U svijetu digitalnog marketinga, stagnacija je jednaka nazadovanju. Educirani stručnjaci to znaju, zbog čega neprestano rade na poboljšanju svojih web stranica: optimiziraju sadržaj, ciljaju nove ključne riječi i neumorno testiraju pozive na radnju.
Međutim, čak i najmarljivija optimizacija ima svoj rok trajanja. Nakon pet do šest godina, najbolje prakse se promijene, dizajn zastari, a tehnologija u pozadini postaje prepreka, a ne podrška.
U tom trenutku, kozmetički popravci više nisu dovoljni, vrijeme je za redizajn. Strateški pothvat u kojem se svaki piksel i redak koda preispituju kako bi se postigli vrhunski rezultati.
Ponekad, promjena mora ići još dublje. Kada se mijenja sama srž poslovanja – naziv, logotip i temeljna poruka – tada govorimo o rebrendiranju.
A najzahtjevniji korak rebrandinga često je promjena domene. Upravo taj potez pokreće lavinu ključnih pitanja i donosi stvarne rizike koji mogu ugroziti vašu teško stečenu poziciju na tržištu.
U ovom članku se bavimo tim rizicima, odnosno njihovim smanjivanjem kako bi ubrzali proces poboljšanja ili povratka ranking vaše stranice na staro.
Možete li promijeniti domenu bez utjecaja na SEO?
Ne možete. Promjena trenutne domene će promijeniti URL svake stranice vašeg web mjesta. Google će trebati ponovno indeksirati, procijeniti i rangirati svaku stranicu. To je cijena plaćanja ponovnog brendiranja.
Ako se to ispravno obavi, SEO promet će se vratiti na prethodnu razinu. Cilj je zadržati mjesto u poretku i održavati promet pretraživanja.
Nemoguće je “prijenos poretka” s jedne domene na drugu, niti premjestiti pretraživački promet s jedne skupine URL-ova na drugu.
Moguće je minimizirati utjecaj SEO-a i pretrpjeti gubitak, a zatim se potpuno oporaviti. Ključ je smanjiti rizik od dugoročne štete.
Kako bih vam pomogao u tome kreirao sam ovaj vodič. Vodič donosi korake koje digitalni marketeri i timovi za web razvoj mogu poduzeti kako bi postigli maksimalnu korist uz minimalnu štetu.
Ovdje se ne radi o poslovima postavljanja poslužitelja, ažuriranja DNS zapisa i tehničkim koracima za pokretanje web mjesta – nego kako zadržati svoj SEO i rang prilikom promjene domene.
Pa krenimo redom…
1. Provjerite novu domenu
Prvi korak je odabrati kvalitetno ime domene. Dobra marketinška praksa je da bude jednostavno i lako pamtljivo uz uključivanje SEO aspekata, kao:
- Ključne riječi u domeni (djelomično zastarjelo, ali i dalje relevantno)
Napravite istraživanje ključnih riječi kako biste suzili izbor na neke ključne fraze povezane s vašom djelatnosti. Uključite prirodnu relevantnu ključnu riječ u naziv domene.
Primjer: Ako prodajete organske proizvode, domena poput “organskapijaca.hr” može biti bolja od “mojatrgovina.hr”.
2. Izbjegavate crtice, brojeve i dupla slova Simbole, dupla slova i brojevi su teški zapamtiti i lako se mogu pogrešno shvatiti ili pogrešno napisati, što može nenamjerno odvesti potencijalne klijente drugdje.
Primjer: Za domenu “najbolji-auto-servis.hr” netko bi mogao upisati “najboljiautoservis.hr” ili “najboljiautoservis.hr”.
3. Brendabilnost i lakoća pamćenja
Ovo je danas mnogo važnije od pukog uključivanja ključnih riječi. Vaša domena treba biti brendabilna, lako pamtljiva i jednostavna za izgovor. To pomaže korisnicima da se sjete vaše stranice i da ju lako pronađu.
