Marketing za sve
Kako brzo poboljšati rangiranje i promet pretraživanja na Google-u?

Kako brzo poboljšati rangiranje i promet pretraživanja na Google-u?

Klijenti me najčešće pitaju tri stvari: “Kako brzo poboljšati rangiranje?”, “Koliko treba proći da izgradim autoritet svog web mjesta?” i “Koliko treba proći da se moja stranica nađe u top poretku na tražilici?”.

Odmah u startu je bitno utvrditi da je SEO spor. Stvarno je. Bez sumnje mogu proći godine da izgradite svoj autoritet i rangiranje. Kako bi koristili prečac ključno je usredotočiti se na prave stranice i prave izraze. Vjerojatno imate stranice koje su rangirane, ali još nisu visoko rangirane.

Ako koristite podatke za pronalaženje stranice koja je rangirana prema ključnoj frazi “udarne udaljenosti”, tada možete ažurirati tu stranicu i brzo poboljšati rangiranje. Na kraju ćete otkriti da iste promjene koje poboljšavaju vaše rangiranje, također poboljšavaju angažman.

Stranice usluga rangiraju se prema frazama komercijalne namjere, a članci na blogu prema frazama informativne namjene.

Cijeli postupak se sastoji od 7 koraka i trebao bi trajati manje od sat vremena. Ovaj postupak funkcionira i za stranice usluga i za objave na blogovima. Nema razlike. Postupak želim podijeliti s vama.

Usklađivanje ključnih riječi s namjerom pretraživanja ključno je za SEO. Brže ćete razvijati svoje poslovanje ako poboljšate rangiranje i promet stranice usluge nego li bloga, pa ćemo upotrijebiti jedan takav primjer naše stranice digitalni marketing tečaja.

Odabrao sam ovu stranicu jer sam primijetio u SERP-u da je rangirana na prvoj stranici Googlea zbog korisne fraze. Bit će to zabavan primjer. Praktično svaka web stranica ima mogućnosti koje možemo uhvatiti ovim postupkom.

Prvo moramo pronaći izraze za koje je stranica visoko rangirana. Pratite sljedeće korake:

  1. Prijavite se na Google Search Console
  2. Kliknite Uspješnost – “Rezultati pretraživanja” u navigacijskoj traci s lijeve strane
  3. Pritisnite karticu STRANICE
  4. Kliknite na ikonu filtra (trokutasti oblik s desne strane) i potvrdite okvir “Glavne stranice”
  5. Unesite web adresu u filtar
  6. Pritisnite GOTOVO

Gledate izvješće sa samo jednim URL-om. S desne strane vidjet ćete klikove i pojavljivanja. Želimo vidjeti rangiranje pretraživanja pa moramo dodati tu metriku u ovo izvješće.

Pomaknite se do vrha i kliknite okvir “Prosječna pozicija”.

Zatim kliknite na karticu UPITI.

Možete vidjeti svaku frazu za koju je ovaj URL rangiran, broj klikova i pojavljivanja za svaku frazu, te prosječnu poziciju, odnosno prosječno rangiranje u rasponu datuma.

Koncentrirajte se na ključne fraze “udarne udaljenosti”, a to su fraze za koje je ovaj URL visoko rangiran, ali ne baš tako visoko.

Razvrstajte izvješće prema prosječnoj poziciji, a zatim se pomaknite prema dolje dok ne pronađete pozicije ispod 5, ali iznad 20.

Sad, kad smo dobili najbolje SEO prilike za ovaj URL, naš cilj je poboljšati Google rangiranje za jednu od fraza. Iz izvješća nam je jasno koja je najvrjednija. Odaberite jednu. Ako postoji nekoliko blisko povezanih fraza, nemojte previše brinuti o varijacijama. Ciljanje jedne ciljat će ih sve.

Napomena: kada optimizirate svoju stranicu za ključnu frazu “udarne udaljenosti”, nemojte je slučajno de-optimizirati za još bolju ključnu frazu. Pogledaj ponovno izvješće. Koje fraze osvajaju najviše klikova?

Ne želimo pomaknuti ciljanje ključnih riječi predaleko od onih fraza s visokom izvedbom. Ako je najuspješnija fraza već u naslovu stranice i H1 zaglavlju, nemojte je uklanjati s tih mjesta.

Kako vidjeti podatke o ključnim riječima u GA4?

To je jedna od “Veza proizvoda” na dnu izbornika. No nakon povezivanja nijedna značajka izvješća GA4 ne radi. Ne možete dodati filtre, ne možete prilagoditi izvješće. Sekundarne dimenzije i usporedbe ne funkcioniraju. Dakle, ne možete vidjeti upite i prosječne pozicije za određenu stranicu.

Zaključak: ne možemo ga koristiti za ovu analizu.

3. Potvrdi svoje rangiranje

Započnite pretraživanjem fraze na Google-u da biste potvrdili svoje rangiranje. Odmah ćete primijetiti da “prosječna pozicija” zapravo nije isto što i rangiranje. Ponekad ćete vidjeti bolje poretke nego što izvješće predlaže. Drugi put uopće nećete vidjeti svoje web mjesto.

Mnogo je razloga za odstupanje. Vaša web lokacija danas može imati drugačiji poredak od prosjeka u razdoblju u izvješću. Može imati više od jedne stranice koja se rangira za izraz.

Vaši rezultati pretraživanja mogu biti prilagođeni na temelju vaše lokacije, povijesti pregledavanja itd.

Problem možete izbjeći ako učinite nekoliko stvari prije pretraživanja: odjavite se s Googlea, koristite anonimni prozor, koristite preglednik koji inače ne koristite ili koristite proxy uslugu. Pronađite stranicu koja je rangirana za frazu, ali ne previsoko.

Ne postoji nešto poput posve neutralnog pretraživanja. Na sva pretraživanja utječu implicitni signali pretraživanja. Stoga se nemojte previše brinuti oko pokušaja dobivanja super točnih podataka.

Savjet: Napravite snimku zaslona stranice s rezultatima pretraživanja pomoću alata GoFullPage (možete ga dodati u Chrome ekstenzije). Možete se vratiti na nju ako se kasnije zapitate što se još pojavilo u blizini vašeg isječka pretraživanja.

4. Provjeri relevantnost ključne fraze stranice

Pojavljuje li se ključna fraza na stranici? Gdje se pojavljuje? Pojavljuje li se u naslovu, zaglavlju i tekstu? Pojavljuju li se sve riječi zajedno kao “povezani izraz” ili je rastavljen? Što je s srodno povezanim izrazima?

Ako se fraza ne nalazi u naslovu, zaglavlju i tekstu, onda ova stranica nije stvarno optimizirana za pretraživanje. Moguće je da je rangiranje potpuno slučajno. Ako je tako, imate priliku doraditi relevantnost i poboljšati rangiranje uz vrlo malo truda.

5. Pronađi semantički povezane izraze

Trebamo ciljati srodne i povezane podteme. Tako širimo relevantnost ključne fraze i naznačujemo tražilici da se radi o visokokvalitetnom, sveobuhvatnom URL-u koji će vjerojatno zadovoljiti potrebe tražitelja za informacijama.

Ciljajte na temu, a ne samo na ključnu frazu!

Postoje jednostavni načini za brzo pronalaženje srodnih fraza koje treba uključiti i podtema koje treba pokriti. To ćemo učiniti na dva načina: prvo ručno, a zatim pomoću alata.

Ideja je jednostavno napraviti popis usko povezanih fraza. Možemo koristiti sljedeće:

1. Google Search Console: vratite se na izvješće iz 2. koraka. Ima li u tom izvješću upita koji zapravo nisu obuhvaćeni sadržajem? Ako je tako, dodajte ih na popis.

3. Ljudi također pitaju (“People also ask”): pitanja i odgovori za koje Google vjeruje da su povezani s vašom temom. To je zlatni rudnik za SEO. Vaša stranica može odgovoriti na pitanja? Dodajte ih na popis.

4. Povezana pretraživanja na dnu stranice s rezultatima pretraživanja: potražite povezane fraze na dnu stranice. Neki izraz vam je promaknuo? Nastavi kopati. Imate li novih ideja? Dodajte ih na popis.

5. Podebljani tekst u isječcima na stranicama rezultata pretraživanja: ako je Google podebljao tekst u SERP-u to pokazuje da je fraza semantički povezana. Dodajte ove na svoj popis.

Postoji nekoliko dobrih SEO alata koji pomažu identificirati semantički povezane fraze. Svaki od njih je alat koji se plaća pa ćete trebati pretplatu ili besplatnu probu. Koriste analizu konkurencije kako bi brzo otkrili nove ideje za poboljšanje vašeg članka.

MarketMuse je savršen alat za semantički SEO. Samo unesite ciljnu ključnu frazu i URL. Tada će vam pokazati nekoliko stvari odjednom:

a) popis semantički povezanih ključnih riječi i srodnih tema;

b) učestalost ključnih riječi za vašu stranicu u usporedbi s učestalošću ključnih riječi drugih visoko rangiranih stranica;

C) broj riječi na vašoj stranici u usporedbi s brojem riječi na drugim visoko rangiranim stranicama;

d) pokazuje broj riječi i “ocjenu sadržaja” (njihova metrika za relevantnost ključne fraze).

Kada dobijete revidirani sadržaj, premjestite ga u svoj sustav upravljanja sadržajem.

Sada kada imamo popis, spremni smo za semantički SEO. Ne samo da će ovo poboljšati rangiranje za našu ciljanu ključnu frazu, već će pomoći da se stranica rangira za desetke drugih blisko povezanih ključnih riječi. To je dio ideje.

Ne postoje stranice koje se rangiraju prema samo jednoj frazi!

Započnite sa SEO osnovama: naslov, zaglavlje i glavni tekst.

Kvalitetan sadržaj i relevantnost ključnih riječi najvažniji su čimbenik rangiranja u pretraživanju, daleko važniji od brzine stranice ili ključnih web karakteristika.

a) Ciljna ključna fraza koristi se jednom u naslovu stranice

Ovo je oznaka <title> koja se nalazi u kodu, ali ne i na samoj stranici. Pojavljuje se na kartici preglednika i često je poveznica na koju se može kliknuti kada se stranica rangira u rezultatima pretraživanja. Ako je vaše web mjesto u WordPressu, naslovom stranice može se upravljati unutar dodatka kao što je Yoast.

b) Ciljana ključna fraza (ili bliska varijanta) koristi se jednom u zaglavlju

Ovo je oznaka <h1> koja je naslov na vrhu stranice. Ciljana ključna fraza ili bliska varijanta trebala bi se pojaviti u zaglavlju.

c) Ciljna ključna fraza koristi se barem jednom u tekstu

Ne postoji čarobni broj za učestalost ključnih riječi, ali Google voli duži sadržaj. Ako vaša stranica ima 1500 riječi, vrlo je vjerojatno da će nekoliko instanci izraza biti prirodni.

Najprije uredite stranicu kako biste uključili ciljnu ključnu frazu na ova osnovna, vrlo vidljiva mjesta. Zatim dodajte dubinu i detalje stranici, uključite semantički povezane fraze. Pokrijte te podteme i odgovorite na povezana pitanja.

Zapamtite sljedeće:

  • NEMOJTE samo nabijati fraze,
  • NEMOJTE natrpati rečenicu krcatu ovim frazama na kraju objave,
  • NEMOJTE pokušavati uključiti svaku varijantu svake fraze. Ne brinite o oblicima množine i sličnim gramatičkim oblicima.
  • DODAJTE nove, relevantne odjeljke i paragrafe koji poboljšavaju kvalitetu stranice. Izgradite strukturu stranice, pretvarajući kratke odlomke u nove odjeljke, zajedno s popisima s grafičkim oznakama i podnaslovima.

Osim dodavanja relevantnosti ključnih riječi, potražite načine da poboljšate iskustvo svog čitatelja. Učinite stranicu vizualnijom i preglednijom. Ovdje je popis elemenata koje možete dodati kako biste poboljšali kvalitetu stranice:

  • Oblikovanje (podnaslovi, grafičke oznake)
  • Citati
  • Podaci istraživanja i statistika
  • Slike (osobito grafikoni i dijagrami)
  • Primjeri
  • Ugrađeni video
  • Unutarnje poveznice

Ako se nadate rangiranju na prvoj stranici Googlea, vaš cilj je doslovno postati jedna od 10 najboljih stranica na internetu za tu temu. Nemojte samo dodavati ključne riječi, nego dodanu vrijednost. Ovdje se zapravo radi samo o čitatelju i o tome kako stranicu učiniti boljom na bilo koji način.

Doradili ste stranicu. Učinili ste to ručno ili pomoću alata. Sadržaj na stranici je relevantniji, sveobuhvatniji i korisniji. Obično će poboljšanja Google rangiranja biti vidljiva unutar jednog tjedna ili u roku od nekoliko dana.

Da biste vidjeli pravi učinak u Google Analyticsu, možda ćete morati pričekati mjesec ili više.

Ako ne mjerite svoje rezultate, nikada nećete znati učinak svoje radnje. Nećete se poboljšati. Ne možete dokazati svoju vrijednost. Svaka radnja koju smo do sada poduzeli je 100% mjerljiva.

Utjecaj (ili nedostatak) vidljiv je na nekoliko mjesta:

  • Google rezultati pretraživanja (rangiranje)
  • Semrush
  • Ahrefs
  • Google Search Console (klikovi, pojavljivanja, prosječna pozicija)
  • GA4 (promet i angažman)

Idemo “korak po korak”. Očito, trebao bih napraviti video!

Idite na Istraživanja > Prazno istraživanje.

Postavite datumski raspon koji uključuje vrijeme prije i nakon ažuriranja stranice.

U stupcu “Postavka kartice” u odjeljku VIZUALIZACIJE kliknite ikonu linijskog grafikona.

U stupcu “Varijable” kliknite znak + pored DIMENZIJE, zatim potražite i dodajte “lokacija stranice” i “Medij sesije”.

U stupcu “Varijable” kliknite znak + pored MJERNI PODACI, zatim potražite i dodajte “Sesije”.

U stupcu “Postavke kartice” pod REDOVI kliknite za odabir dimenzije i odaberite “Lokacija stranice”.

U stupcu “Postavke kartice” pod VRIJEDNOSTI kliknite za odabir metrike i odaberite “Sesije”.

U stupcu “Postavke kartice” pod FILTRI kliknite za odabir dimenzija ili mjernih podataka i odaberite “Medij sesije”, zatim postavite filtar tako da točno odgovara “organskom” i kliknite PRIMIJENI.

U stupcu “Postavke kartice” pod FILTRI kliknite za odabir dimenzija ili mjernih podataka i odaberite “Lokacija stranice”, zatim postavite filtar tako da točno odgovara URL-u koji ste optimizirali i kliknite PRIMIJENI.

To je to! Evo kako će izvješće izgledati:

Budući da je ovo stranica s relativno niskim prometom, postavio sam kraći datumski raspon s granularnošću postavljenom na “tjedan”. Bez obzira na to, utjecaj na promet bi trebao biti očit.

SEO je optimizacija za tražilice koja uključuje poboljšanja tijekom vremena. To nije nešto što se radi jednom. To je posao koji nikada nije dovršen. Mogućnosti su doslovno beskrajne.

Ukupno vrijeme za pronalaženje izraza i ažuriranje stranice jednostavnim uređivanjem traje manje od sat vremena. Za stranicu koja je već optimizirana ili izraz koji je konkurentniji, manja dorada može potrajati nekoliko sati.

U svakom slučaju, rezultati su često vidljivi unutar nekoliko dana. Ovo je najbrži način, kako brzo poboljšati rangiranje, jer je počelo s frazama koje već imaju neku izvedbu.

Nema potrebe toliko brinuti o istraživanju ključnih fraza, brzini stranice i povratnim vezama. Već se rangira. Jedina mana je to što ima jako puno prilika.

Treba vam iskusan tim SEO stručnjaka, koji će brzo poboljšati vaše rangiranje? Ili imate nekoga koga muči isto? Bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.

Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje


Sljedeće: Kako koristiti video za web marketing? Želiš nadograditi format sadržaja iz teksta u video?Napravimo to! Kako da počnem?

Podijeli članak

Marketing za sve

Dinka Šimunovića 2, Split

(385)989561530 

Kontaktirajte nas >

 

Pridruži se 600+ osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve