Ljudi dodaju svakakve lude stvari na svoje stranice, često bez razmišljanja o strategiji ili posjetiteljima. Uveliko za to su zaslužni i slabo marketinško i prodajno potkovani web dizajneri. Uobičajeno je vidjeti web stranice koje odvlače pažnju, zbunjuju ili još gore tjeraju posjetitelje da potraže druge relevantnije.
Ljudi kažu: “To je web stranica. Tamo možeš staviti bilo što.” Ali biste li trebali?
U ovom članku se bavimo popisom stvari koje bi vjerojatno trebale biti uklonjene sa svih web stranica, ako s njima želite polučiti uspjeh. Neki su uobičajeni, neki sumnjivi.
Ovaj popis se temelji na našem iskustvu u planiranju više desetaka web stranica i pregledu isto toliko Google Analytics računa. Ali u digitalnom marketingu rijetko postoji jedan točan odgovor. Na kraju ovog članka ćemo vam dati priliku da date svoj doprinos.
1. Nejasno zaglavlje (naslov) početne stranice
Prvo pitanje svakog posjetitelja svake web stranice je: “Jesam li na pravom mjestu?”. H1 zaglavlje ili naslov na početnoj stranici bi trebao odgovarati na to pitanje, govoreći posjetiteljima i tražilicama čime se tvrtka bavi.
Ali često početne stranice ne uspijevaju u tome. Umjesto toga, nude opću izjavu o kvaliteti ili vrijednosti. “Što radimo?” je obično odmah ispod H2 naslova u manjem tekstu.
Glavni naslov “Pretvaramo ideje u stvarnost” je beskoristan slogan. Ali manji tekst “proizvođači namještaja i oprema” zapravo objašnjava čime se oni bave.
Potrebno je u naslovu s jasnoćom navesti “što radimo?”, da posjetitelji to mogu odmah razumjeti. Većina tvrtki koristi simpatičan naslov (često jasan samo nekima) i oslanja se na podnaslov da poduzme glavni teret poruke. Ako je to vaša stranica savjet je da zamijenite naslov s podnaslovom i vaša će stranica imati mnogo bolje rezultate.
Cilj početne stranice je skrenuti posjetitelja s početne stranice.
H1 zaglavlje ili naslov početne stranice je vrlo bitan za SEO. To je najvažnije mjesto za korištenje ključne fraze na vašoj autoritativnoj stranici. Taj pametan, ali nejasan slogan nimalo ne pomaže SEO-u, ni boljem poretku.
Uvijek možete napraviti kratku anketu među posjetiteljima i upitati ih da na temelju vašeg naslova u roku od pet sekundi kažu čime se vaša tvrtka bavi. Ako to ne mogu odgovoriti onda definitivno trebate bolji naslov.
2. Zbunjujuće navigacijske oznake ili kategorije u izborniku
Posjetitelji kada dođu na stranicu odmah je počinju skenirati. “Jesam li na pravom mjestu?”, “Što ova tvrtka radi?”
Jedna od prvih stvari koje vide na stranici je navigacija. Kada su navigacijske oznake ili kategorije u izborniku nejasne, posjetitelj ne može znati što radite. Kategorije poput proizvoda, usluga i reference, kao u gornjem primjeru na slici ispod su iste za milijune tvrtki.
Te oznake ne sadrže nikakve pojedinosti. One su beskorisne.
Nejasne oznake ili kategorije otežavaju posjetiteljima da znaju što će dobiti ako kliknu.
Kada su navigacijske oznake ili kategorije specifične i opisne, tada posjetitelj zna gdje se nalazi i što radi. Zna gdje kliknuti i zašto. Manje je vjerojatno da će pritisnuti gumb za povratak. Kategorije su prilika da uključite svoje ključne fraze.
U donjem primjeru na slici ključne stranice iz odjeljka “Knjige” su pretvorene u primarnu navigaciju. Manje važne stavke premještene su u sekundarnu navigaciju.
Srednji primjer na slici je specifičan za jednu tvrtku i vodi posjetitelja dublje u stranicu do stranica koje mu se obraćaju konkretnije. Ako je posjetitelj kliknuo na “Knjige” što zapravo traži? Ako su kliknuli na “Doziranje” točno znate kako im pomoći.
3. Besmisleni podnaslovi
Dok posjetitelj pregledava stranicu, podnaslovi (formatirani kao H2 zaglavlja) govore posjetitelju što je sljedeće. Svaki blok stranice kako se pomiče prema dolje ima svoje malo zaglavlje koje ih vodi. Osim ako nisu nejasni i besmisleni.
Kada posjetitelj letimično pregledava sadržaj, morate ga zainteresirati podnaslovima koji mu pomaže da odmah prepozna da je na pravom mjestu.
Snimka zaslona u nastavku ima podnaslov koji glasi “Naša rješenja“, što posjetiteljima nije od pomoći, kao ni tekst ispod. Ako bi pisalo “Pakiranje medicinskih, industrijskih i prehrambenih proizvoda”, posjetitelji bi znali čime se tvrtka bavi.
Druga mogućnost je jednostavno ukloniti podnaslov i pomaknuti sve ispod njega malo gore. U ovom primjeru, to bi dovelo nazive stvarnih usluga na gornju polovicu stranice. To bi bilo sjajno i za posjetitelje.
Nejasni podnaslovi su također loši za SEO. Svaka je propuštena prilika za dodavanje ključne riječi. Naravno, to se odnosi i na nazive stvarnih usluga.
Najbolji H2 naslovi sugeriraju tražilicama o čemu je stranica. Savršeni su za semantički SEO.
4. Prikaz slajdova na početnoj stranici
Negdje sam pročitao da 42% web stranica još uvijek ima slajdove na svojim početnim stranicama. Neki imaju deset i više slajdova. Trebaju li početne stranice imati dijaprojekcije? To još nije najjasnije.
- Oni koji imaju argumente ZA slajdove kažu: “Slajdovi na početnoj stranici nam trebaju, jer imamo puno toga što želimo reći. Ne možemo se odlučiti za jednu poruku, stoga stavljamo sve opcije u slajdovima i tako rješavamo problem.”
- Oni koji imaju argumente PROTIV slajdova kažu: “Imamo jednu, najvažniju poruku i moramo odlučiti koja je to. Kretanje odvlači pažnju i udaljava od te poruke. Sekundarne poruke se mogu navesti niže na stranici ili na drugim stranicama.”
Da budete sigurni uvijek možete napraviti “Istraživanje puta” u GA4 i provjeriti tko koliko klika na radnju na početnoj stranici, čak i na drugom slajdu.
Ako slajdovi nemaju različite poruke ili pozive na radnju tada su samo lijepa galerija. Ali vi zapravo ne promovirate nešto stavljanjem na početnu stranicu na slajdu broj četiri. U stvarnosti ste to sakrili.
Savjet: Učinite vrh početne stranice jednostavnim i opisnim, neka kaže čime se tvrtka bavi. Bilo koje druge poruke mogu se pojaviti ispod. Oduprite se iskušenju da postavite slajdove na druga mjesta, kao što su slajdovi s recenzijama. Ili to učinite znajući da većina posjetitelja neće vidjeti samo prvi slajd (onda neka prvi slajd bude dobar.)
5. Stock fotografije ljudi
Dobro je humanizirati svoje stranice i biti stvaran za svoje čitatelje, ali ne s lažnim slikama ljudi. Činjenice su sljedeće:
- Najbolje web stranice imaju stvarne slike, stvarnih ljudi u tvrtki;
- Najbolje izjave pokazuju lice klijenta;
- Najbolji članci na blogu pokazuju lica autora i suradnika (ako ih ima).
Originalna slika ljudi se primijeti na kilometar udaljenosti. Ali postoji vrijeme i mjesto za stock fotografije, a naš tim za web dizajn ih je koristio na desetinama projekata. Ali to je uvijek promišljena odluka, donesena iz nekog razloga.
Stock fotografije vjerojatno ne pomažu, niti štete. Čak i ako nisu štetni, oni su propuštena prilika.
Savjet: Koristite slike stvarnih ljudi, ako je ikako moguće. Budite autentični. Investirajte u fotografije. Svako lice na svakoj stranici je prilika da se povežete s posjetiteljima i pokažete im tko ste.
6. Društvene ikone u boji na stranicama usluga
Dijelimo sadržaj na društvenim mrežama kada mislimo da će ga drugi smatrati zanimljivim ili korisnim. Ne dijelimo sadržaj koji je promotivan, kao što su oglasi i stranice usluga.
Pa zašto robne marke stavljaju widgete društvenih medija na svoje prodajne stranice? Još u boji, koje su vrlo iritantne i odvlače posjetitelje od sadržaja na stranici.
Još gore su ikone društvenih medija u zaglavljima. Oni su na vrhu vizualne hijerarhije i odvlače ljude s vaše web stranice. Promet je teško osvojiti, a lako izgubiti. Zašto poticati svoje posjetitelje da odu?
Društveni mediji su odličan način za promoviranje poslovanja, ali nemojte ometati posjetitelje stranica usluga koji su već na vašoj web stranici. Oni su vaši najvrjedniji posjetitelji.
Vaš je posao uvjeriti posjetitelje da ste vi ti od kojih treba kupiti proizvod ili uslugu, a ne sugerirati da odu ili podijele. Društvene ikone nisu na našem popisu elemenata koje treba imati prodajna web stranica.
Savjet: Stavite ikone društvenih medija u podnožje svoje web stranice. Posjetitelji znaju da ih tamo mogu pronaći ako ih traže. Stavite gumbe za dijeljenje na društvenim mrežama na predlošku članka na svom blogu.
7. Datumi na objavama na blogu
Neki se ljudi nikako ne slažu s ovim savjetom. Ali toplo preporučujem da se datum ne prikazuje u predlošku objave na blogu.
Znam da čitatelji imaju svoje preferencije i vole vidjeti datume. Ali također znam da ciljevi čitatelja i marketinških stručnjaka nisu uvijek 100% usklađeni. Da jesu, ne bi bilo skočnih prozora na internetu, ne bi bilo kolačića ili analitike i sl.
Zašto stojim iza svog savjeta?
- Većina sadržaja je usmjerena na uvijek aktualne teme: vrlo malo “newslettera” su vijesti. Najčešće su to savjeti i najbolje prakse. Te su teme često relevantne i korisne godinama. Datum nije toliko bitan. Neke se stvari s vremenom ne mijenjaju.
- I dalje možete prikazati datum u sadržaju: često je datum važan za članke temeljene na istraživanju. U tim slučajevima možete dodati datum u H1 zaglavlje, u oznaku naslova i u glavni tekst.
- Datumi čine da vaš sadržaj izgleda starije: zastarjeli sadržaj brže stari i čitatelju daje razlog da ga zanemari. Google često pokupi datum i prikaže ga u isječku pretraživanja. To može smanjiti stopu klikanja i promet pretraživanja.
8. Dugi odlomci
Američka istraživanja pokazuju da će prosječni posjetitelj pročitati samo 20% riječi na stranici. To nije ni dobro ni loše. To je samo realnost koju moramo prihvatiti i kojoj se moramo prilagoditi.
Sjajne stranice se lako skeniraju. Pomažu posjetiteljima da prepoznaju kad treba usporiti i uči u sadržaj. Dobri podnaslovi mogu usporiti posjetiteljevo skeniranje. Pomažu i popisi s oznakama i brojevima. Kratki odlomci jednako su važni.
Ako je odlomak kratak, posjetitelji će ga vjerojatno pročitati. Dugi odlomci mogu biti skenirani. Vrlo duge odlomke posjetitelji će potpuno preskočiti.
Savjet: Češće pritisnite tipku enter dok pišete. Nikada nemojte pisati odlomak dulji od tri ili četiri retka. Kad god možete, iskoristite priliku pretvoriti odlomak u popis s grafičkim oznakama. Kao opće pravilo ovog članka ne pišemo odlomke duže od tri retka.
9. Stranica s recenzijama (svjedočanstva)
Volim recenzije. One su snažan oblik društvenog dokaza i u skladu su s Googleovim E-A-T preporukama. Ali recenzije su daleko manje učinkovite ako ih sve stavite na jednu posebnu stranicu.
To je zato što posjetitelji obično ne posjećuju stranice sa svjedočanstvima. Kad im date vlastitu stranicu, postaju manje vidljivi. To možete provjeriti sami u GA4, gdje će se vaša stranica s recenzijama sigurno naći na posljednjim mjestima najpopularnijih stranica.
Neka svaka stranica bude stranica s recenzijama. Napunite svoju stranicu recenzijama. Koristite ih na cijeloj web stranici.
Koristite videozapise svjedočanstava ako je moguće. Stavite svjedočanstvo blizu marketinške tvrdnje koju ono podržava. Ako ne možete koristiti video, koristite tekst. Ako koristite tekst, pokušajte koristiti izjave koje uključuju ključne fraze. To može poboljšati promet i konverzije.
Savjet: Ne možete staviti imena na izjave? Neka budu anonimni. Uopće ne možete dobiti recenzije? Koristite neku drugu vrstu dokaza. Što god činili, nemojte dopustiti da stranice vaših usluga budu hrpe nepodržanih marketinških tvrdnji.
10. E-mail linkovi … nepouzdani, ne mogu se pratiti, magneti za spam
Kada posjetitelj stupi u kontakt s vama, dobivate e-mail. Ali je li e-mail poslan s obrasca za kontakt? Ili putem e-mail linka sa stranice? Tu je korisničko iskustvo različito.
E-mail linkovi ne zadovoljavaju sve kriterije za dobar marketing, od slanja poruka do usmjeravanja, od upotrebljivosti do praćenja.
Osim toga, e-mail linkovi su magneti za neželjenu poštu. Pošiljatelji neželjene pošte koriste robote koji traže e-mail adrese na webu. Dakle, ta e-mail poveznica na vašoj web stranici puni vašu mapu neželjene pošte.
Savjet:
- Uklonite sve e-mail linkove sa svoje web stranice.
- Dodajte jednostavan obrazac za kontakt sa stranicom zahvale.
- Pratite u GA4 URL stranice zahvale postavljanjem ciljeva konverzije.
- Postavite e-mail s automatskim odgovorom, obavještavajući nove potencijalne klijente kada ćete se javiti.
- Provjerite sprema li vaš CMS sigurnosnu kopiju svake prijave. E-mail ne prolazi uvijek!
11. Stranice zahvale u slijepoj ulici
Idemo ukratko ponoviti put posjetitelja web stranice okrenute korisničkom iskustvu sljedeći preporuke ovog članka.
- Posjetitelj je došao na vašu web stranicu.
- Shvaća što radite (opisna zaglavlja).
- Zna kamo ići (opisne navigacijske oznake).
- Vidio je vaše stvarne ljude (ne fotografije).
- Nije bio ometan (bez istaknutih društvenih ikona).
- Na kraju je došao do stranice za kontakt i ispunio obrazac za kontakt (bez e-mail linka)
Što je slijedeće? Na dosta web stranica sljedeći korak u korisničkom iskustvu je slijepa ulica. Stranica zahvale nema poruka, nema poveznica, nema ničega.
Ali stranica zahvale vaša je prva interakcija s novim potencijalnim klijentom. To je vaša prilika da prostrete crveni tepih i obavijestite ih što će se sljedeće dogoditi. To je također, prilika da im se ponudi više u slučaju da su zainteresirani.
Savjet: Recite posjetitelju o sljedećim koracima i kada ćete se javiti. Nadamo se da će imati dovoljno povjerenja u vaš brend da neće ići ispunjavati obrasce vaše konkurencije. Navedite poveznice na članke svoje najveće vrijednosti.
Predložite da vas prate na društvenim mrežama (primjer: nakon prijave za posao… “Hvala što ste se prijavili za ovu poziciju! Pratite nas na LinkedInu i bit ćete prvi koji će saznati kada se objave novi poslovi”).
Dajte posjetitelju priliku da se pretplati na vaš newsletter. Taj posljednji može jako dobro funkcionirati. Na našoj web stranici pratimo e-mail prijave na našem obrascu za kontakt odvojeno od ostalih konverzija. To se lako može prijaviti u GA4.
Zaključak
Temeljem našeg iskustva i podrobnih istraživanja, ovim člankom smo naveli koje stvari trebate ukloniti s svoje web stranice odmah.
Možeš pomoći! Samo podijeli ove savjete s prijateljima, obitelji i svima koji se upuštaju u redizajn web stranice. Možete ih (i njihove posjetitelje) poštedjeti malo tuge.
Želite li potvrditi bilo koju od značajki koje sam dodao? Jesam li u nečemu potpuno pogriješio? Što sam još trebao pokriti ovim člankom?
Ok, spreman sam. Recite nam ovdje! Ili se pridružite razgovoru na LinkedInu.
Sljedeće: Kako koristiti umjetnu inteligenciju za optimizaciju profila na LinkedIn-u? AI može pomoći u analizi i optimizaciji ključnih elemenata profila, kako bi se poboljšala vidljivost i privukla ciljana publika. Kako? Saznaj u novom članku!