4. Kakva je povijest domene (loši ili spamni povratni linkovi) ili zlonamjernih aktivnosti? Loša povijest može negativno utjecati na vašu vjerodostojnost, autoritet i sposobnost da se dobro rangirate na tražilicama. Koristeći Moz, možete provjeriti svoj Autoritet domene. Postoje li spamni povratni linkovi i opće zdravlje kako biste dobili bolji uvid u status vašeg novog imena domene. Možete koristiti i SEMrush Domain Overview da provjerite povijest domene prije kupnje.
2. Izradite sigurnosnu kopiju web stranice
Izrada sigurnosne kopije web stranice prije redizajna web stranice je ključna jer sprječava gubitak podataka uslijed ljudskih pogrešaka, tehničkih problema ili nekompatibilnosti.
Bilo bi dobro često izrađivati sigurnosne kopije svojih stranica (novih i starih) tijekom redizajna web stranice ili ponovnog brendiranja.
Omogućuje brzi povratak na stabilnu verziju ako redizajn pođe po zlu ili se pojave nepredviđene greške, čime se smanjuje stres i čuva SEO vrijednost. Svakako napravite potpunu kopiju svih datoteka i baze podataka, te je pohranite na više lokacija za maksimalnu sigurnost.
3. Utvrdite stranice koje imaju SEO vrijednost
Cilj je da očuvate svoj SEO, očuvanjem URL-ova koji donose promet i pomažu vam u rangiranju. Važno je zadržati raznolikost stranica kako biste spriječili nagli pad prometa. To uključuje tri ključne točke:
- Osigurajte da nova stranica ima odgovarajuće stranice za sve visoko rangirane i visoko organski prometne stranice sa stare stranice.
- Pronađite zanemarene i zaboravljene stranice koje možda još uvijek imaju SEO vrijednost, ali se ne prikazuju u GA4 ili prilikom indeksiranja. Za njih stvorite odgovarajuće stranice.
- Provjerite da je sadržaj na svim novim stranicama jednako relevantan i usmjeren na ključne fraze kao i sadržaj na starim stranicama.
Ako je stara stranica imala dobar poredak i privlačila posjetitelje, ali nova stranica više nema tu stranicu, promet iz pretraživanja će opasti. Nemate konkurenta (stranicu) u toj konkurenciji (toj ključnoj frazi).
To je glavni razlog zašto redizajn web stranice često dovode do smanjenja organskog prometa.
Kako pronaći SEO stranice sa vrijednostima?
- Idite u GA4
- Idite na Izvješće > Stranice i zasloni
- Dodajte usporedbu za “Organski promet”
Na Google Analytics nadzornoj ploči prikazane su stranice koje privlače posjetitelje iz pretraživanja za sesiju označenu kao organsku.

URL stranice koji nije najviši rangirani još uvijek može pružiti značajnu SEO vrijednost kroz dolazne vanjske i interne linkove ili promet koji nije zabilježen u GA4 iz raznih razloga.
4. Održavajte relevantnost ključnih riječi
Sada kada smo utvrdili najpotentnije SEO stranice, krećemo s optimizacijom tog sadržaja. Provjerite jeli sadržaj zastario i donosi li novu poruku.
Početna stranica će biti ponovno napisana. Za važne stranice proizvoda i usluga i one koje rangiraju za fraze s komercijalnom namjerom, novi tekst trebao bi održavati relevantnost ključnih riječi za te važne fraze.
Ovdje svakako uključite strategiju semantičkog SEO-a.
Slijedite hijerarhijsku strukturu naslova i pišite jasne, sažete i ključnim riječima usmjerene naslove.
Koristite Google Search Console za pronalaženje udarnih fraza za koje se te stranice rangiraju…
Ako ponovno kreirate sadržaj na stranici, učinite sve što možete da zadržite relevantnost za fraze s popisa koje dobijete na GSC, inače ćete naštetiti rangiranju za tu frazu na toj stranici. To znači:
- Primarna ključna fraza treba biti u naslovu, zaglavlju i tijelu teksta (u ovom slučaju, primarna ključna fraza je fraza za koju je stranica privukla najviše klikova)
- Sekundarne ključne fraze trebaju se pojaviti u tijelu teksta (u ovom slučaju, to su druge fraze za koje je stranica privukla klikove)
- Primarna ključna fraza treba se pojaviti u anchor tekstu internih linkova s drugih stranica na tu stranicu
- Broj riječi na stranici ne smije se značajno smanjiti
Ne brinite o varijacijama gramatičkih oblika i množine. Googleu to nije važno.
Možete koristiti SEO alat za preporuke, poput već spomenutog SEMrush SEO Writing Assistant ili MarketMuse. Koristite ga paralelno s WordPressom (ili bilo kojim CMS-om) kako biste napravili preporučene promjene.
5. Kreirajte stranicu o novom imenu – brendu
Zamislite da netko pretražuje staro ime brenda. Što će vidjeti? Google će prikazati novu stranicu… ali će biti zbunjen. Ovo nije brend koji sam tražio.
Kako biste pomogli ljudima koji su pretraživali stari brend, napravite stranicu o promjeni. To je u osnovi objava za publiku o lansiranju novog brenda, ali optimizirana za staro ime.
Stavite obavijest odmah u naslovnu oznaku, i dajte joj relevantan URL i meta opis. Ako ste, na primjer, prešli s “Brand X” na “New X”, ljudi koji pretražuju staro ime će to vidjeti. Neće biti zbunjeni. Pružili ste im put.
Rezultat pretraživanja na Googleu koji prikazuje naslov: “Brend X je sada New X! Evo naše priče…” nakon čega slijedi tekst: “Nakon 10 godina kao BrendX predstavili smo novo ime i novi izgled…”
Navigacijski upiti bi trebali imati visoke stope klikova? Ne, ako ste potpuno uklonili staro ime s weba bez ostavljanja korisnog traga.
6. Preusmjerite staru stranicu na novu stranicu
Preusmjeravanja su važna iz dva razloga:
- Pomozite Googleu da brzo pronađe nove URL-ove.
- Prenesite vrijednost linka na nove stranice na novom nazivu domene, ako su postojali linkovi na bilo koju od vaših stranica.
Ako ne preusmjerite, slomit ćete linkove na web stranicama drugih ljudi i naštetiti vlastitom Autoritetu domene.
Ali ovdje smo jer mijenjamo samo naziv domene. Dakle, sve mora biti preusmjereno. Postoje tri pristupa s tri razine težine i učinkovitosti:
a) Loše, ali lako: Jednostavno preusmjerite sve na početnu stranicu – nije dobro za SEO.
b) Bolje, ali više posla: Preusmjerite direktorije stranica. Brzo je uzeti cijeli direktorij (ili mapu) URL-ova i preusmjeriti ih na jednu relevantnu stranicu. Primjerice, ako mijenjate domenu e-trgovine, možete preusmjeriti cijeli katalog proizvoda (svaki URL svakog proizvoda) na glavnu stranicu proizvoda na novoj web stranici.
c) Najbolje, ali najteže: Preusmjerite jednu po jednu stranicu. Pregledajte postojeću web stranicu i mapirajte te URL-ove na URL-ove nove stranice. Kada god je to moguće, preusmjerite određenu staru stranicu na određenu novu stranicu.
Savjet prilikom odabira pristupa:
- Odgovorite jesu li neke od ovih stranica već rangirane/privlače posjetitelje? Ako da, postupite s njima pažljivo.
- Provjerite postoje li druge stranice koje se povezuju s ovim stranicama? Ako da, postupite s njima pažljivo.
Ako URL nema rangiranja i nema linkova na njega, rizik je nula. Preusmjeravanja s stranica koje nemaju SEO vrijednost nemaju utjecaj na SEO.
Kako provjeriti koje su stranice povezane s drugim web stranicama?
Za to je najbolje koristiti profesionalni SEO alat ili Google Search Console, koja pokazuje koje su od vaših stranica najviše povezane.
Izvještaj koji tražite nalazi se pod Veze > Glavne povezane stranice. Broj web stranica koje se povezuju na URL važniji je za SEO od ukupnog broja linkova.

Preusmjeravanja s ovih stranica na nove stranice imat će daleko veći SEO utjecaj nego preusmjeravanja s drugih stranica.
Dakle, ideja je prenijeti tu vrijednost linka posebno na stranice koje najviše koriste te linkove, odgovarajuću novu stranicu ili bilo koju stranicu uslužnog sadržaja optimiziranu za pretraživače.
7. Upravljajte poveznicama
Pravilnim upravljanjem linkovima signalizirate vrijednost pretraživačima, poboljšavate vidljivost i olakšavate korisnicima snalaženje na vašoj stranici.
Unutarnje poveznice – temelj vaše stranice
To su linkovi koji spajaju stranice unutar vaše web lokacije. Jačaju relevantnost ključnih riječi, olakšavaju pretraživačima indeksiranje sadržaja i usmjeravaju korisnike.
- Ažurirajte ih redovito: Osigurajte da sve unutarnje poveznice, od početne stranice do blog članaka, vode na ispravne destinacije, posebno nakon redizajna ili promjene strukture stranice.
- Izravne poveznice su prioritet: Iako preusmjeravanja mogu privremeno poslužiti, izravne poveznice su znatno bolje. Prekomjerna preusmjeravanja usporavaju učitavanje stranice, narušavaju korisničko iskustvo i mogu dovesti do gubitka vrijednosti linka (tzv. “PageRank decay”) koji se procjenjuje na 10-15%.
- Koristite alate: Alati poput Ahrefsa ili Semrusha mogu vam pomoći identificirati i ispraviti interne poveznice koje koriste preusmjeravanja ili vode na nepostojeće stranice.
Vanjske poveznice – graditelj autoriteta vaše stranice
Vanjske poveznice, odnosno linkovi s drugih web stranica prema vašoj, ključne su za autoritet vaše domene. Važno je osigurati da su i one ažurne i izravne.
- Ljubazan pristup: Pristojna zamolba za ažuriranje ili dodavanje poveznice često rezultira uspjehom. Naglasite da je cilj osigurati točnost i ažurnost informacija, što je korisno za obje strane. Svaka ispravljena ili dodana kvalitetna poveznica jača vašu online prisutnost i SEO.
- Vraćanje poveznica” (Link Reclamation): Za poveznice koje ne možete sami izmijeniti (npr. u medijskim člancima, biografijama gostujućih autora, izvorima slika) ili za spominjanja vašeg brenda bez poveznice, primijenite proces “vraćanja poveznica”.
8. Ažurirajte Google Search Console
Sljedeće je obavijestiti Google o preseljenju kako biste mogli nastaviti mjeriti i pratiti važne informacije. Kako upravljati GSC smo obradili ovdje.
Pod “Postavke” pronaći ćete značajku “Promjena adrese”.
To ćete učiniti nakon što postavite svoja 301 preusmjeravanja. Morat ćete biti potvrđeni vlasnik obje domene, idealno koristeći metodu “Pružatelj naziva domene”.
Nakon što su ovi koraci dovršeni, unesite adresu svog novog doma i kliknite gumb “Potvrdi i ažuriraj”. Na taj način obavještavate Google o migraciji svoje domene.

Također ćete htjeti izraditi i poslati svoju novu mapu web-mjesta. To ne jamči da će Google preuzeti ili koristiti mapu web-mjesta za indeksiranje, ali daje mali poticaj.
To možete učiniti korištenjem izvješća Sitemaps.
9. Ne zaboravite ažurirati svoj brend svugdje nakon promjene domene
Ovo je popis ključnih mjesta koja morate provjeriti i ažurirati s novim linkovima, logotipom i nazivom brenda:
- Društvene mreže: Facebook, Instagram, LinkedIn, X (Twitter), YouTube i sve ostale platforme koje koristite.
- Lokalni poslovni imenici: Google Business Profile, i drugi lokalni direktoriji.
- Potpisi u e-mailovima: Ažurirajte potpise svih zaposlenika.
- Marketinški alati: Provjerite i ažurirajte UTM parametre u vašim kampanjama.
Kako biste brzo pronašli gdje se sve spominje vaš stari brend, koristite jednostavan trik na Googleu. U tražilicu upišite naziv vašeg starog brenda i dodajte operator za izuzimanje vaše vlastite stranice.
Primjerice: “Stari Naziv Brenda” -site:vasanovadomena.com
Ovaj način pretraživanja prikazat će vam sve stranice koje spominju vaš stari brend, a nisu vaša službena stranica, omogućujući vam da ih sustavno kontaktirate i zatražite ažuriranje.
Ne zaboravite na Google Business Profile!
Kada korisnici traže vaš brend, Google im često prikazuje “karticu znanja” (Knowledge Panel) s desne strane. Ako ste prijavljeni kao administrator vašeg Google Business profila, vidjet ćete opciju za uređivanje. Ovdje je nužno ažurirati barem tri ključne stavke:
a) Naziv tvrtke
b) Logotip
c) Adresa web stranice
Redovitim ažuriranjem ovih informacija osiguravate da vaši klijenti uvijek mogu pronaći točne i relevantne podatke o vašem poslovanju.
10. Ažurirajte događaje u GA4
Važno je imati najnovije informacije u GA4 kako biste nastavili pratiti ključne događaje, promet i rangiranje. Prvo, trebali biste promijeniti naziv računa i nazive svojstava, tako da ne referenciraju staro ime tvrtke. Zatim učinite sljedeće:
- Stvorite događaje u odjeljku Konfiguracija za svaku od konverzija, koristeći naziv događaja (kao što je generate_lead) i lokaciju stranice s zahvalom (page_location sadrži /zahvala/)
- Označite te događaje kao konverzije pomoću malog prekidača na popisu događaja

11. Pratite promet pretraživanja
Kao što je ranije navedeno, trebali biste očekivati privremeni pad prometa iz pretraživanja i rangiranja dok mijenjate svoju domenu i URL-ove svih stranica vaše web stranice.
Ako ste pažljivo prošli kroz ovaj proces, ciljajući slične ključne riječi, preusmjeravajući promet i osiguravajući da je vaš backend dobro podmazana mašina, trebali biste vidjeti kako se vaš promet vraća na razinu prije lansiranja.
Samo budite sigurni da pratite sve probleme s indeksiranjem, 404 greške i druge SEO probleme putem upozorenja u GSC-u, GA4 i drugim alatima za izvještavanje.
Potražite bilo kakve probleme ili prostor za poboljšanje, brzo napravite promjene i ponovite. Ubrzo će se vaš promet vratiti u normalu (i nadamo se da će nadmašiti promet vaše prethodne domene!)
Zaključak
Promjena adrese vaše web stranice samo je jedan dio rebrandinga. Jednako važna je komunikacija, vanjska i unutarnja, koja se događa oko rebrandinga.
Bitno je da pažljivo pristupite procesu promjene naziva domene i obavite predradnje lansiranja nove strance (istraživanje ključnih riječi, pregled vrijednih SEO stranica, pisanje novog ili ažuriranje starog sadržaja, optimizacij promjena brenda na svim ostalim kanalima treće strane).
Ako u ovom trenutku želite napraviti rebranding i trebate pomoć stručnjaka tu smo da pomognemo. Recite nam ovdje! Ili se pridružite razgovoru na LinkedInu.