Marketing za sve
Kako istražiti ključne riječi: vodič za SEO

Kako istražiti ključne riječi: vodič za SEO

U SEO-u sve započinje ključnom riječi. Istraživanje ključnih riječi prvi je korak na putu do rangiranja ili poretka. Rangiranje u rezultatima pretraživanja nije tako komplicirano ili misteriozno kao što (možda) mislite.

Kako bi se stranica rangirala mora pokazati svoju relevantnost i biti mjerodavna u očima internet tražilica (Google-a).

Ako očekujete rangiranje, trebali biste napraviti jednu od najboljih stranica na webu za svoju temu i ciljnu ključnu frazu.

Da bi posjetitelj došao na vaše web mjesto, trebate pažljivo odabrati ključne riječi ili fraze i uskladiti svoj sadržaj i stranice s tim frazama. Pravilan odabir ćete izvršiti istraživanjem ključnih riječi.

Istraživanje ključnih riječi je kao čitanje misli ljudi. Neke stvari možete saznati u roku od nekoliko minuta:

  1. Kako ljudi nazivaju vaš proizvod ili uslugu? -> Izbjegavajte korištenje žargona i upotrebljavajte fraze koje su vam na pameti.
  2. Koje odgovore i informacije traži vaša publika? -> Uskladite svoj content marketing s relevantnim temama i frazama.

Tijekom posljednjih godina, istražio sam na stotine ključnih fraza za desetine klijenata. U ovom članku donosim najbolje savjete koji mogu poslužiti kao jedinstveni vodič, kako bih vam pomogao da naučite kako istražiti ključne riječi za svoj digitalni marketing.

Što su ključne riječi?

Ključna riječ je riječ ili fraza koja sažima glavnu temu ili bit nekog teksta, dokumenta, upita pretraživaču ili bilo koje druge vrste sadržaja. U kontekstu pretraživača, ključne riječi su one fraze koje korisnici upisuju u tražilice kako bi pronašli informacije.

Ključne riječi su termini koji se koriste za optimizaciju sadržaja web stranica (SEO) kako bi se poboljšala njihova vidljivost na tražilicama. Pravilnim odabirom i korištenjem ključnih riječi, povećava se relevantnost i dostupnost sadržaja ciljanoj publici.

Idealna ključna riječ mora udovoljiti 3 kriterija za njen odabir:

  1. Opseg pretraživanja: Popularnost ključne riječi. Traže li je ljudi i koliko je traže? -> Beskorisno je ciljati frazu ako je nitko ne traži.
  2. Težina: Koliko je vjerojatno da će vaša stranica biti rangirana za frazu? Jesu li druge stranice koje su rangirane za frazu mjerodavnije od vaše? -> Beskorisno je ciljati frazu ako nemate šanse za rangiranje za nju.
  3. Opis fraze: Udovoljava li opis onome što prodajete i jeli u skladu s vašom misijom sadržaja.

Cilj je diskvalificirati izraze s malo ili nimalo pretraživanja (nevidljivo) ili s previše konkurencije (nemoguće).

Prije nego što dublje uđemo u detalje istraživanja ključnih riječi, prvo raščlanimo vrste namjere pretraživača. Moramo razumjeti namjeru da pronađemo i ciljamo pravu ključnu riječ.

Svaka ključna riječ označava namjeru.

Postoje tri glavne vrste namjere pretraživanja:

1. SAZNAJ (informativni upiti)

Posjetitelji istražuju i traže odgovore. Imaju pitanje ili problem.

Primjeri: “što je dobro?” i “kako kupiti dobro auto?”

Vrsta stranice: strategija content marketinga s ovim frazama se bazira na blog objave sa sadržajem optimiziranim za pretraživanje. Ovo je čisti TOFU (vrh lijevka). Ove stranice obično imaju iznimno visoke stope napuštanja početne stranice.

Pretvorba: ako posjetitelj uopće izvrši konverziju, vjerojatno se pretplaćuje za Newsletter putem e-pošte. Ovo su stranice koje privlače najviše poveznica.

2. URADI (transakcijski upiti)

Posjetitelji su svjesni problema i rješenja. Traže pomoć. Ove ključne fraze su povezane s uslugom ili vrstom proizvoda.

Primjeri: “kupnja Dacia Dustera”

Vrsta stranice: stranice usluga i katalozi proizvoda e-trgovine ciljaju ove fraze. Ove stranice nisu kreirane samo za rangiranje, nego za konvertiranje ili pretvaranje.

Pretvorba: ako posjetitelj poduzme nešto, imate novog potencijalnog klijenta ili kupca. Ovo su konverzije na dnu lijevka.

3. CILJAJ (navigacijski upiti)

Posjetitelji u osnovi samo pokušavaju doći do web stranice. Da su zapamtili web adresu, upisali bi je u traku umjesto da traže robnu marku.

Primjer: “Fiat web stranica”

SEO-i često ignoriraju ove fraze. Zapravo, neki od njih će vam reći da je smisao SEO-a privući posjetitelje za nebrendirane ključne fraze. Ali istraživanje ključnih riječi za brendirane upite često je zlatni rudnik. A Google stranica s rezultatima pretraživanja (SERP) za vaš brend je zapravo vaša “druga početna stranica”.

4. KUPUJ (komercijalni upiti)

Posjetitelji razmatraju određeni proizvod ili uslugu, ali još nisu donijeli konačnu odluku. Traže recenzije, usporedbe i preporuke.

Primjeri: “Fiat ili Dacia”, “najbolji automobili 2024”, “recenzija Dacia Duster”

Vrsta stranice: stranice s recenzijama proizvoda, usporedbenim tablicama i vodičima za kupnju ciljaju ove fraze. Ove stranice su kreirane da pomognu posjetiteljima u donošenju odluka.

Pretvorba: ako posjetitelj pronađe korisne informacije, veća je vjerojatnost da će se odlučiti za kupnju preporučenog proizvoda ili usluge. Ove stranice mogu imati affiliate linkove ili pozive na radnju (CTA) za direktnu kupnju, potičući konverzije srednjeg dijela lijevka (MOFU).

Američka istraživanja pokazuju da je 80% svih internetskih pretraživanja informativno, 10% transakcijsko, a preostalih 10% navigacijsko.

vrste pretraživanja s namjerom

Sada kada znamo kako se ključne fraze usklađuju s posjetiteljima, stranicama i pretvorbama, razmotrimo strukturu web stranice i kako se vaša karta web mjesta uklapa u strategiju ključnih riječi.

Dobro planirano web mjesto ima mnogo stranica koje ciljaju mnoge fraze. Iako, nemaju sve stranice mogućnosti za ključne riječi.

Svaka ključna fraza je natjecanje. Svaka stranica je potencijalno konkurentna.

Sljedeće stranice ciljaju različite vrste fraza:

  • Početna stranica cilja na najkonkurentniju ključnu frazu, obično na opću poslovnu kategoriju
  • Stranice najviše razine ciljaju na općenitije ključne fraze
  • Dublje unutarnje stranice ciljaju na specifičnije fraze
  • O nama i Kontakt, kao i neke druge stranice, ne ciljaju na ključnu frazu
  • Blog dobiva sve upite s namjerom informacija

Sada kada imamo osjećaj usklađenosti između namjere, ključnih fraza i stranica, pogledajmo pojedinosti o tome kako istražiti ključne fraze uzimajući u obzir najvažnije podatke o ključnim riječima.

Koliko svaki mjesec ljudi pretražuju izraz? Poznato kao “opseg pretraživanja” i ključni je kriterij u istraživanju ključnih fraza.

Što je veća potražnja za ključnom frazom, to je veći potencijalni promet. Možete vidjeti procjenu mjesečnih pretraživanja bilo koje fraze u svom SEO alatu. Evo kako izgleda izvješće u SEMrushu za izraz “najbolja hrana za pse”.

alat istraživanja ključnih riječi

Ako nemate pretplatu na plaćeni alat za istraživanje ključnih riječi, možete besplatno koristiti Google Ads alat za planiranje ključnih riječi za provjeru opsega pretraživanja. Prvo ćete morati postaviti račun.

Kad pišem članak, bilježim ideje za ključne riječi i njihov opseg pretraživanja u predlošku sadržajnog marketinga.

Procjene u gornjem primjeru kretale su se do 320 pretraživanja mjesečno. Ključna fraza je imala komercijalnu namjeru. Uz pretpostavku težine ključne riječi (koje ćemo obraditi kasnije u članku) za rangiranje od odličnih 8% , klikovnog postotka od 55% za najviši rang, ova bi stranica mogla privući više od stotinu posjetitelja mjesečno.

Napomena: nemojte se iznenaditi ako analizirana stranica privuće više posjetitelja od količine potražnje koju je procijenio alat za istraživanje ključnih riječi. SEO alati drastično podcjenjuju potencijalni promet na stranici jer pokazuju potražnju za samo jednom specifičnom frazom. U stvarnosti, svaka stranica koja je visoko rangirana za jednu frazu također je rangirana za mnoge srodne fraze.

Procjene opsega pretraživanja SEO alata podcjenjuju potencijalni promet. Pomnožite procjenu opsega pretraživanja s 10x.

Što ako alat uopće ne pokaže opseg pretraživanja (n/a)?

Za mnogo fraza, SEO alati neće prikazati podatke o opsegu pretraživanja (n/a u gornjoj slici). Ali to ne znači da nitko ne traži taj izraz. Vjerojatno je da čak i ako alati ne pokazuju podatke, netko još uvijek negdje traži tu temu i frazu. A postoje i druga mjesta za traženje dokaza za potražnju.

Google pretraga izvrstan je način provjere. Samo upišite frazu koju razmatrate i dobit ćete napisane prijedloge ključnih riječi? Ako to Google predloži, ljudi to traže.

Unesite slovo abecede da vidite više predloženih ključnih fraza.

Dobivate ideje za ciljane izraze? Možete unijeti svoju ideju za ključne riječi u ovaj Alat za ključne riječi kako biste vidjeli stotine predloženih fraza. Također možete vidjeti fraze koje predlažu YouTube, Bing, Amazon i eBay…

Ovaj je alat također izvrstan za pronalaženje zanimljivih ideja za blog teme. Za objave na blogu koji ciljaju na informativne ključne fraze, ne tražimo nužno veliku potražnju. Svaka vidljivost u pretraživanju može napraviti veliku razliku u izvedbi objave.

Ako možete pronaći BILO KAKAV dokaz da je ljudi traže, to je vjerojatno ključna fraza vrijedna ciljanja.

Dugačke ključne riječi

“Dugačka ključna riječ” ciljna je ključna fraza od pet ili više riječi. Ove fraze imaju manje mjesečnih pretraživanja nego kratke ključne fraze. Dulje ključne fraze imaju manji opseg pretraživanja.

Ali iza duljih ključnih fraza stoji osoba koja je vjerojatno duboko u svojim istraživanjima. Svaka ključna fraza ukazuje na namjeru pretraživača. Dulje ključne fraze ukazuju na jaču namjeru.

Vjerojatnije je da će posjetitelj koji traži vrlo specifičnu frazu poduzeti radnju nakon što dođe na web stranicu. Možda će biti oduševljen što vas je pronašao. Dulje ključne fraze imaju veće stope konverzije.

Neke vrlo dugačke ključne fraze imaju vrlo malu konkurenciju. Ako ciljate frazu od šest ili sedam riječi, kao što je neko potpuno pitanje, moguće je da ćete imati jednu od rijetkih stranica na internetu s tom kombinacijom riječi tim redoslijedom. Velika prednost.

Kratka fraza (poznata kao “glavna fraza” kada se radi o jednoj riječi) je i nemoguća i beskorisna za rangiranje. Čak i da ste se nekako rangirali za jednu od ovih super konkurentnih fraza, posjetitelji koji dođu na vašu stranicu imali bi tako nejasne i općenite potrebe da se ne bi dugo zadržavali.

Pametan SEO traži prilike za duže ciljanje, lakše rangiranje, izraze s višom stopom konverzije, čak i kada se čini da je opseg pretraživanja nizak.

Usporedbe ključnih fraza i trendovi

Zahtjevi za temama i ključnim riječima stalno se mijenjaju. Ako želimo dobiti uvid u opseg pretraživanja tijekom vremena onda moramo koristiti novi alat Google Trends. On prikazuje potražnju pretraživanja na grafikonu, kao:

  • Trendovi kroz vrijeme
  • Sezonalnost
  • Usporedbe do pet fraza
  • Geografska usporedba

Postavimo tri fraze za Hrvatsku u Google Trends-u: internet marketing, digitalni marketing i web marketing. Postavit ćemo datumski raspon od 2004. sve do sada kako bismo vidjeli promjenu u relativnoj popularnosti tijekom vremena.

Čini se da “digitalni marketing” nije bio stvar 2004., ali je tijekom godina postao dominantan izraz za djelatnost. Danas ima otprilike 8x veći opseg pretraživanja od druge dvije fraze.

Geografska usporedba

Google Trends također pokazuje geografske razlike, što može biti zabavno i korisno ako ciljate na lokalnu publiku. Prema zadanim postavkama prikazuje podregiju (to je razina države za Hrvatska). Ako je izraz dovoljno popularan, možete proučiti i vidjeti potražnju za područja i gradove.

Možda nije praktično ili korisno provjeravati svaki izraz u Google Trendovima. Trebate li provjeriti trendove svake ključne fraze za svaku objavu na blogu? Možda ne. Ali provjerite glavne ključne fraze za svoju početnu stranicu, stranice usluga ili stranice proizvoda.

Korak 2: potražite fraze koje razmatrate

Da biste procijenili potencijalnu frazu, morate je pretražiti. Vaši rezultati pretraživanja uvijek su personalizirani za vas. Drugim riječima, vaša ciljana publika možda neće vidjeti potpuno iste poretke.

Evo tri savjeta kako vidjeti “tipičnije” rezultate pretraživanja:

  1. Koristite preglednik koji nije prijavljen ni na jedan Googleov proizvod
  2. Koristite privatno pregledavanje ili anonimni način rada
  3. Upotrijebite Google Ad Preview alat pretražujući na www.google.com/adpreview

I dalje će postojati implicitni signali pretraživanja, specifični za vas i vaše računalo, koji će utjecati na vaše rezultate pretraživanja, stoga nemojte trošiti gomilu vremena pokušavajući vidjeti savršeno neutralne rezultate. Ne postoji takva stvar.

Ako ne tražite svaki izraz i niste pažljivo pogledali stranice s rezultatima pretraživanja, niste završili istraživanje izraza.

Dok skenirate rezultate pretraživanja u potrazi za potencijalnom frazom, tražite tragove, postavljate si pitanja. Kad bi pretražitelj koji traži vašu temu došao do istih rezultata pretraživanja, što bi učinio?

Jesu li visoko rangirane stranice relevantne za vaš brend i vaš sadržaj? Ako ne, u krivom ste mjestu. Vratite se i razmotrite različite fraze.

Rezultati Google pretraživanja još su jedan izvor povezanih ključnih riječi. Čak i prije nego što završite s upisivanjem izraza, Google može predložiti druge (kao što smo vidjeli na primjeru na početku ovog članka).

Pogledajte predložene izraze i poveznice “Povezana pretraživanja” na dnu stranice. Potražite okvire za pitanja i odgovore. Imate li kakvih ideja?

Kako SERP značajke utječu na stope klikanja u organskom pretraživanju?

Neke stranice s rezultatima pretraživanja pretrpane su oglasima, slikama, okvirima za odgovore i drugim značajkama. Oni potiskuju visoko rangirane stranice, smanjujući vjerojatnost da će tražitelj kliknuti na vašu stranicu čak i ako ste rangirani. Ovo je zapravo najveći trend u SEO-u.

Svaka značajka SERP-a smanjuje stope klikanja za rangiranje u organskom pretraživanju, čime se smanjuje potencijal prometa određene fraze. Ako vidite puno njih, otkrili ste da vam je Google sam konkurent i da je veličina nagrade manja.

Koji su formati sadržaja rangirani?

Značajke SERP-a naznake su formata sadržaja za koje je Google odlučio da su najprikladniji za zadovoljavanje informacijskih potreba tražitelja. Oni mogu usmjeravati odluke o ciljanim ključnim izrazima i formatima sadržaja.

Ako vidite slike ili videozapise u rezultatima pretraživanja, trebali biste izraditi slike ili videozapis, zajedno s uobičajenom web stranicom, kako biste ciljali ovu ključnu frazu.

Vidite li kartu s popisom tvrtki?

Ako vidite kartu s popisom tvrtki ispod trake s upisanom frazom, razmišljate o geografski specifičnoj ključnoj frazi. Morat ćete se usredotočiti na lokalni SEO da biste se natjecali za ovu frazu. Lokalni SEO uvelike se razlikuje od organskog SEO-a. To nisu web stranice koje se rangiraju ispod karte, to su lokalni oglasi.

Kako biste poboljšali rangiranje ovog unosa u lokalnim rezultatima pretraživanja, provjerite jesu li podaci o vašoj tvrtki ažurni na Google Businessu Profile. Ažurirani i popunjeni profil s malo nedosljednosti, je dokaz Google-u da na toj lokaciji postoji relevantna tvrtka. Stoga je vjerojatnije da će Google prikazati taj poslovni profil kada posjetitelji u tom području pretražuju povezanu frazu.

Daju li sami rezultati pretraživanja odgovor?

Ako je tako, vaša potencijalna ključna fraza ima “činjeničnu namjeru”. Google čini sve što može kako bi brzo zadovoljio pretražitelja odgovorom, čak i prije nego što klikne. Ove ključne fraze od “nula klika” nikome ne šalju promet. Izbjegavajte ih.

Korak 3: procijenite konkurenciju

Potvrdili ste da netko traži frazu. Pažljivo ste pogledali što trenutno vodi do uspjeha za tu frazu. Procijenili ste vjerojatnost rangiranja. Vrijeme je da provjerite konkurenciju i poteškoće s ključnim riječima.

Ovo je jedna od izazovnijih vještina digitalnog marketinga. To je škakljiva i neegzaktna znanost. Za trenutak ćemo pokazati kako se SEO alat može koristiti za brzu provjeru težine bilo koje fraze.

Ali krenut ćemo sa zdravim razumom. Potražite frazu i pogledajte SERP. Fraza je vjerojatno konkurentna, ako vidite bilo koju od ove tri stvari:

  1. Puno reklama
    Ako postoje četiri sponzorirana oglasa s plaćanjem po kliku (PPC) na vrhu stranice i tri na dnu, to znači da su drugi već utvrdili da je ključna fraza vrijedna.
  2. Poznati brendovi visoko rangirani
    Ako su web mjesta s najvišim poretkom popularna, poznata mjesta, bit će teško. Osim ako ne izumite vremeplov, nećete prestići Wikipediju ili Amazon. Ako su prvih tri ili pet web mjesta pouzdana, renomirana web mjesta, imat će hrpu popularnih veza i stoga moćne domene. Malo je vjerojatno da ćete se natjecati bez usredotočivanja ozbiljnog vremena i resursa.
  3. Izraz koji ste tražili nalazi se u poveznicama
    Ako web mjesta s najvišim poretkom imaju ciljnu ključnu frazu na početku veze, tada je vjerojatno da ta web mjesta imaju ključne fraze na početku naslova svojih stranica, što znači da vlasnici tih web mjesta razumiju SEO. Vaša će ključna fraza vjerojatno biti teža, ali ne nužno i nemoguća.

Ovo je anatomija vrlo konkurentne ključne fraze:

Faktori za rangiranje u pretraživanju

U osnovi postoje dva razloga zašto se stranica rangira ili ne rangira.

  1. Relevantnost
    Stranica neće biti rangirana, osim ako nije detaljna stranica o toj temi. Potrebno je koristiti ključnu riječ i povezane fraze na detaljan način. Radi se o kvaliteti sadržaja, dubini i upotrebi ključnih riječi. Potrebna je stranica koja je dovoljno detaljna u odnosu na druge stranice koje se rangiraju prema frazi.
  2. Autoritet
    Stranica neće biti rangirana, osim ako je tražilica ne smatra dovoljno vjerodostojnom. Vjerodostojnost se prenosi na web stranicu s drugih web stranica putem poveznica. Autoritet (ponekad nazvan “popularnost veze”) se određuje količinom i kvalitetom poveznica s drugih stranica na domenu općenito i na stranice posebno.

Relevantnost se odnosi na pisanje, koje će doći kasnije. Ali sada moramo razumjeti autoritet, kako bismo pravilno istražili ključne riječi i odabrali frazu za koju imamo priliku pisati.

Nikada se nećete rangirati za ključnu frazu, ako nemate dovoljno autoriteta.

Web stranice s višim autoritetom domene (DA) imaju eksponencijalno veći potencijal rangiranja. Stranice s višim DA mogu ciljati daleko konkurentnije fraze.

Autoritet se obično distribuira po vrstama web mjesta kao npr: 0-30: startupi i mali biznisi; 30-50: mali biznisi s jakim digitalom, veliki biznisi sa slabim digitalom; 50-70: kompanije, jaki brendovi, dnevni blogovi; 70-90: mediji i globalni brendovi; 90-100: monopoli, digitalni divovi

Ovo objašnjava zašto se mali blogovi rijetko rangiraju prema vrlo popularnim i vrijednim ključnim frazama. Potražite opću temu ili uobičajeno pitanje, i na vrhu ćete vidjeti teškaše.

SEO nikad nije bio poštena borba.

Ključ uspješnog odabira ključne fraze je natjecanje na vlastitoj razini ili ispod nje. Zamislite SEO kao utrku. Ne možete osvojiti biciklističko natjecanje pješice. Ali ako ste na biciklu, pobijedit ćete na svakom maratonu na kojem sudjelujete.

Kako se mjeri autoritet?

Googleova metrika autoriteta zove se PageRank. Radi se o ljestvici vjerodostojnosti od jedan do deset, popularnosti veze i potencijala rangiranja.

Danas optimizatori pretraživanja koriste proxy metriku koju su izradile tvrtke za SEO alate. Te tvrtke procjenjuju Google PageRank pomoću vlastitih formula. Svi koriste skalu od 1-100.

Evo nekih od popularnijih alata:

  • Moz: Autoritet domene
  • SEMrush: Ocjena autoriteta
  • Ahrefs: Ocjena domene

Cijena ovih alata se kreću oko 100 eura mjesečno. Svi imaju besplatne probe. Osim svojih alata za istraživanje ključnih riječi, svaki od njih ima mnoštvo drugih korisnih značajki za optimizaciju tražilice: praćenje ranga, preporuke stranica, upozorenja o spominjanju robne marke itd.

Da biste pravilno istražili ključnu frazu (i procijenili potencijal svog web mjesta za rangiranje), morate znati dvije stvari: svoju razinu autoriteta i autoritet drugih web mjesta koja se rangiraju za frazu koju razmatrate.

Kako provjeriti vlastiti autoritet?

Evo kako izvještaj izgleda u SEMrushu:

Povećanje autoriteta domene čest je cilj content marketing stručnjaka. Veći autoritet dovodi do puno veće šanse za rangiranje i prilike za ciljanje sve vrijednijih ključnih fraza.

Što je dobra razina autoriteta? Koliko autoriteta trebate? Sve ovisi o konkurenciji za ciljanu ključnu frazu.

Provjerite težinu ključne riječi

SEO alati to olakšavaju kombiniranjem razina autoriteta drugih visoko rangiranih stranica u jednu metriku koju je lako provjeriti i koja se naziva težina ključne riječi, engl. “keyword difficulty”.

Težina ključne riječi u osnovi je prosječni autoritet svih visoko rangiranih stranica za određenu frazu.

Možete ga pronaći u SEMrush izvješćima:

Sada kada znate autoritet domene svoje web stranice i težinu ključne riječi, spremni ste primijeniti opće pravilo.

Ako je autoritet vaše domene veći od težine ključne riječi, trebali biste imati priliku za rangiranje za frazu.

Ako je vaš autoritet jednak ili ispod težine ključne riječi, vratite se i potražite manje konkurentnu frazu. Drugim riječima, ciljajte dužu, specifičniju, manje popularnu ključnu frazu.

Mogu li provjeriti težinu bez plaćenog SEO alata?

Da. Za ovaj ručni pristup koristit ću Moz jer imaju besplatan SEO alat – MozBar.

MozBar ima proširenje za preglednik Chrome. Dodajte ga u Chrome i potražite bilo koju frazu i vidjet ćete mjerne podatke autoriteta za svaku visoko rangiranu stranicu odmah ispod popisa pretraživanja.

Ovdje su rezultati pretraživanja s uključenim MozBar-om. Ovo je još jedna vrsta “SERP analize” (analiza stranica s rezultatima tražilice).

Možete vidjeti kako MozBar prikazuje nekoliko podataka ispod svakog popisa pretraživanja: Autoritet domene (DA) cjelokupne web stranice i Autoritet stranice (PA) određene stranice. Ako imate plaćeni račun, vidjet ćete broj povezivanja web mjesta/korijenskih domena (RD) i na cjelokupno web mjesto i na određenu stranicu.

Napomena: Uobičajeno je da stranice s nižim autoritetom nadmaše stranice s višim autoritetom. Obično je to zato što stranica (ili cijela ta web stranica) nadilazi svoj niži autoritet boljom kvalitetom i relevantnošću. Vjerojatno je više usredotočena na određenu temu.

Sada kada znate i svoj autoritet i raspon autoriteta za konkurente. Možete tražiti ključne fraze za koje je vaš autoritet u istom rasponu. I opet, ako je vaš autoritet ispod raspona ostalih rangiranih stranica, vratite se i potražite manje konkurentnu frazu. Ciljajte dužu, specifičniju, manje popularnu ključnu frazu.

Autoritet stranice u istraživanju ključnih riječi

U konačnici, bitku za rangiranje vodi stranica protiv stranice, a ne web mjesto protiv web mjesta. To je autoritet naše specifične stranice naspram autoriteta njihove specifične stranice. Dakle, autoritet stranice, engl.Page Authority je pravi test, a ne autoritet domene, engl. Domain Authority.

Ako je autoritet vaše stranice unutar istog raspona kao i druge visoko rangirane stranice, trebali biste imati priliku za rangiranje za frazu.

Ovo je detaljniji način za procjenu vašeg potencijala za rangiranje. Ali postoji problem. Kada stvarate novu stranicu i ciljate novu frazu, nemate autoritet stranice za usporedbu, jer vaša stranica još ne postoji.

Dakle, postoji vrijeme i mjesto za svaki pristup.

  • Koristite autoritet domene prilikom stvaranja novog sadržaja (tj. pisanja novih članaka)
  • Koristite autoritet stranice kada optimizirate postojeći sadržaj (tj. tijekom SEO revizije)

Kada stvarate novu stranicu, pretpostavite da će njezin autoritet stranice biti isti kao i najmanje mjerodavne stranice na toj domeni. Odaberite ključnu frazu s istim ili nižim ocjenama težine ključnih riječi kao najniži autoritet stranice na web mjestu.

Što ako želim ciljati frazu za koju se preteško rangirati?

Kada vam na misao padne, da za ovu stranicu nema SEO mogućnosti, imate nekoliko opcija:

  1. Odaberite drugu temu
    Ako su vam rangiranje i organski promet toliko važni, prilagodite temu ili je potpuno napustite.
  2. Napišite za drugu web stranicu
    Ako pišete članak, a domena vašeg web mjesta nije dovoljno mjerodavna, još uvijek možete rangirati za nju … samo ne na svom web mjestu. Napišite sadržaj optimiziran za pretraživanje i pošaljite ga kao gostujuću blog objavu s autoritativnijom domenom. Nećete osvojiti promet, ali ćete pridobiti malo svijesti o robnoj marki.
  3. Svejedno ciljajte ključnu frazu
    Organsko pretraživanje nije jedini izvor prometa. To je samo jedan od načina za promoviranje vašeg sadržaja. Napišite stranicu znajući da sada vjerojatno nećete biti rangirani, ali da biste se kasnije mogli rangirati, nekada mjesecima ili godinama nakon što ste izgradili veze na njega (bolji autoritet) i prepisali ga nekoliko puta (bolja relevantnost)

Što trebam učiniti s odbijenim ključnim izrazima?

Tijekom procesa istraživanja ključnih riječi, možete razmotriti desetak ili više fraza. Mnoge ćete odbaciti, ali iskusni SEO ih ne napušta u potpunosti. Oni su prilika.

Uhvatite ih. Možete ih koristiti za stvaranje boljeg sadržaja.

Google ne spaja samo riječi iz pretraživanja s riječima na stranicama. Obrađuje prirodni jezik kako bi razumio namjeru posjetitelja i sadržaj stranica. Dakle, moramo napraviti semantički SEO. To je u osnovi jednostavan proces u dva koraka.

  1. Tijekom istraživanja ključnih fraza, zabilježite sve srodne fraze koje pronađete, čak i ako one na kraju ne budu vaša primarna ključna fraza.
  2. Dok pišete, unesite te izraze u svoj sadržaj. Ali nemojte pasti u iskušenje da pretrpavate ključne riječi. Razmislite o posjetitelju. Pronađite načine za pokrivanje tih podtema i odgovorite na povezana pitanja. Ideja je dopustiti da vas semantički povezane fraze povuku dublje u temu, čineći stranicu detaljnijom.

Ciljajte na temu, a ne samo na ključnu frazu.

SEMrush ima Google Doc dodatak koji se zove SEO writing assistant. Pruža preporuke i prati uključivanje ključnih riječi dok pišete. Izvrsno je.

MarketMuse ima alat pod nazivom Optimize koji također daje preporuke i prati korištenje ključnih riječi dok pišete. Prikazuje učestalost ključnih riječi za vaš sadržaj i uspoređuje ih s drugim stranicama koje su rangirane prema ciljnoj ključnoj frazi. Ovako izgleda:

Zaključak: kako istražiti ključne riječi

Na kraju ponovimo još jednom….

Odabrali ste ciljani pojam za pretraživanje. Pregledajmo što smo učinili i razmislimo što ćemo sljedeće učiniti:

1. Pažljivo ste razmotrili namjeru fraze

2. Pregledali ste opseg pretraživanja i pronašli neke dokaze potražnje

3. Istražili ste konkurenciju i težinu fraze

4. Pregledali ste trenutnu stranicu rezultata pretraživanja za izraz

5. Prikupili ste usko povezane fraze

6. Planirate stvoriti jedan URL koji odgovara vašoj karti web stranice ili vašoj strategiji sadržaja

Spremni ste za pisanje. Ovo nas dovodi do konačnog principa…

Naravno, trebate slijediti najbolju SEO praksu i naznačiti relevantnost na najvidljivijim mjestima. Kad savladate znanje kako istražiti ključne riječi, primjenite trikove i savjete iz “korak po korak” vodiča: Kako brzo poboljšati rangiranje i promet pretraživanja na Google-u.

Želite li potvrditi bilo koju od značajki koje sam dodao? Jesam li u nečemu potpuno pogriješio? Što sam još trebao pokriti ovim člankom?

Ok, spreman sam. Recite nam ovdje! Ili se pridružite razgovoru na LinkedInu.


Sljedeće: Što je SEO optimizacija i kako AI mijenja SEO? Što je SEO…Kako rade tražilice?…Kako AI u SEO mijenja pravila igre?

Podijeli članak

Marketing za sve

Dinka Šimunovića 2, Split

(385)989561530 

Kontaktirajte nas >


Pridruži se 600+ osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve