuspješna izvedba i loše performanse također nije razlog redizajna. Izvedba obično opada jer tvrtke ne provode dovoljno vremena na kontinuiranim promjenama potrebnim za povećanje prometa s tražilica i poboljšanje puta konverzije.
Iako neki možda zagovaraju čest redizajn, važno je uzeti u obzir potencijalne razloge i utjecaj na korisničko iskustvo. Kombinacija odluka potaknutih podacima i promišljen pristup mogu dovesti do učinkovitijeg online identiteta.
U ovom članku ćemo se dublje pozabaviti s prosječnim životnim vijekom web stranice, razlozima zbog kojih se web stranice redizajniraju i dati savjete kako produžiti životni vijek web stranice.
Kolike je prosječni životni vijek web stranice?
Kada je riječ o životnom vijeku web stranice, mišljenja mogu biti vrlo različita. Na nedavnom sastanku na kojem sam sudjelovao tvrtka za web dizajn, digitalna agencija i dobavljač softvera su iznijeli svoja mišljenja o tome koliko često bi web stranica trebala biti redizajnirana.
Agencija je tvrdila “svake dvije godine”, dok su softverski stručnjaci predložili “svakih pet godina”. Moj osobni odgovor je? Šest godina. No, dopustite mi da dublje istražimo ovu temu i vidimo što utječe na životni vijek web stranice.
Pa što kažu podaci? Istraživanja studija Databox pokazuju da je prosječni životni vijek web stranica vodećih marketinških brendova oko 2 godine i 7 mjesec. Iako to može zvučati šokantno, ti brendovi obično imaju resurse za praćenje najnovijih trendova.
Slično tome, o starosti web stranica studija pokazuje ankete od 145 malih i srednjih tvrtki i otkriva da je 49% ispitanika potpuno redizajniralo svoje web stranice u posljednje dvije godine.
Prosječna životna doba web stranice za Marketing za sve klijente je 6 godina i 4 mjeseca.
Zašto neke tvrtke mogu pričekati četiri, pet ili šest godina za redizajn web stranica, dok druge nastavljaju redizajnirati svake dvije godine?
To je komplicirano iz nekoliko razloga:
- Industrija u kojoj se nalazite imat će ogroman utjecaj na “normu” za redizajn web stranica. Tvrtke u vrlo konkurentnim marketinškim i dizajnerskim poljima vjerojatnije će redizajnirati češće.
- Drugi faktori, uključujući očekivanja posjetitelja, promjene na webu, ažurirane smjernice brendiranja i još mnogo toga, također će igrati ulogu u dugovječnosti vaše web stranice.
- Kada se pravilno izvede, visokokvalitetni redizajn može trajati 5+ godina, za razliku od radova niže kvalitete. To je dio razloga zašto je pronalaženje tvrtke kao Marketing za sve koja se specijalizirala za web stranice (SEO, CRO, web dizajn i web razvoj) toliko važno.
- Održavanje web stranice nakon njenog vrhunca kada će rezultati početi opadati.
Važno je napomenuti da će na primjer, web shop (e-trgovina) možda zahtijevati češće ažuriranje od web stranica posvećenih stabilnosti.
Proračun također igra ključnu ulogu u određivanju učestalosti redizajna web stranice. Veće tvrtke mogu češće ažurirati web stranicu, dok manji poduzetnici možda trebaju duže vrijeme između ažuriranja.
10 razloga zbog kojih se web stranice redizajniraju
Postoji nekoliko razloga zbog kojih se web stranice redizajniraju. Testirajte sebe i odgovorite na sljedeća pitanja:
1. Je li se unaprijedila glavna poruka mog poslovanja?
Vaša web stranica trebala bi biti točna refleksija vašeg poslovanja. Ako ste napravili važne promjene u svojoj poruci, brendiranju i ponudama, definitivno trebate ažuriranu web stranicu.
2. Je li se promijenila moja strategija sadržaja?
Radite li više na objavljivanju i organiziranju događaja ili na drugi način objavljujete i kreirate sadržaj? Vaša stranica bi trebala sadržavati ažurirani sadržaj i biti redizajnirana s novim mogućnostima optimizacije za tražilice (SEO) i konverzije.
3. Je li se unaprijedila moja djelatnost?
Razgovaraju li ljudi u mojoj djelatnosti o stvarima drugačije danas? Vaše poslovanje i djelatnost mogu biti oblikovani mnogim čimbenicima – novom tehnologijom, novim praksama, novim tržišnim trendovima itd. Vaša web stranica može biti snažna refleksija vaše pozicije na tržištu.
4. Obavljam li djelatnosti vezane za dizajn ili tehnologiju?
Djelatnost u kojoj se nalazite igra veliku ulogu u dugovječnosti web stranice. Vrijeme se brže mijenja za tvrtke u djelatnostima digitalnog marketinga, oglašavanja, dizajna i tehnologije, a tako i web stranice. Biti najsporiji u redizajnu vaše web stranice u vašem sektoru stavlja vas u nepovoljnu poziciju.
5. Drži li moja web stranica korak s dizajnerskim trendovima?
Web stranica koja nije ažurirana s trenutačnim trendovima web dizajna i najboljim praksama može naštetiti vašoj vjerodostojnosti i možda će odvratiti korisnike, u usporedbi s modernijim, ažuriranim stranicama. Više na našem nedavno objavljenom članku o preporukama Što odmah trebaš ukloniti sa svoje web stranice?
6. Je li moja stranica upotrebljiva i vizualno privlačna na pametnim telefonima i tabletima?
Došlo je do velikog porasta broja web korisnika na mobilnim uređajima i tabletima. Ako je vaš posljednji redizajn bio prije deset godina, moguće je da većina vaših posjetitelja danas koristi potpuno različite uređaje.
Sve web stranice na kraju trebaju biti redizajnirane. To je nužno za održavanje koraka s konkurencijom u vašoj djelatnosti i prilagođavanje promjenjivim potrebama i standardima korisnika i weba.
7. Je li moja stranica teška za ažuriranje?
Sustavi za upravljanje sadržajem su se poboljšali. Danas bi trebalo biti brzo, besplatno i jednostavno napraviti većinu promjena na sadržaju naših web stranica.
8. Bilježim li opadanje u poretku na tražilicama i manjak online prometa?
Osim ako aktivno ne promovirate i optimizirate sadržaj na svojoj web stranici, vaša pozicija u poretku obično opada s vremenom. Redizajn može preokrenuti trend opadanja prometa s tražilica kroz novu mapu web stranice fokusiranu na ključne fraze, s novim stranicama koje ciljaju nove fraze.
9. Opada li moja stopa konverzije?
Očekivanja posjetitelja stalno rastu, ako se vaša web stranica ne nastavi poboljšavati, stope konverzije obično opadaju. Redizajn može preokrenuti proces starenja kroz novi, optimizirani dizajn za konverziju koji bolje rezonira s vašim korisnicima.
10. Jesu li moji konkurenti nedavno redizajnirali?
Ovo je veliko pitanje: Što rade vaši konkurenti? Starost vaše stranice je relativna u odnosu na vaše konkurente. Ako druge tvrtke u vašem sektoru imaju nedavno dizajniranu i pokrenutu stranicu, mogu vam ukrasti pažnju drugih i potencijalne klijente.
Kakvi su bili vaši odgovori? Ako imate puno “da”, vjerojatno vaša web stranica pokazuje znakove starenja.
Redizajn web stranice je učinkovit način za resetiranje putem kojeg možete osigurati da vas vaša stranica pozicionira kao vjerodostojne u vašoj djelatnosti i da je istinski odraz onoga: “tko ste”, “što radite” i “kako im možete pomoći”.
Kako produžiti životnu dob web stranice?
Ažuriranje i optimizacija vaše web stranice jedan su od najboljih načina za preokret ili odgodu procesa njenog starenja.
Grafikon prikazuje rezultate web stranice tijekom vremena s dvije faze: “Bez poboljšanja (opadajući rezultati)” u smeđoj boji i “Kontinuirana optimizacija” u zelenoj boji, ilustrirajući skok nakon ponovnog pokretanja web stranice.
Evo nekoliko metoda za osvježavanje vaše stranice koristeći ažuriranja sadržaja, rasporeda i dizajna:
1. Osvježite svoj sadržaj: Kreiranje i dodavanje novog ažuriranog sadržaja kao što su tekst, slike, videozapisi i blog objave može napraviti veliku razliku. Ovi resursi se mogu ponovno iskoristiti za redizajn u budućnosti, ali također mogu osvježiti vašu SEO strategiju, potencijalno poboljšavajući vaš poredak na tražilici za razne ključne fraze.
2. Pojednostavite svoju navigaciju: Istražite koje linkove ljudi najviše posjećuju iz vaše primarne i sekundarne navigacije. Razmislite o skraćivanju navigacije uklanjanjem linkova koje korisnici najmanje posjećuju. Ovo može osvježiti izgled vaše navigacije i privući pažnju na stranice koje potiču angažman i konverzije.
3. Ažurirajte manje dizajnerske elemente: Napravite male prilagodbe u tipu i paleti boja diljem vaše stranice. Ovo može dovesti vašu stranicu u skladu s vašim brendom, osvježiti izgled i dojam te čak dati iluziju nove web stranice. Male promjene mogu napraviti veliku razliku!
4. Poboljšanja rasporeda: Razmislite o ovome kao o liftingu – uključivanje novih rasporeda za ključne stranice za vašu početnu stranicu, može učiniti vašu stranicu svježom za nove posjetitelje. Identificirajte neka od problematičnih mjesta, gdje vaša stranica pokazuje znakove starenja, kako biste iskoristili modernije dizajnerske trendove.
Neke stranice koje bi mogle trebati nadogradnju uključuju vaše stranice s najviše prometa i stranice s najviše izlaza.
Imajte na umu da je vrijednost svake promjene relativna u odnosu na trošak. Dakle, ako planirate uskoro redizajnirati, nemojte ulagati puno vremena i novca u manje prilagodbe i ažuriranja.
Stopa povrata ulaganja (ROI) redizajna web stranica
Odlična web stranica podržava vašu tvrtku na mnogo načina, kao što su:
- Vidljivost u pretraživačima –> Više ljudi može pronaći i saznati više o vašoj tvrtki.
- Pristupačnost –> Više ljudi može učinkovito koristiti vašu web stranicu.
- Profitabilnost –> Više korisnika se angažira i konvertira.
- Vjerodostojnost –> Ažurirana, visokokvalitetna web stranica pomaže u stjecanju povjerenja korisnika.
- Skalabilnost –> Vaša stranica može rasti, širiti se i prelaziti zajedno s vašim poslovanjem.
Dizajniranje nove stranice koja pokriva sve navedene čimbenike može potrajati puno vremena i truda. To je nešto što želite napraviti ispravno.
Dobra vijest je da će dobro dizajnirana web stranica biti učinkovita duže vrijeme, stopa povrata ulaganja (ROI) vaše web stranice će slijediti taj primjer.
Česta postavljena pitanja
- Koliko često bih trebao redizajnirati svoju web stranicu? To obično ovisi o vašoj djelatnosti, ali svake 3-5 godine je dobro pravilo.
- Koji su znakovi da je potrebno redizajnirati moju web stranicu? Zastarjeli dizajn, loše performanse ili pritužbe korisnika.
- Mogu li redizajnirati svoju web stranicu a da ne izgubim SEO rangiranje? Možete, ali trebate pažljivo planirati i provesti.
Zaključak
Kada se vaše poslovanje ili vaši posjetitelji promijene, vaša web stranica stari. Stara je čim nije u skladu s vašim poslovnim ciljevima i ne donosi vam mjerljive rezultate.
Kada se to dogodi potreban je njen redizajn. Redizajn uvelike ovisi o svim ažuriranjima stranice koje ste napravili, u kojoj se djelatnosti nalazite, kvaliteti vašeg posljednjeg redizajna stranice i svim ažuriranjima unutar vašeg poslovanja.
Moj savjet je da svoju stranicu održavate što mlađom i svježijom s ažuriranim sadržajem, dizajnom i rasporedom, ali budite spremni donijeti za vaš budžet tešku odluku o redizajnu. Kada to učinite budite svjesni da će odlična web stranica donositi rezultate 5 ili više godina, dok će loše dizajnirana web stranica trebati još jedan redizajn unutar 2 godine ili manje.
Ako imate nekoga koga muči loše dizajnirana web stranica koja treba redizajn bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.
Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje!