Kako započeti digitalni marketing je jedno od pitanja koje najčešće čujem. Koje su 2-3 stvari koje bih sada trebao učiniti da ostvarim uspjeh u privlačenju novih klijenata?
Što je prvo o čemu bi trebali razmišljati? Bez obzira na djelatnost, publiku ili zrelost vašeg poslovanja moja preporuka je često ista…
Započnite s posljednjom fazom toka konverzije ili procesa stvaranja potencijalnih kupaca.
Idite do samog kraja, do dna toka, do poziva na radnju i stranice konverzije. Prvo ih popravi. Zatim idite unatrag, gore kroz tok poboljšavajući svaki prethodni korak u iskustvu vaših korisnika.
Dorada ovih završnih koraka su poboljšanja web stranice, koja su njena trajna nadogradnja. Čine sav budući promet vrednijim, jer utječu na rast stope konverzije.
Stvaranje potencijalnih klijenata je povezani lanac radnji u digitalnom marketingu. Svaka karika u lancu mora biti jaka da bi ispravno radila. Ako postoji slaba karika, na kraju iskustva za vašu publiku svaki prethodni trud će biti uzaludan.
Usredotočite se na trenutačne posjetitelje i izgledne kupce u najvrjednijem trenutku (na stranicama koje prikazuju vaše proizvode ili usluge).
Popis radnji s gornje slike čine strukturu za web stranice za stvaranje potencijalnih klijenata. S druge strane, mogu se lako prilagoditi za e-trgovinu, neprofitne organizacije ili bilo koji drugi posao.
Slijedite ove detaljne preporuke, kako započeti digitalni marketing u nastavku za svaki korak u lancu radnji.
1. Poboljšajte svoju stranicu kontakta
Upravo sada, dok ovo čitate možda imate posjetitelja na vašoj kontakt stranici. Poradite na poboljšanju iskustva vaših posjetitelja. Možda su već izrazili namjeru da vas kontaktiraju. Nek vam to bude prioritet.
Upamtite: Ako ova stranica ne radi, ništa drugo nije važno!
Kontakt stranicama često nedostaju male stvari koje čine razliku. Pobrinite se da imate osnovne stvari (telefon, faks, poštanska adresu), a zatim to vizualno dotjerajte. Prikažite sliku svoje zgrade, prodajnog predstavnika, izjave iz medija, nagrade, certifikate, logotipe klijenata itd.
Na kraju, dajte do znanja posjetiteljima kako ćete brzo odgovoriti. Ne tražite više nego što je potrebno, da bi mogli normalno odgovoriti.
Nemojte od posjetitelja tražiti previše informacija, jer to može izazvati reakciju da odu negdje drugdje. Ostatak informacija ćete lako saznati prilikom vašeg susreta.
Obavezno testirajte kontakt obrazac. Provjerite radi li i jeli dobro izgleda na prijenosnim računalima i mobitelima.
Savjet: Provjerite postoji li stranica zahvale? Prati li se ona u Analyticsu? Tko dobiva kontakte? Kako se prate?
Mnogi svaki dan gube potencijalne kupce zbog neispravnih obrazaca ili izostanka brzog odgovora.
Poboljšanja stranice mogu se mjeriti prije i poslije s istraživanjem u GA4. Evo kako to izgleda.
2. Poboljšajte svoje pozive na radnju (CTA)
Sljedeća karika u našem lancu su pozivi na radnju (CTA) koji dovode posjetitelje do kontakt obrasca. Ako se na njih ne klikne, ništa drugo nije važno.
Evo korisnog savjeta za pisanje poziva…
Nitko ništa ne klikne dok u djeliću sekunde u glavi ne napravi izračun troškova i koristi i odluči da koristi premašuju troškove.
Dakle, možete poboljšati pozive na radnju (CTA) i postotak klikova poziva na radnju (CTR), tako što ćete učiniti marketinško-psihološki trik, da se trošak čini manjim ili da se korist čini većom.
Razmotrite kako pozivi na radnju djeluju na psihologiju posjetitelja u primjerima na slici.
U svakom slučaju, vaše stranice usluga trebale bi sadržavati pozive na radnju koji maksimiziraju stope klikanja.
3. Poboljšajte svoje stranice usluga
Kontekst poziva na radnju sljedeći je veliki faktor. Stranice vaših usluga često su stranice na kojima se klikne na optimizirane CTA gumbe. Ali ako te stranice ne uvjere posjetitelje, ništa drugo nije bitno.
Osim poziva na radnju, stranica usluga u osnovi je mješavina dviju vrsta sadržaja: odgovora i dokaza.
Odgovori
Dajte im ono po što su došli, ispunite njihova očekivanja i zadovoljite njihove potrebe za informacijama. Općenito vaše potencijalne kupce muče pitanja: “Jesam li na pravom mjestu?”, “Možete li to što nudite učiniti baš za ljude poput mene?”, i sl.
Imajte na umu da ove stranice također mogu odgovoriti na neka nepostavljena pitanja, baš kao što bi to mogao učiniti dobar prodajni predstavnik. Pitanje tipa “Koji su rizici ako ovo radite loše?”.
Dokaz
Stranica bez dokaza je hrpa nepotkrijepljenih marketinških tvrdnji.
Izvrsne stranice podupiru svoje marketinške tvrdnje svjedočanstvima, primjerima, studijama slučaja, logotipima klijenata, spominjanjima u medijima, certifikatima, podacima i statistikama s dijagramima i grafikonima. Dokazi su ključni sastojak.
4. Doradite početnu stranicu
Ovo je stranica koja šalje ljude na stranice vaših proizvoda ili usluga što je čini sljedećom karikom u našem lancu. Zadatak početne stranice je voditi posjetitelje dublje u web mjesto.
To je stranica teška za dizajn i pisanje. Posjetitelji ovdje dolaze iz raznih izvora prometa s raznim namjerama.
Znajući da mora komunicirati brzo i efikasno, evo dva savjeta za bolju početnu stranicu.
Neka zaglavlje bude opisno
Ako je tekst unutar H1 nejasan, posjetitelji neće moći na prvi pogled shvatiti kojim se poslom bavite. To je u redu ako su 100% vaših posjetitelja potencijalni klijenti za usmeni dogovor, a loše ako se nadaju korištenju digitalnog za povećanje svijesti o robnoj marki ili rangiranje u tražilici.
Kad bih vas sreo na roštiljanju i pitao vas čime se vaša tvrtka bavi, bi li vaša H1 oznaka početne stranice bila dobar odgovor? …ili bih te gledao čudno, jer si mi rekao da “revolucioniziraš digitalna rješenja”.
Neka navigacijske oznake budu opisne
Drugi način brze komunikacije je u navigaciji. Naravno, ovo nije samo na vašoj početnoj stranici. To je globalni element koji se pojavljuje na svakoj stranici. No upotreba jasnih, jednostavnih navigacijskih oznaka odlična je i za posjetitelje i za tražilice.
U prosjeku 73% posjetitelja početne stranice klikne glavnu navigaciju (ili napusti stranicu) bez pomicanja prema dolje kako bi vidjeli sadržaj na donjem dijelu.
Postoji mnogo drugih načina da poboljšate svoju početnu stranicu, od kompresije slike do oznaka naslova.
5. Poboljšajte stranicu “o nama”
Često, ali ne uvijek, posjetitelji žele saznati više o brendu prije nego što poduzmu nešto. Ono što žele, je upoznati ljude i čuti priču. Ti posjetitelji kliknu na stranicu “o nama”.
Stranica “O nama” često je jedna od najpopularnijih stranica na web mjestu, ali i najlošije kreirana.
Problem je što stranice “o nama” često ne stavljaju korisnika u središte svog sadržaja. Ispunjene su porukama “mi smo broj 1”, “najbolji”, “najbolje ocijenjeni”, itd. što stranicu čini dosadnom i usredotočenom na sebe.
Stranica “o nama” trebala bi biti usmjerena na sebe, ali budite ljudi, budite ranjivi. Treba dati informacije za sljedeće:
- Zašto ova tvrtka postoji (priča o nastanku)
- Ono do čega vam je stalo (misija, vizija, vrijednosti)
- Tko radi ovdje (link na stranicu za svaku osobu)
Ovdje prikazujete video tvrtke s upućenom porukom publici, koji je najvažniji od svih marketinških videa.
Ako imate odjeljak “O nama” s mnogo stranica, a te su stranice vrlo kratke (stranica s jednim odlomkom za misiju ili jedan odlomak za vrijednosti ili jedna stranica s videom vaše tvrtke i sl.) kombinirajte ih u jednu stranicu. Dajte posjetiteljima cijeli svoj egocentričan sadržaj na jednom mjestu.
6. Poboljšajte stranicu rezultata pretraživanja (SERP-a) vašeg brendiranog upita
Sada kada ključne stranice blistaju, pogledajte svoju Google stranicu s rezultatima pretraživanja za naziv vaše tvrtke. Potražite svoju marku. Što vidite?
- Vidite li veze na web-lokaciju u svom poretku? Te su stranice magneti prometa. Obratite posebnu pozornost na njih.
- Vidite li recenzije? Odmah riješite sve probleme s reputacijom.
- Pojavljuje li se “ploča znanja” s desne strane? Provjerite slike. Provjerite poslovnu kategoriju. Prijavite se na svoj Google Business Profile, kako biste izvršili ispravke i poboljšanja.
- Je li Google predložio neke ključne fraze povezane s markom? Potražite ih sve. Trebali bi se rangirati za svaku.
Ovi rezultati pretraživanja toliko su vidljivi vašoj publici, ali problemi su vama nevidljivi, osim ako ih ne gledate. Problem će ovdje značiti manje prometa i manje potencijalnih kupaca. To je problem koji se ne pojavljuje u vašoj analitici, pa mu malo digitalni marketing stručnjaka daje prioritet.
7. Dokumentirajte svoju misiju sadržaja
Prvo smo se usredotočili na prodajne stranice web mjesta, jer posjetitelji tih stranica imaju komercijalnu namjeru.
Sada kada te ključne stranice izgledaju dobro, pomaknut ćemo se kroz tok prema content marketingu, gdje posjetitelji obično imaju namjeru informiranja.
Content marketing počinje strategijom, koju treba uključiti u digitalni marketing. Temelj strategije sadržaja je misija marketinga sadržaja. Prije nego što napišete novu objavu, potvrdite da je to dokumentirano.
Vaša misija odgovara na tri ključna pitanja: kome je vaš sadržaj namijenjen? Koje su teme i formati? Zašto će vaši posjetitelji obratiti pozornost?
Istraživanja pokazuju da brendovi s dokumentiranim strategijama sadržaja imaju otprilike 3 x veću vjerojatnost da će ostvariti uspjeh u digitalnom marketingu. Brendovima često nedostaje fokus i ne uspijevaju se povezati s posjetiteljima. To čini veliku razliku između onih koji znaju i onih koji neznaju kako započeti digitalni marketing.
8. Poboljšajte obrasce za prijavu putem e-maila
Prenamijenite svoje pozive na radnju za pretplatnike e-maila. To će imati izravan utjecaj na rast popisa emaila i povećati vjerojatnost da će se svaki posjetitelj vašeg bloga pretplatiti.
Pretvorite svoju misiju u obećanje u pozivu na akciju za prijavu putem e-maila. Evo nekih elemenata koji bi se trebali pojaviti unutar obrasca za pretplatu na e-mail:
Ovaj CTA bi trebao biti dovoljno kratak, da ga možete koristiti bilo gdje: na glavnoj stranici bloga, skočnim prozorima (ako vam se to sviđa), podnožju web stranice, CTA-ovima u liniji unutar članaka, na bočnoj traci ili u ljepljivom elementu poput podnožja ispod.
9. Kreirajte sadržaj koji izravno podupire prodaju
Sada smo spremni za blog, zar ne? Ne tako brzo.
Prije kreiranja sadržaja koji privlači nove posjetitelje, napravite nešto što je korisno tijekom procesa prodaje. Budući da su trenutni izgledni kupci vrjedniji od potencijalnih posjetitelja, prvo bismo se trebali usredotočiti na njih.
Članak koji podržava prodajne poruke može se poslati izravno potencijalnim kupcima tijekom prodajnog procesa. I dalje će živjeti na blogu, ali njegova ciljana publika je zapravo vrlo specifična.
To se zove usredotočeni marketing, jer se dijeli izravno vašim potencijalnim kupcima. Ima savršenu prodajnu marketinšku usklađenost.
Evo nekoliko elemenata koji bi se trebali pojaviti unutar predloška blog objave:
Uobičajeni primjeri ove vrste “sadržaja za omogućavanje prodaje” su:
- Skup članaka koji se šalju potencijalnim kupcima u postprodajnoj komunikaciji. Trebali bi detaljno odgovoriti na najčešća prodajna pitanja, obraditi primjedbe i dati primjere. Ovi sadržaji također mogu odgovoriti na važna, ali rijetko postavljana pitanja. Natjerajte potencijalnog klijenta da kaže: “Opa, nisam znao da je to tako važno! Ovi ljudi znaju svoje.”
- Webinar koji se bavi uobičajenim izazovom za vaše klijente ili za djelatnost koju ciljate. Pozovite bilo koga u svoj program, a zatim se obratite 1 na 1 potencijalnim klijentima s osobnim pozivima da se pridruže. Nastavite s njima osobnim porukama nakon toga, ponudite im da uđete dublje u temu posebno za njih. Ovo je klasična marketinška taktika.
- Podcast u kojem intervjuirate poslovne “vođe” …dajući vam pretvorbu da doprete do potencijalnih klijenata. Istaknite njihov posao i njihovu stručnost. Pošaljite dar zahvale. Ostanite u kontaktu.
Ovaj sadržaj je zabavan za stvarati. Nema potrebe za ključnim riječima ili strategijama promicanja sadržaja. Nema potrebe za influencerima. Umjesto toga surađujte s kupcima. Ovo je fokusiran sadržaj koji preglede stranica, dijeljenja ili rangiranje čini nevažnima.
Započni digitalni marketing!
Problem kako započeti digitalni marketing je to što treba poduzeti jako mnogo radnji.
Ključ uspjeha za digitalni marketing je određivanje prioriteta. Krenite od dna toka odnosno lijevka konverzije, jer ta poboljšanja čine sve sljedeće radnje učinkovitijima.
Budite svjesni, da imate ili ćete imati posjetitelje web stranice. Jeste li dovoljno spremni za njih?
Ako ste se uhvatili u koštac s popisom kojeg donosi ovaj članak, onda jeste. Spremni ste udvostručiti sve svoje napore za povećanje prometa. Spremni ste za oglašavanje i umrežavanje; možda dublje zaroniti u marketing sadržaja i društvene medije.
Shvaćam, da ne kreću svi s istog mjesta. Iako su gore navedene stavke univerzalne, kada dublje uđete u content marketing kombinacija će ovisiti o zrelosti. Digitalni marketing pruža mogućnost odabira različitih odgovora.
Strategija sadržaja za mlađe tvrtke ima drugačije mogućnosti i izazove od dobro etabliranih brendova. Preporučuje se, da se strategija sadržaja za mlađe tvrtke usredotoči na gostujuće blogove više nego na objavljivanje u medijima u vlasništvu.
Evo kratkog okvira za određivanje prioriteta na temelju autoriteta domene, mjerenja popularnosti veze i potencijala rangiranja u pretraživanju.
Ako je vaša robna marka nova, razmislite o prednostima fokusiranja na gostujuće blogove tijekom prve godine marketinga sadržaja:
- Brže ćete dosegnuti veću publiku (druge stranice već imaju publiku);
- Brže ćete povećati svoj autoritet domene (i rangiranje u pretraživanju);
- Brže ćete poboljšati svoje vještine pisanja (radeći s profesionalncima);
- Brže ćete proširiti svoju mrežu (doseg vodi do partnerstava i novih prijatelja!).
Ako imate nekoga koga muči kako započeti digitalni marketing ili znate nekoga tko započinje digitalni marketing, bili bismo vam zahvalni, ako biste im proslijedili ovaj članak.
Za one koji žele naučiti digitalni marketing imamo posebno kreirani digitalni marketing tečaj.
Za sve ostalo slobodno nam se javite ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje!
Sljedeće: 15 elemenata koje treba imati prodajna web stranica. Web dizajn ne počiva samo na lijepom izgledu… prodajne stranice su nezgodne, a vrlo malo tvrtki ih uspješno pretvara u konverziju.