Marketing za sve
3 koraka optimizacije web sadržaja uz semantički SEO

3 koraka optimizacije web sadržaja uz semantički SEO

Nekada se SEO uglavnom odnosio na korištenje ključne fraze određeni broj puta. Ne previše ili izgledate neželjeno. Ne premalo ili ne izgledate relevantno.

Kako bi ukazala na relevantnost i kvalitetustranica bi trebala koristiti ciljnu ključnu frazu, ali također i blisko povezane fraze. Tu se radi o primjeni semantičke SEO strategije.

Što uključuje semantički SEO strategija, koji su koraci optimizacije web sadržaj uz semantički SEO i primjeri AI preporuke optimizacije web sadržaja su teme koje obrađujemo u nastavku ovog članka.

Ciljajte na temu, a ne samo na ključnu frazu!

U prošlom članku smo dali odgovor na pitanje kako napisati SEO optimizirani sadržaj. Kako pisati sadržaj za ljude, a kako za robote? Objasnili smo da optimizirani sadržaj treba uključivati klastere ključnih izraza s kojima ćemo se baviti u nastavku.

Ključ rangiranja je napraviti stranicu koja ide dublje u značenje, povećavajući šanse da će je Google smatrati izvrsnim odgovorom na cjelokupnu temu. Znači pronaći i koristiti semantički povezane fraze i stvoriti klastere s temama.

Google je semantička tražilica koja povezuje posjetitelje sa stranicama s odgovorima, koje sadrže značenje koje traže, a ne samo sa stranicama koje odgovaraju riječima koje su upisali u taj mali okvir.

Zapravo to su fraze koje su povezane s ciljnom ključnom frazom. Kada ih ugradite u svoj sadržaj širite svoje značenje, stvarate relevantniji sadržaj i detaljniji i sveobuhvatniji URL. To je ono što SEO i kvaliteta predstavljaju.

Vaši SEO “on page” napori bi se trebali bazirati da:

  • uključite usko povezane fraze;
  • odgovorite na povezana pitanja;
  • istražite povezane podteme

Ovdje ćemo proći kroz proces za semantički SEO i ažuriranje postojeće stranice. Ali postupak za stvaranje novih stranica je isti.

Korak 1: pronađite srodne ključne fraze

Kroz članak ćemo koristiti primjer avio kompanije koja se bavi uslugama avioprijevoza. Podrazumijeva se, da se radi o komercijalnoj tvrtki. Imamo stranicu o našim uslugama. Zamislimo da trenutno, to nije stranica optimizirana za pretraživanje.

Svaki digitalni marketing stručnjak srednje razine mogao bi ovu stranicu učiniti boljom, sljedeći nekoliko najboljih preporuka kreiranja prodajne stranice B2B usluga: dodavanje recenzija, studija slučaja, pozive na radnju itd.

Usredotočit ćemo se na rangiranje i promet. Za osnovni SEO i minimum za označavanje relevantnosti, potrebno je prvo potvrditi da smo primarnu ciljnu ključnu frazu avioprijevoz koristili na svim najvažnijim mjestima: u Title tagu, zaglavlju, tijelu teksta i Meta opisu.

Tu nam može pomoći Yoast SEO alat. Mnogi digitalni marketeri smatraju kada upišu ključnu frazu, dodaju nešto teksta i crta se zazeleni, da znaju SEO.

Yoast SEO ne zna težinu ključne riječi za rangiranje niti autoritet domene. Crta će se zazeleniti i ako upišemo nemoguću ključnu riječ.

Zatim idemo korak dalje, iznad toga. Zato što je to stara SEO škola. Moramo ciljati cijelu temu, a ne samo ključnu frazu.

Uključite usko povezane ključne fraze

Ovo je glavni razlog zašto sadržaj pisaca koji pišu duže objave imaju bolju izvedbu. Uključuju više ključnih fraza. Poslije ćemo više reći o tome.

Najlakši način da pronađete ove fraze je jednostavno pogledati u Google pretrazi. Koristit ćemo tri izvora izravno iz rezultata pretraživanja:

  • rezultati pretraživanja konkurenata u SERP-u (stranica s rezultatima pretraživanja);
  • ljudi također pitaju (People Also Ask);
  • fraze koje je predložio Google na temelju povezanih pretraživanja

Započet ćemo traženjem ciljane ključne fraze i skeniranjem rezultata pretraživanja.

Koje se riječi pojavljuju u istaknutom dijelu i meta opisu drugih visoko rangiranih stranica? Što znače podebljani izrazi? Primjećujemo da su mnoge od ovih fraza usko povezane s našom ciljanom frazom. Trebamo ih uključiti na naš popis za ovu temu.

semantički povezane fraze

Zatim ćemo provjeriti popis povezanih pretraživanja koje nam sugerira Google. Možemo potražiti okvir “Ljudi također pitaju” s povezanim pitanjima i na ploči znanja sa strane. Pogledajte pitanja i fraze. Vidite li nešto zanimljivo?

Oni su povezani s ciljnom frazom. Stavimo i ovo naš popis za ovu temu.

semantički srodne fraze

Konačno, možemo jednostavno započeti pretraživanje upisivanjem u okvir za pretraživanje i vidjeti što Google predlaže.

Pokušajte upisati još jedno ili dva slova. Vidite li sve predložene fraze? Povezani su s ciljnom ključnom frazom. Stavimo i ovo naš popis za ovu temu.

Da biste vidjeli sve izraze koje Google predlaže, koristite KeywordTool.io ili neki drugi alat istraživanja ključnih riječi, kao SEMrush. Prikazat će vam sve fraze odjednom. Vidite li nešto relevantno? Stavimo i ovo naš popis za ovu temu.

ključne fraze - Semrush

Sada imamo gotovo cijeli popis svih vrsta fraza, pitanja i podtema koje su uz našu ciljnu ključnu frazu.

Što je Market Muse?

Prije nego počnemo s izmjenama SEO-a, pogledajmo još jedan super AI alat za prepoznavanje srodnih izraza – Market Muse.

Market Muse je AI SEO alat za optimizaciju sadržaja za pretraživanje. Dajte mu ključnu frazu i svoju stranicu on će skenirati prvih 20 stranica koje su rangirane za tu frazu, analizirajući njihov sadržaj.

Prikazuje koje su ključne riječi stranice koristili i koliko puta, uspoređujući njihovu učestalost ključnih riječi s vašom.

Na prvi pogled možete vidjeti koje su fraze oni koristili, a vi niste. To su fraze koje biste mogli uključiti. To su podteme koje biste mogli pokriti.

market muse

Sad kad imamo cjelokupni popis – može biti rukom napisan na papiru (kao u mom slučaju), u vašem predlošku sadržaja ili u csv ili docx formatu preuzetog iz alata. Vrijeme je da prođemo kroz popis i počnemo ažurirati stranicu.

Korak 2: proces uređivanja semantički SEO sadržaja

Počnite s glavnim temama koje nedostaju. Ako je nekoliko fraza kategorički slično razmislite o tome kako dodati odjeljak koji ih pokriva. Primjerice, dodavanje novog odjeljka o letovima na gornju stranicu stvorilo bi prilike za spominjanje nekoliko fraza: “jeftini letovi”, “jeftini letovi iz splita”, “jeftini letovi iz zagreba”.

Zatim potražite riječi i izraze koji se mogu zamijeniti. Obično to samo znači zamjenu nejasne riječi (“karte za jeftini let”) sa specifičnijim izrazom (“jeftine aviokarte”). Ova vrsta optimizacije sadržaja dobra je i za rangiranje i za čitatelje.

Na kraju potvrdite da odgovarate na sva povezana pitanja. Pokušajte poredati odjeljke s odgovorima na pitanja tako da budu u skladu s glavnim brigama vaše publike. Svaki bi odjeljak trebao biti u skladu s informacijskim potrebama vaše ciljane publike.

Proces uređivanja semantički SEO sadržaja čini vas boljim piscem gurajući vas dublje u sadržaj. Pomaže vam da pišete detaljan i sveobuhvatan tekst. Podsjeća vas da pametniji sadržaj zamijenite jasnijim sadržajem.

Nekoliko savjeta za editiranje optimiziranog SEO sadržaja

  • Nema pretrpavanja ključnim riječima: nepotrebno i loše za čitatelje. Nema smisla privući posjetitelja ako ga odmah odbijete hrpom copypaste riječi.
  • Ne brinite o oblicima množine ili gramatičkim varijacijama: tražilicama je glavna briga namjera pretraživanja i značenja sadržaja.
  • Preskočite nepotrebna pitanja: ako razgovarate s potrošačima na stranici usluga nema potrebe odgovoriti na pitanje “Što su letovi?” Preskočite ga ili ga stavite niže na stranici u mali odjeljak s često postavljanim pitanjima. Ako se bavite marketingom sadržaja, pokrivanje osnova ima više smisla.
  • Ne postoji savršen SEO sadržaj: kad počnete brinuti o pojedinačnim varijacijama ključnih riječi i učestalosti ključnih riječi nemojte u vašim nastojanjima otići predaleko. Usredotočite se na odgovore na pitanja čitatelja.

Zapamtite: vaše istraživanje vam je dalo tragove, a ne konkretne upute. Pravi SEO stručnjak opsjednut je kvalitetom baš poput Google-a. Ukazujemo na relevantnost, ali uglavnom samo pokušavamo napraviti dobar sadržaj.

Detaljna stranica koja je blago optimizirana nadmašit će slab sadržaj koji je gust s ključnim frazama!

Korak 3: izmjerite rezultate

Ako koristite SEO alat provjerite pratite li ciljnu ključnu frazu. To znači dodavanje ključne fraze kampanji u Semrushu. Započnite praćenje prije nego što ažurirana stranica postane aktivna ili nova stranica bude objavljena.

Nema potrebe za postavljanjem u GA4. Ali da vidite promet tog URL-a odvojeno od ostalih stranica, morat ćete izraditi brzo GA4 istraživanje: segment organskog prometa, put stranice kao dimenzija, sesije kao mjerni podatak, URL u filtru.

Prema Semrushu,opseg pretraživanja za ciljnu ključnu frazu “letovi” je 2900 pretraživanja mjesečno. To bi moglo biti savršeno točno. Ali stranica privlači 10000+ organskih posjetitelja mjesečno. Kako? Zašto?

Zato što je stranica optimizirana korištenjem semantičke SEO strategije, pa ukazuje na širu relevantnost. Rangirana je za više od 50 fraza. Zato dobiva 4x više prometa od opsega pretraživanja za ciljnu ključnu frazu.

Detaljan sadržaj visoke kvalitete koji cilja na ključnu frazu, ali je optimiziran za širu temu. To je ono o čemu se radi u modernoj SEO optimizaciji za tražilice!

Detaljan i sveobuhvatan sadržaj rangira se za više od ciljane ključne riječi. Ažuriranje stranice kako bi se pokrilo više semantičkih ključnih riječi i podtema uzrokovat će njezino bolje rangiranje za primarnu ključnu frazu, ali i rangiranje za mnogo srodnijih fraza.

Ovo nas dovodi do spoznaje, da ne postoje stranice koje se rangiraju prema samo jednoj frazi!

Svaka stranica koja se rangira za bilo što, također se rangira za desetke (ili stotine) blisko povezanih fraza. Ako razmislite o tome vaša se perspektiva pretraživanja može promijeniti. Ići ćete dalje od tradicionalnog SEO-a. Počet ćete promatrati različita izvješća.

Sada shvaćate zašto smanjujemo naglasak na “volumenu pretraživanja” kada radimo istraživanje ključnih fraza. SEO alati mogu procijeniti potražnju za tom specifičnom frazom, ali to je podcjenjivanje potražnje za cjelokupnom temom.

Kako upotrijebiti AI za predlaganje izmjena sadržaja?

Generativna umjetna inteligencija može biti koristan alat za uređivanje sadržaja. Dopustiti umjetnoj inteligenciji da predloži izmjene na temelju postojećeg sadržaja i popisa semantičkih ključnih riječi zapravo je vrlo jednostavno.

Ovo je samo jedan od mnogih načina na koji vam AI može pomoći sa SEO-om.

Evo preporuke:

Vi ste SEO stručnjak, vješt u poboljšanju rangiranja u pretraživanju poboljšavanjem sadržaja tako da uključuje semantički povezane izraze. Dajem vam popis semantičkih ključnih riječi s nacrtom web stranice razgraničene s ///

Predložite izmjene stranice koje bi joj pomogle da se rangira bolje, boljim označavanjem relevantnosti za navedene ključne fraze. Usredotočite se na preporuke za uključivanje ključnih fraza koje se ne koriste na stranici, ali se pojavljuju na popisu.

Dajte prijedloge koji poboljšavaju tijek i jasnoću sadržaja, kao i relevantnost ključnih riječi. Istaknite preporučene promjene.

[zalijepi u popis] /// [zalijepi u nacrt članka]

Preporuke mogu izgledati vrlo detaljno, ali nisu. Najbolje preporuke uključuju sve te elemente: ulogu, cilj, podatke, nacrt i detaljne upute.

Probajte lako je, brzo, jeftino i može biti učinkovito. Ali čak i ako 80% ovih preporuka nije korisno, još uvijek se isplati. Kako biste ga u budućnosti učinili učinkovitijim, stalno postavljajte upite AI-ju kako bi ga istrenirali da sljedeći put obavi bolji posao.

Evo neki od primjera dobivenih detaljnih preporuka od Chat GPT-ija:

Preporuke za uređivanje stila vašeg sadržaja

  • preradite strukturu rečenice tako da bude napisana s posebnim fokusom na interpunkciju, gramatiku, velika i mala slova i kratice;
  • prepišite ovo kako bi odgovaralo hrvatskom poslovnom jezik;
  • mijenjajte što je manje moguće, pazeći da bude čitljiv širokoj publici;
  • smanjite složenost odabira riječi i duljine rečenice dok zadržavate izvorno značenje svake od rečenica;
  • podijelite neke duge rečenice u više rečenica gdje ima smisla;
  • prepisani primjerak treba biti napisan na razini čitanja u osnovnoj školi s obzirom na odabir riječi i duljinu rečenice;
  • zadržite izvorno značenje i formulaciju ovog sadržaja dok uklanjate sve riječi i fraze koje su nejasne

Preporuke za SEO

  • svaku ključnu riječ upotrijebite samo jednom;
  • ako je moguće koristite druge semantičke tematske riječi povezane s ovim ključnim riječima kako bi povećali tematsku pokrivenost ovog sadržaja;
  • ključne riječi su: …
  • zadržite izvorni sadržaj točno onakvim kakav jest, osim dodavanja dodatne rečenice na kraj “prvog odlomka”;
  • ova dodatna rečenica mora koristiti točan izraz “_______” budući da ću dodati vezu sidra za podršku sadržaju koji se nalazi na example.com/keyword;
  • napravite popis pitanja koja ćete koristiti u odjeljku FAQ za ključnu riječ i temu “________.”
  • uredite ovu kopiju kako bi više odgovarala (komercijalnoj/informativnoj/transakcijskoj/navigacijskoj) namjeri pretraživanja;
  • dodajte prikladan H3 podnaslov u ovaj sadržaj kako bi olakšali tok i čitateljevu sposobnost preletanja. Mijenjajte što je manje moguće osim dodavanja naslova H3

Zaključak

Ne morate biti “inženjer pretraživanja” da biste prilagodili svoj sadržaj niti razumjeti sve SEO procese. Ako želite da vas ljudi pronađu morate razgovarati s tražilicama. Morate stvarati bolji sadržaj.

Ako ste stvarno kreirali stranicu koja pruža najbolji odgovor na pitanje ili nudi najdetaljniji skup uputa, onda tražilice jako naporno rade kako bi vam pomogle. Na vašoj su strani tisuće “doktora i inženjera” koji daju sve od sebe da pošalju posjetitelje vašim putem!

Ako niste napravili sjajnu stranicu onda samo pokušavate prevariti robota. Koristite veze i ključne riječi da bi osvojili nešto što ne zaslužujete. Postoje tisuće računalnih znanstvenika koji se bore protiv vas, pokušavajući vas držati podalje od rezultata pretraživanja.

Nadam se da vam je članak pomogao u proširenju vaših SEO spoznaja i razmišljanja. Ako imate nekoga kome bi pomogao ovaj članak proslijedite mu ga. Ako se mučite s optimiziranjem svog članka provjerite što uključuju naše usluge SEO optimizacije.

Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje! 


Podijeli članak

Marketing za sve

Agencija za digitalni marketing s punom uslugom za mala i srednja poduzeća!

Adresa: Dinka Šimunovića 2, Split

Pridruži se više od 600 osoba koje primaju besplatne digitalni marketing savjete svaki drugi tjedan

Hvala, uskoroćemo vas kontaktirati!

Prijavom prihvaćate našu Politiku privatnosti.

© 2024 Marketing za sve